Mobilt Bedriftsnett, Kurt Rasmussen
Mobilt Bedriftsnett, Kurt Rasmussen
- Løsninger

Med Mobilt Bedriftsnett har du alltid kontroll – selv når du bygger hytte

Publisert: 15. oktober 2021 kl. 13:00

Mobilt Bedriftsnett (MBN) fra Telenor gir bedrifter full kontroll på hvem som ringer, og sørger for at ansatte alltid kan være tilgjengelige, uansett hvor de er.

Da Kurt Rasmussen var opptatt med å bygge hytte i 10 uker, hadde kollegene hans full kontroll på kunder og samarbeidspartnere, takket være tjenester som Mobilt Sentralbord og Alltid Svar.

- Ikke alltid på samme sted

Kurt Rasmussen, vinneren av TV2-serien Sommerhytta 2021, er til daglig bokbinder og leder i Grafisk Spiralisering. Den Oslo- og Stavangerbaserte bedriften har seks ansatte og driver med spiralisering av bøker, manualer og kalendre.

De har også en transportavdeling som kjører alle typer varer over hele Norge, og de bruker Mobilt Bedriftsnett fra Telenor for å sikre god kommunikasjon og effektivitet. Både eksternt mot kunder og samarbeidspartnere, og internt mellom de ansatte. Sammen med Telenors gode dekning sørger Mobilt Bedriftsnett for at de alltid har kontakt med sjåførene, uansett hvor de er i landet.

- Vi er ikke alltid på samme sted. Noen ganger er folk på veien, eller de jobber hjemmefra, og da må vi jo holde kontakten. Vi bruker derfor et bredt spekter av tjenestene, forteller Kurt.

Styrer sin egen tilgjengelighet

De har satt opp Mobilt Sentralbord slik at samtalene alltid går gjennom til de av de ansatte som er ledige. Kundene får svar med en gang, og slipper å sitte og vente i kø. Om et anrop allikevel går tapt, er det enkelt å se i appen, og med direkte oppslag i nummeropplysning får man også frem navnet. Da kan de ta kontakt igjen når de får tid, og ikke miste gode muligheter for nye samarbeid.

En positiv kundeopplevelse starter med et velfungerende sentralbord.

Kurt er også fornøyd med at han og kollegene kan styre sin egen tilgjengelighet uten at det går utover den daglige driften. Da han var opptatt med å bygge hytte, måtte han logge av køen og legge fra seg mobilen på dagtid. Han fikk allikevel oversikt over hva som hadde skjedd på dagtid, da han plukket opp telefonen igjen på kvelden.

- Jeg ligger på 200-250 henvendelser per dag, så jeg får nesten abstinenser når jeg har lagt vekk telefonen, forteller Kurt.

- Jeg var jo på hytta i 10 uker og jobbet hardt, og da var det fint mot slutten av dagen å kunne ta telefonen og se hva som hadde skjedd, for der var det jo alltid dekning. Så selv om jeg ikke kunne ta de henvendelsene, var det enkelt å få oversikten og se hvem som hadde prøvd å få tak i meg, sende ordre, signere papirer, alt det der. Det fløt veldig fint, selv om jeg hadde hodet et litt annet sted, fortsetter han.

Ønsket noe som bare virket - alltid

Mobilt Bedriftsnett synkroniseres enkelt opp mot kalendere, epost og andre tjenester, slik at det er enkelt å planlegge møter eller se når kolleger er opptatt og ledige.

Nylig lanserte Telenor også en ny app for Mobilt Bedriftsnett. Appen introduserer mange nye funksjoner på smarttelefon som tidligere bare var tilgjengelige på PC/Mac. Eksempelvis har den integrert SMS, varsel for samtaler i kø, intelligent søk, nyhetsvarsling og 12 måneders anropslogg.

- Vi endte opp med Telenor fordi vi ønsket noe som bare virket - alltid, sier Kurt. Vi er nødt til å alltid kunne få tak i gutta, til enhver tid, og vite at de kan nås. Da må ting virke, og det gjør det med Telenor.