Ny programvare er viktig for å ivareta sikkerhet og stabilitet. Når ny programvare er tilgjengelig, oppgraderes ruteren automatisk. Enhets- og SIM-kortinformasjon nødvendige for å utføre programvareoppdateringen. Du kan også laste ned oppdateringen på denne siden.
De tekniske parameterne som er nødvendige for å utføre den automatiske programvareoppdateringen, er enhetens serienummer og SIM-kortets IMSI-nummer. Dette identifiserer hvilken enhet du bruker og at du bruker Telenor sitt mobilnett, slik at din enhet får den riktige programvaren som er tilpasset Telenor sitt mobilnett.
Gjeldende programvare er 1.0.0.10.
Slik ser du hvilken programvare din ruter har:
- Åpne en ny nettleser, som for eksempel Internet Explorer, på en datamaskin som er tilkoblet ruteren. Skriv 192.168.1.1 i adressefeltet, trykk Enter
- Skriv admin i brukernavnfeltet. Passordet er det samme som nettverksnøkkelen. Nettverksnøkkelen (krypteringsnøkkelen) finner du på et klistremerke på baksiden av modemet.
- På startsiden under bilde av ruteren vil du i feltet SW Version se installert versjon av programvaren
Dersom du har en tidligere programvare bør du oppgradere til 1.0.0.9. Dette gjør Telenor automatisk hvis ruteren er på nett i løpet av natten, men hvis du vil oppgradere programvaren selv gjør du som følger:
- Last ned programvaren
- Gå inn på ruterens oppsett ved å skrive inn 192.168.1.1 i adressefeltet i nettleseren
- Gå til System
- Velg Firmware Upgrade
- Last opp filen i feltet til 4G Router Firmware Upgrade
- Vent til ruteren har installert filen og restartet til du er tilbake på nett