Hjelp til Se Hvem

Her får du veiledning og hjelp til bruk av Se Hvem, og tips til feilsøking om du opplever problemer med appen

Hva er Se Hvem?

Er du lei av ukjente anrop? Med Se Hvem får du tilgang til alle nummer og adresser i Norge, og har full kontroll på hvem som faktisk kontakter deg. I tillegg sørger appen for at alle viktige nummer fra kontaktlisten din blir trygt lagret i skyen, og du kan reservere deg mot telefonsalg om du ønsker det.

Innlogging

Se Hvem bruker samme innlogging som alle andre Telenor-apper og tjenester, Telenor ID.

Har du registrert deg på Mine Sider eller i Mitt Telenor tidligere, kan du logge inn i Se Hvem med samme innlogging. Se Hvem er tilgjengelig for alle uavhengig av mobiloperatør.

Har du problemer med innlogging eller opprettelse av Telenor ID-bruker?

Trykk på linken under for å gå til hjelpeside.

Slik kommer du i gang med Se Hvem på mobilen:

iPhone

Android

Andre funksjoner i Se Hvem

  • Oppdatere kontakter med adresseinformasjon

    1. Trykk på Hamburgermenyen oppe til venstre

    2. Velg Kontaktliste

    3. Søk opp kontakten du vil oppdatere. Hvis kontakten kan oppdateres, vises det et blått ikon (tryllestav) til venstre.

    4. Nummeroppslag henter nå opp oppdatert adresseinformasjon. Hvis du ønsker å oppdatere, trykk på "Oppdater"

    5. Du vil nå også få mulighet til å få veibeskrivelse via Google Maps rett fra appen.

    Ønsker du å slette kontakter eller slå sammen duplikater, anbefaler vi å bruke webløsningen vår.

  • Skru av/på Nummeroppslag

    1. Trykk på Hamburgermenyen oppe til venstre

    2. Velg Innstillinger

    3. Skru bryter av eller på under "Nummeroppslag - se hvem som ringer"

  • Rapporter mistanke om svindelanrop

    1. Skriv inn telefonnummeret i søkefeltet

    2. Trykk på Nummeroppslag

    3. Velg Rapporter

    4. Vi vil ta en nærmere titt på innmeldt nummer

  • Reservasjon mot telefonsalg og adressert reklame

    1. Trykk på Hamburgermenyen oppe til venstre

    2. Velg Reservasjon

    3. Trykk på Reserver deg her

    4. Linken tar deg videre til Brønnøysundregistreret, hvor du kan logge inn med BankID for å reservere deg.

Løs problemer med Se Hvem

Ved innloggingsproblemer som bare gjelder for Se Hvem og ikke andre applikasjoner eller tjenester fra Telenor, bør du forsøke å installere Se Hvem på nytt.

  1. Avinstaller applikasjonen fra mobilen

  2. Gå til AppStore eller Google Play (avhengig av mobiltype) og installer Se Hvem på nytt

  • Får ikke opp hvem som ringer

    Årsaker til dette kan være:

    • Manglende tillatelse. Prøv å slå på nummeroppslag (eller av og på om den allerede er påslått) fra innstillinger. Mangler det rettigheter, vil du da få beskjed.

    • Nummeret som ringer deg er reservert mot nummeroppslag

    • Du mangler internett-tilgang på mobilen. Se hvem trenger internett for å gjøre oppslagene.

    • Batterioptimalisering har blokkert Se Hvem fra å kjøre i bakgrunnen. Se under hvis dette er tilfelle.

  • Svindelvarsel - Feiloppføring i Se Hvem

    Hiya er leverandør av svindelvarsel for Se Hvem, og vi samarbeider tett for å sikre at det er best mulig data tilgjengelig i appen. Det kan alikevel skje at en bedrift blir oppført feil - f.eks. ved at mange brukere rapporterer et nummer fra bedriften som svindel eller telefonsalg.

    Dersom din bedrift er feiloppført, kan du gi beskjed til Hiya slik at de kan fjerne merkingen. Dette kan gjøres ved å sende en henvendelse via kontaktskjema til Hiya.

Slå av batterioptimalisering for Se Hvem

  • For Samsung-telefoner

    1. Åpne innstillingene på telefonen

    2. Velg Apper

    3. Søk opp Se Hvem i listen

    4. Velg Batteri

    5. Trykk på Optimaliser batteribruk

    6. Velg Alle og søk opp Se Hvem

    7. Skru av optimalisering ved å trykke på bryteren

  • For Huawei-telefoner

    1. Åpne innstillingene på telefonen

    2. Velg Apper og notifikasjoner

    3. Velg Apper

    4. Velg Se hvem

    5. Velg Batteri

    6. Velg Oppstart ➞ slå av automatisk håndtering

    (For enkelte Huawei-modeller må du også trykke på Deaktiver i bunn)

  • For OnePlus

    1. Åpne innstillingene på telefonen

    2. Velg Batteri

    3. Velg Batterioptimalisering

    4. Finn Se Hvem og velg "ikke optimalisere"

  • For Xiaomi-telefoner

    1. Åpne innstillingene på telefonen

    2. Velg Sikkerhet

    3. Velg Tillatelser

    4. Velg Se Hvem ➞ Tillat alle tillatelser

    5. Velg Ytterligere innstillinger

    6. Velg Batteri

    7. Administrer batteribruken til appen

    8. Påse at denne er slått av til enhver tid