Glemt passordet til din Online e-post?
Bruker du webmail, logger du inn med Telenor ID og trenger ikke eget e‑postpassord.
Bruker du et e‑postprogram (som Outlook eller Apple Mail), må du ha et passord til e‑postkontoen. Du kan enkelt opprette eller endre passordet via Mine Sider med Telenor ID.
Innlogging via webmail bør alltid gjøres med Telenor ID
For best sikkerhet anbefaler vi alltid innlogging via webmail med Telenor ID eller BankID. Dette gir tofaktor-sikkerhet og beskytter kontoen din bedre.
Får du ikke til å opprette Telenor ID for pålogging? Gå til hjelpesiden vår her.
(Hvis du bruker e-postklienter som Outlook eller Apple Mail, logger du inn med brukernavn og passord. Denne metoden har ikke tofaktor-sikkerhet og er derfor mindre trygg. Passordet settes opp i e-postprogrammet og brukes kun der.)
Du trenger ikke eget passord for e‑postkontoen
Tilgang skjer direkte via webmail
E-postprogram (Outlook, Apple Mail m.fl.)
Du må logge inn med brukernavn og passord
Passordet kan opprettes eller endres på Mine Sider
Du må være logget inn med Telenor ID på Mine Sider for å få et nytt passord. Har du ikke Telenor ID får du muligheten til å opprette en ny.Har du flere e‑postkontoer, velger du hvilken du vil endre passordet til
Slik får du nytt passord til din Online e‑post:
Gå til Telenor Mine Sider ved å trykke på knappen under
Logg inn eller opprett en Telenor ID (du trenger ikke å være Telenor-kunde)
Velg Gå til e-post under Tjenester
Klikk på Endre passord for ønsket konto
Følg instruksjonene
Har du problemer med Telenor ID?
Slik lager du et sikkert passord
Minst 12 tegn
Må inneholde:
Én stor bokstav
Én liten bokstav
Minst ett tall
Minst ett spesialtegn (@$!%*?&)
Ikke bruk bokstavene æ, ø, å
Fått byttet passord uten at du har gjort det selv?