Sponsing fra bredde til topp
Telenor har en definert sponsorstrategi som omfatter kultur, idrett og samfunnsorienterte formål. Det er et uttalt mål at vi skal favne så mange som mulig gjennom våre sponsorater og samfunnsengasjement. For idretten betyr det at vi har valgt en strategi som sier at vi er med fra bredden helt opp til toppen året rundt. Vi bruker store ressurser for at flest mulig skal kunne være med lengst mulig, uansett ferdigheter.
Våre største sponsoravtaler er med Norges Skiforbund og Norges Fotballforbund. Gjennom langsiktig arbeid har vi bygget opp de to viktigste breddetiltakene til disse forbundene: Telenor Karusellen og Telenor Xtra. Begge disse aktivitetene understøtter forbundenes mål om hvordan idretten skal møte fremtiden.
Samarbeidsavtalene vi har med bredde og topp i både fotball og skiidrett er sterke bevis for vårt kommunikasjonsløfte Telenor – Alltid med. Sponsoraktivitetene skal bidra til at vi vinner våre viktigste satsningsområder i markedet vi opererer i.
Les mer om Telenors øvrige sponsoravtaler under.
Telenor Xtra
Telenor Xtra er en fotballfritidsordning for barn i alderen 8-12 år som siden 2013 har blitt arrangert årlig i samarbeid med Fotballforbundet. Målet er å fylle tidsrommet fra 13.30 frem til 17.00 med meningsfullt fysisk innhold, med hovedfokus på fotball. I tillegg legges det til rette for annen fysisk aktivitet, samt leksehjelp, fair play, kosthold og sosiale ferdigheter. Om lag 100 klubber avvikler ukentlig denne fotball-fritidsordningen for 7500 barn.
Telenor Karusellen
Sammen med Skiforbundet arrangerer vi Telenor Karusellen for barn opp til 12 år. Målet er å sikre god rekruttering til de ulike skigrenene. Siden oppstarten i 2005 har vi lagt til rette for at det skal være enkelt for klubber og foreninger å arrangere skirenn. Hver vinter arrangerer om lag 550 skiklubber Telenor Karusell-renn for til sammen 70 000 barn.
Vi bidrar til å forebygge nettmobbing og utenforskap
Barn og unge i Norge opplever dessverre mobbing og utenforskap både på Internett, på skolen og på sine fritidsaktiviteter. Sammen med Norges Røde Kors har vi utviklet Bruk Hue. Vi støtter også tjenesten Kors på halsen.
Bruk Hue er et gratis undervisningsopplegg for å forebygge nettmobbing og utenforskap. Undervisningsopplegget fokuserer på utfordringene rundt digitale kommunikasjonsmidler og mobbing.
Kors på halsen er et gratis og anonymt samtaletilbud for alle opp til 18 år på chat, telefon og mail. Vi har støttet Kors på halsen i over 30 år, og er stolte over hva vi har fått til sammen.


Arctic Race of Norway

Birkebeineren

Health2B

Norges Fotballforbund

Norges Idrettsforbund

Norges Røde Kors

Norges Skiforbund

Skarverennet

StartupLab

The Gathering

Vivil-lekene

World Cup Kvitfjell
Siste nyheter

Idretten med krafttak mot mobbing og utestenging
Nå samler idretten seg for å bekjempe mobbing og utenforskap ved å ta i bruk BRUK HUEs anti-mobbeverktøy.

Telenor var med på Norges største datafest
The Gathering er en helt unik sosial feiring av spill- og datakultur. I år som tidligere var det Telenor som leverte nettet til Vikingskipet.

Forlenger samarbeidet med Startuplab
Telenor viderefører sitt samarbeid med Startuplab for å sammen styrke innovasjonskraften og tjenesteutvikling.

Trapper opp satsingen på helseteknologi
Telenor inngår partnerskap med Health2B og tar med det nye steg for å digitalisere helsesektoren.