Slik swapper du

Har du en SWAP-mobil kan du når som helst swappe mobilen.
Venter du til det har gått minst 12 mnd, slipper du å betale resterende beløp opp til 12 mnd.

Informasjonen nedenfor gjelder for nettbutikken.

1. Bestill ny SWAP-mobil

Finn den nye mobilen du vil ha i nettbutikken og start en bestilling. I bestillingsløpet får du valget om du vil inngå en ny SWAP-avtale eller bytte inn en telefon med eksisterende avtale. Når du vil swappe velger du det siste alternativet, «Bytte inn med eksisterende avtale». Stegene i nettbutikken er enkle, men det er veldig viktig at du sjekker opplysninger nøye før du fullfører bestillingen. 

Bestill ny SWAP-mobil i nettbutikken

2. Returner din gamle mobil

Sammen med din nye mobil vil du motta en retur-pakke som du benytter for å sende inn din gamle mobil. I retur-pakken finnes en boblekonvolutt hvor du legger mobilen (lader og annet tilbehør skal ikke sendes inn). Boblekonvolutten skal deretter pakkes ned i esken. Sett på returlappen og leverer den på nærmeste postkontor/i butikk. Porto er allerede betalt.

Før mobilen sendes i retur, skal alt av innhold slettes og mobilen settes tilbake til fabrikkinnstillinger. Det er viktig at også alt av sikkerhetsinnstillinger slås av. Fortvil ikke om du ikke vet hvordan dette gjøres, alt du trenger av informasjon og veiledning følger med i esken.

Husk å undertegne kontrakten.

Du vil få beskjed når vi mottar din gamle mobil, da sletter vi samtidig din gamle SWAP-avtale tilknyttet denne mobilen.

3. Dersom mobilen er skadet

Alle SWAP-avtaler har inkludert SWAP Skjermforsikring som gjør at du kan swappe en mobil med knust skjerm. Har du Plussforsikring kan du også swappe telefoner med andre skader. Er telefonen skadet slik at forsikringen må benyttes vil du bli kontaktet av vår forsikringspartner, og egenandel vil bli belastet. For Telenorbutikken gjelder egne rutiner som innebærer at det må startes en forsikringssak før mobilen kan sendes inn.