Få hjelp ved nettsvindel og ID-tyveri

Du behøver ikke bekymre deg for å måtte stå alene hvis du skulle oppleve nettsvindel eller ID-tyveri. Forsikringen dekker hele husstanden og inkluderer advokathjelp, økonomisk kompensasjon og psykolog.

Hacker

Visste du at ...

... 1 million nordmenn har blitt utsatt for digital svindel eller ID-tyveri?

Trygg på nett

... over 300 000 oppgir å ha blitt lurt når de handler på nett.

Svindelforsikring Husstand

Advokathjelp

Rettshjelp av en personlig advokat som følger deg opp og bistår deg med det du har opplevd.

Trygghet og hjelp ved netthandel

Få tilbakebetaling hvis du ikke mottar varen du har kjøpt. Du får også rådgivning og bistand fra advokat ved kjøp av mangelfull vare. Gjelder både bruktkjøp (f.eks på Finn.no) og kjøp av nye varer.

Rådgivning

Få rådgivning fra advokat. Forsikringen kan brukes etter at skaden har oppstått, i tillegg til før skaden har skjedd, som forebyggende tiltak.

Økonomisk tap

Ved ID-tyveri dekkes tapt lønnsinntekt og annet tap.

Psykologhjelp

Psykologbistand til deg og din husstand.

Hjelp til ...

... fjerning av private bilder på nett eller netthets.

Barn og unge

Få rådgivning og advokathjelp knyttet til et trygt skole- og idrettsmiljø, samt psykologbistand.

Forsikring ved appkjøp

Ved app-kjøp gjort i Google Play eller App Store uten foreldres godkjenning.

Dette får du Beløp
Advokathjelp Få rettshjelp for inntil 3 millioner kroner.
Psykologhjelp Psykologbistand inntil 30 000,–
Id-tyveri Tapt lønnsinntekt for inntil 15 000,– og annet tap inntil 300 000,–
Nettkjøp • Få tilbakebetalt fra 500 kr og opptil 10 000 kr dersom du ikke mottar varen. Få rådgivning og bistand fra advokat dersom varen du har kjøpt er mangelfull (gitt at kjøpesum er over 3000 kr).
Rådgivning fra advokat Opptil 30 timer, kan brukes både før eller etter skade.
Skole og idrett Advokathjelp inntil 30 timer, samt psykologbistand inntil 30 timer
App-kjøp App-kjøp gjort av barn under 12 år på Google Play eller App Store uten foreldres godkjenning. Inntil 3000,— per tilfelle.

Ofte stilte spørsmål

  • Fungerer Svindelforsikring Husstand i utlandet?

    Ja, den fungerer også i utlandet: Gjennom Svindelforsikring Husstand får du dekket svindelsaker med skandinavisk verneting – dette angår hvilken nasjonal rett saken tilhører og hvor rettsaken eventuelt skal gå. Det har ikke noe å si hvor du fysisk befinner deg, så lenge handelen foregår mellom skandinaviske innbyggere.

    Å kjøpe en vare som nordmann fra en annen nordmann på Finn mens man f.eks. er på ferie i et annet land, vil fortsatt dekkes.

    Ved saker knyttet til ID-tyveri er det som oftest kundens bank man går til sak mot, dermed vil det falle under norsk rett.

  • Trenger jeg å aktivere Svindelforsikring Husstand?

    Nei, forsikringen er aktiv fra du kjøper den.

  • Hva menes med husstand?

    En husstand er inntil to voksne som lever sammen, samt hjemmeboende barn under 20 år (må ha hjemmet som bostedsadresse).

  • Må jeg være Telenor-kunde for å kunne ha Svindelforsikring Husstand?

    Nei, alle kan benytte seg av Svindelforsikring Husstand uavhengig av hvilken teleoperatør man har.

  • Avsluttes Svindelforsikring Husstand hvis jeg sier opp mitt mobilabonnement?

    Nei, Svindelforsikring Husstand er en tjeneste du kan ha uavhengig av hvor du har mobilabonnementet ditt.

  • Hva koster Svindelforsikring Husstand?

    Svindelforsikring Husstand koster 129,–/md.

  • Jeg har blitt svindlet på nett, hva gjør jeg?

    Med Svindelforsikring Husstand har du tilgang på advokathjelp fra HELP hvis du oppdager at du er blitt svindlet på nett. I tillegg får du trygghet og hjelp ved kjøp på nett. Dette gjelder både bruktkjøp (for eksempel på Finn.no) og kjøp av nye varer.

    Du får tilbakebetalt fra 500 kr opptil 10 000 kr hvis du ikke mottar varen.

    Ovennevnte gjelder forutsatt av kjøpsavtalen er inngått mens Medlemmet er omfattet av forsikringsavtalen og at tvistesummen er over kr. 3 000.

    Kontakt HELP på e-post: post@help.no eller telefon 22 99 99 99.

  • Hvordan kan jeg si opp?

    Dersom du ønsker å si opp Svindelforsikring Husstand kan du enten gjøre dette ved å logge inn på Mine Sider eller i Mitt Telenor-appen. Du kan også kontakte kundeservice som vil hjelpe deg med å avslutte abonnementet.

  • Hvem i husstanden er dekket ved app-kjøp?

    Dekningen omfatter barn i husstanden under 12 år, og maks. 3 utbetalinger per år per barn.
    Hvis du har et barn som har gjort kjøp ved en feil, eller uten tillatelse kan du få utbetalt opptil kr. 3 000.

    Forsikringen dekker kjøp i app via Apple ID/App store eller Android Market/Google Play gjort av barn i husstanden, uten godkjenning fra Medlem/ektefelle/samboer.