Strex

Strex

Strex er en superenkel løsning for rask og sikker betaling via mobilregningen. Du trenger kun mobiltelefonen - ingen bank eller kort, bare mobilen.

Betaling med Strex

Hvis du har betalt parkering, kjøpt en bussbillett eller donert til TV-aksjonen med mobilen din, er sjansen stor for at du allerede har brukt Strex. Da vet du hvor trygt og enkelt det er.

Hvordan fungerer Strex?

Med Strex kan du betale uten kredittkort, bankkonto eller egen betalingsapp - det eneste du trenger er mobilnummeret. Kjøpet belastes automatisk mobilregningen din. Strex fungerer uavhengig av type mobiltelefon, abonnement eller operativsystem, og er en av de enkleste mobilbetalingsløsningene i Norge.

Mobilregning eller Strex Faktura?

Kjøpene du foretar blir belastet din mobilregning. Hvis du heller ønsker å få kjøpene dine på en separat månedsfaktura kan du velge Strex Faktura via strex.no/minside. Uansett om du velger mobilregning eller Strex Faktura har du alltid full oversikt over dine kjøp på strex.no/minside.

Hvor kan jeg betale med Strex?

I dag kan du betale med Strex på mer enn 700 utsalgssteder: Nettsider, apper og automater - for eksempel Ruter, EasyPark, TV2 Sumo, Røde Kors, kino og en rekke andre kollektivselskaper og medieaktører i Norge. Strex jobber kontinuerlig med å bli tilgjengelig der du er, slik at vi kan bidra til en enklere hverdag.

Sikker betaling

Med nesten 3 millioner brukere er Strex en betydelig betalingsaktør i Norge. Strex eies av Telenor, Telia og ice.net, har e-pengekonsesjon fra Finansdepartementet og er underlagt Finanstilsynet. Strex’ betalingstjeneste blir blant annet regulert av ekomloven og finansavtaleloven.

info icon

Vil du vite mer?

Du har alltid full oversikt over dine kjøp på strex.no/minside eller du kan gå inn på strex.no for mer informasjon.

info icon

Uenig i fakturert beløp?

Ønsker du å klage på et beløp forbundet med innholdstjenester, finner du kontaktinformasjon til leverandøren på Strex sine sider. Klager og generelle henvendelser om en innholdstjeneste bør helst rettes direkte til leverandøren av innholdstjenesten. Du kan finne kontaktinformasjon på strex.no/minside

Du kan også klage til Strex (mobiloperatørenes betalingstjeneste) ved å bruke kontaktskjemaet på https://strex.no/klageskjema eller til Telenor ved å kontakte kundeservice.

Trenger du hjelp eller veiledning fra oss, kan du kontakte kundeservice.