Virus eller andre programvarefeil på dine enheter.
Feil på telefonkontakt i boligen din.
Dette avdekkes i samtalen med kundeservice.
Hvor mye data får jeg?
Inntil 5 personer i husstanden med mobilabonnement fra Telenor får en datapakke på 200 GB med varighet inntil 5 dager (inkludert dagen feilen meldes).
Bruker dere opp pakken innenfor datapakkens varighet, blir dere varslet per SMS.
Dersom feilen ikke har blitt rettet innen datapakkens utløpstid, får dere en ny datapakke ved å ringe kundeservice på telefon 915 09000 eller via vår Chatbot.
Hvor lang tid tar det å rette feilen?
Alle feil som meldes inn blir behandlet så raskt som mulig. Vi sørger likevel for at inntil 5 personer i husstanden med mobilabonnement fra Telenor, kommer på nett ved å gi dere datapakke mens vi jobber med å rette feilen.
Hva må jeg selv gjøre?
Kommer du ikke på nett med bredbåndet er det viktig at du registrerer feilen så fort som mulig via Smart Feilsøk , vår Chatbot eller kundeservice på 915 09000.
Har du eller andre i husstanden ikke mobilabonnement fra Telenor og ønsker å bli kunde, kan kundeservice selvsagt hjelpe dere med dette også. Se våre mobilabonnement.
Trenger man ekstra datapakker når man har mobilabonnement med ubegrenset data?
Merk at mobilabonnement med ubegrenset data får en hastighetsbegrensning når man har brukt 100 GB data. Dette er som regel aldri et problem med mobilbruk på farten, for én person. Men dersom hjemmenettet skulle falle ut og man skal erstatte all bruken som gjøres hjemme (fra flere familiemedlemmer) med å bruke mobilen i stedet vil man ganske raskt komme opp til hastighetsbegrensningen på 100 GB. Derfor får du 200GB ekstra data på inntil fem mobilabonnement i husstanden, slik at du kan bruke nettet akkurat slik du pleier.
Har Alltid På Nett Garantien noen hensikt for Trådløst Bredbånd hvis mobilnettet faller ut
Antennen for Trådløst Bredbånd er koblet til én spesifikk basestasjon – den som gir best kapasitet der du bor. Skulle denne basestasjonen falle ut, vil det i svært mange tilfeller være flere andre basestasjoner i området som en mobiltelefon vil koble seg til automatisk, mens TBB-antennen ikke vil gjøre dette. Så faller denne ene basestasjonen ut, vil du likevel kunne bruke nettet via din mobiltelefon. Da kan det være fint med ekstra datapakker som følger med vår Alltid På Nett-garanti.
Skulle du være uheldig å enten ikke ha flere basestasjoner i området, eller at disse faller ut samtidig, vil du likevel kunne få gjort det du trenger ved å ta med deg mobilen til et sted med mobildekning (f.eks. et bibliotek) og koble deg opp der. Da vil Alltid På Nett-datapakkene gi deg mulighet til å få gjort det du trenger uten at du bruker av den inkluderte datamengden i ditt mobilabonnement.
Vi hjelper deg
Få hjelp og råd til bredbåndet, ruteren og inkluderte tjenester. Sjekk driftsmeldinger eller meld feil. Du finner informasjon om dette og mer på våre kontakt- og hjelpesider.