Velge kanaler og innhold i T-We

Ditt T-We abonnement inkluderer 120 poeng som du fritt kan bruke til å velge de kanalene og innholdet du ønsker. Les mer om hvordan innholdsvelgeren fungerer.

Slik velger du kanaler og innhold på TV-boks II

Man kan endre kanaler via en egen meny på T-We boks II (Gjelder ikke premium innhold)

  1. Trykk på T-We-knappen på fjernkontrollen

  2. Gå til hamburgermenyen øverst til venstre

  3. Velg "Innholdsvelger" (ikon av et hus)

  4. Finn ønsket innhold og trykk "Legg til innhold"

  5. Gå til handlekurven og Bekreft (eller Bekreft kjøp av X antall pakker)

  6. Kunden (eier) mottar så en SMS med en 6-sifret kode som må tastes inn

Illustrasjon på hvor man taster inn kode fra SMS
Problemer med innholdsvelgeren?

Dersom du ikke har korrekt mobilnummer registrert hos oss, vil du ikke få gjort endringen via menyen på TV. Ditt kontaktnummer kan endres på Mine Sider, og oppdateringen tar inntil 24 timer - du vil deretter kunne gjennomføre ønsket endring.

Slik velger du kanaler og innhold på Mine Sider

  1. Logg inn på Mine Sider
    (NB! Det er kun eier av TV-abonnementet som kan velge kanaler og innhold)

  2. Velg Internett og TV

  3. Velg Administrer under TV-abonnementet det gjelder

  4. Velg Endre innhold

  5. Legg til innhold ved å trykke på pluss-ikonet nede i høyre hjørne.

  6. Ønsker du å fjerne en pakke eller kanal du allerede har valgt, kan du fjerne den ved å trykke på den grønne haken og så trykke på Fjern.

  7. Velg Lagre for å bekrefte

Gå direkte til "Endre innhold"

Problemer med å logge inn på Mine Sider?
Her finner du hjelp med Telenor ID, løsningen for innlogging på Mine Sider.

Når blir innholdet tilgjengelig?

Alle kanaler du velger å legge til blir tilgjengelige kort tid etter bestilling. Strømmetjenester slik som f.eks HBO og arkiver vil derimot ikke bli tilgjengelig før inntil 2 timer etter bestilling.

Ønsker du raskere tilgang til strømmetjenester og arkiv, kan du restarte T-We boksen ved å ta strømkontakten ut og inn eller bruke av/på-bryteren.

Startoppsett

Vi har på forhånd valgt kanaler og innhold til en verdi av 120 poeng for deg. Vi kaller dette for et startoppsett, og du kan når som helst velge å gå tilbake til dette.

Er du usikker på hvilke kanaler du skal velge, eller har du mistet oversikten over hvilket innhold du har byttet ut? Ved å tilbakestille til startoppsett har du alltid mulighet til å starte forfra med en komplett poengpakke. Se hvilke kanaler som er inkludert i startoppsettet.

Slik tilbakestiller du:

  1. Logg inn på Mine Sider
    (NB! Det er kun eier av TV-abonnementet som kan velge kanaler og innhold)

  2. Velg TV-abonnementet det gjelder

  3. Trykk på knappen Tilbakestill for tilbakestille TV-oppsettet

Innhold låst i 30 dager?

Noen typer innhold medfører at valget blir låst i 30 dager. Du kan ikke fjerne låst innhold eller frigjøre poeng brukt på dette innholdet før 30 dager har gått.

Du får beskjed om dette før du lagrer valget. Du kan fortsatt legge til eller fjerne annet innhold som ikke er låst.

Unngå å betale dobbelt

Enkelte kanaler er tilgjengelig både via poeng og som del av en premium pakke. Enkelte strømmetjenester kan også bestilles både med poeng og direkte fra leverandøren.

For å unngå at du betaler dobbelt for innholdet bør du være spesielt oppmerksom på tjenestene nedenfor.

  • TV 2 Sport 1

    TV 2 Sport 1 er en del av startoppsettet, men er også en del av pakken TV 2 Sport Premium. Ønsker du tilgang på de andre kanalene i pakken må du fremdeles ha TV 2 Sport Premium pakken, men du kan fjerne TV 2 Sport 1 fra startoppsettet og dermed frigjøre noen poeng.

  • HBO Nordic/HBO Max

    HBO Max (tidligere kalt HBO Nordic) kan velges inn som en del av poengene dine. HBO Max kommer da som en integrert del av TV-produktet ditt og er også tilgjengelig i T-We App.

    Det aller meste av innholdet er tilgjengelig i HBO Nordic på T-We Boks og i T-We App, men noe innhold vil i en mellomfase kun være tilgjengelig i HBO Max appen. Velger du HBO Max i ditt abonnement, vil du også få tilgang til denne appen. Les mer om hvordan du oppretter bruker til HBO Max-appen...

    Har du bestilt HBO Max rett fra leverandøren, må du huske å si opp denne strømmetjenesten før du velger den i poengsystemet, så du slipper å betale dobbelt.

  • discovery+

    discovery+ Underholdning er tilgjengelig som en del av det valgfrie innholdet i T-We. Dersom du har discovery+ fra før, kan du bruke samme innlogging på T-We eller opprette en egen konto. Husk å avslutte den kontoen du ikke lenger bruker hos Discovery.

    Les mer om hvordan du aktiverer discovery+ Underholdning.

  • V Film og Viaplay

    V Film/Viaplay får du nå som valgfritt innhold som du kan velge inn i TV-pakken din med poeng.

    Merk at Viaplay er ikke tilgjengelig som app på din T-We boks, men kan lastes ned på mobil og nettbrett. Etter at du har valgt V Film i TV-pakken din på Mine sider kan du registrere deg for Viaplay og laste ned appen.

    Du behøver ikke registrere deg på nytt dersom du bytter fra Viasat-premium pakke til poengmodellen.

  • V Premium

    Med V Premium får du inkludert det samme innholdet som finnes i V Sport og V Film&Serier.

    Så hvis du har valgt V Sport og/eller V Film&Serier inn i poengmodellen tidligere og du nå har bestilt V Premium, kan du nå velge bort V Sport og/eller V Film&Serier og dermed frigjøre poeng til bruk på andre kanaler eller kanalpakker.