Hjelp til Mobilt Bredbånd

Her finner du hjelp til ruter og Mobilt Bredbånd.

Spørsmål og svar

?

Hva er Familiebonus?

Hvis du samler minst 3 produkter fra Telenor får du nå Familiebonus. Hvert produkt gir 0,5 GB bonusdata hver måned, som kan brukes på våre mobilabonnement. Produktene som gir Familiebonus er: Mobilabonnement (privat og bedrift, inkludert utgåtte), SWAP, Mobilt Bredbånd, Bredbånd, Fiber og Hjemmetelefon.

Les mer og aktiver Familiebonus

?

Hvordan aktiverer jeg SIM-kortet?

  1. Finn frem brevet du har mottatt av oss, her finner du kortnummeret du trenger, og sett SIM-kortet inn i Mobilt Bredbånds-ruteren.
  2. Logg inn på Mine sider
  3. Velg abonnementet det gjelder
  4. Klikk Aktiver SIM-kort 
  5. Skriv inn kortnummeret, trykk Neste
  6. Skru Mobilt Bredbånds-ruteren av og på.
  7. Du har nå aktivert ditt nye SIM-kort

Merk, det kan ta inntil 5 min før ditt nye SIM-kort blir aktivt.

?

Hvordan kan jeg følge med på hvor mye data som er brukt?

Hvor mye data du har brukt kan du se i Mitt Telenor eller på Mine sider. Du kan også bestille ekstra datapakker på Mine sider under Tjenester.

For å få SMS-varsling om ditt forbruk, må du registrere mobilnummeret ditt på Mine sider. 

Slik gjør du det:

  • Logg inn på Mine sider
  • Velg Mobilt bredbåndsabonnement det gjelder
  • Velg SMS-varslinger, legg inn mobilnummeret du ønsker å motta varslingene på. 

Har du ikke registrert et mobilnummer, vil du ikke kunne motta varslinger om dataforbruk, DataKontroll Utland eller lignende.

?

Hvor mye data trenger jeg?

Dette avhenger av hvor ofte du bruker Mobilt Bredbånd og hva slags type nettsider du besøker.

Laster du ned mye filmer og musikk, anbefaler vi heller et vanlig bredbåndsabonnement.

?

Hva påvirker hastigheten?

Hastigheten du oppnår med ditt Mobile Bredbåndsabonnement avhenger av hvilket abonnement du har, og dekningen i området du befinner deg. 

I løpet av en kalendermåned kan du bruke så mange Megabyte som er inkludert i ditt Mobilt Bredbåndabonnement (og data du har med fra Data Rollover). Bruker du over de inkluderte Megabytene vil hastigheten bli begrenset til 128 kbit/s.

Du mottar en SMS i ditt Mobile Bredbåndsprogram hvis du nærmer deg maksgrensen, og når grensen er nådd.

?

Hvorfor finner jeg ikke hjelp til mitt USB-modem?

Vi anbefaler at du oppgraderer til en Mobilt Bredbåndsminiruter hvis du har USB modem. Miniruteren støtter 4G+ datashastigheter og kan dele nett med opptil 10 enheter samtidig via WiFi.

Du kan kjøpe ny miniruter i vår nettbutikk eller ved å kontakte Telenor kundeservice.

Fra 1. januar 2017 gis det ikke lenger support til USB-modem. Telenor vil ikke komme med oppgraderinger på programvaren til USB-modemene, eller garantere for at programvaren vil støtte nyere operativsystemer og oppgraderinger på eksisterende operativsystem. (Programvaren til USB-modem solgt siden slutten av 2009 kan brukes på operativsystem frem til Windows 10 og Mac OS X Yosemite).

Forbruksvisning og kjøp av datapakker vil deaktiveres i programvaren for USB-modem 1. januar 2017, men tilsvarende fuksjonalitet vil være tilgjenglig i Mitt Telenor-appen og på Mine sider.

Programvaren til USB-modemet vil fremdeles kunne tilkobles internett.

?

Hvordan kan jeg lese SMS sendt til mitt Mobile Bredbånd?

Sending og mottak av SMS på Mobilt Bredbånd-ruterne gjøres ulikt avhengig av hvilken ruter du har. Klikk på din ruter over for mer detaljer. Husk at SMS-varsling for forbruk kan aktiveres på Mine sider.