Sikkerhet

Sikker Bruk

Vi har flere smarte løsninger som gir deg bedre kontroll over mobilbruken for deg selv eller barna.

Nettslett

Grov nettmobbing og private bilder på avveie er vanskelig å stoppe på egenhånd. For å hjelpe deg hvis noe skulle skje, har vi inkludert tjenesten Nettslett i våre mobilabonnement for barn og unge (U11, U18 og Yng Goodies). Nettslett er en tjeneste som er utviklet i samarbeid med HELP Forsikring, og som kan hjelpe deg med å få fjernet uønsket innhold fra nett.

Nettslett inkluderer

  • Du får advokatbistand hvis du blir utsatt for netthets, eller privat innhold kommer på avveie. 
  • Dekker juridisk rådgivning, utgifter til advokat, tapt lønnsinntekt og psykolog.
  • Nettslett gjelder for både eier og bruker av abonnementet, f.eks. forelder og barn.
Les mer om Nettslett

Sikker Bruk

Sikker Bruk sperrer for uønskede samtaler/SMS og gjør mobilbruken tryggere for barna. Sikker Bruk koster ingenting og er automatisk inkludert i våre U18-abonnement. Dersom du ikke har et U18-abonnement kan du aktivere Sikker Bruk på Mine sider. Vil du avbestille tjenesten, kontakter du Kundeservice.

Sikker Bruk inkluderer

  • Fast sperre for SMS-tjenester (CPA), som for eksempel ringetoner, spill eller opplysningstjenester.
  • Fast sperre for Teletorg (820 xx xxx og 829 xx xxx).
  • Fast sperre for utgående internasjonale samtaler. Når man er i utlandet er det fremdeles mulig å ringe/ sende meldinger til Norge.
  • Reservasjon mot opplysningstjenester (sørger for at nummeret ikke føres opp hos opplysningen, i elektroniske og trykte kataloger. Du kan fortsatt ringe til opplysningen).
  • Mulighet for å sperre for SMS-tjenester fullstendig, eller sette en beløpsgrense på 250,-, 500,- eller 1000,- per måned.
Aktiver Sikker Bruk

SikkertBarn

Barn kan enkelt bestille innholdtjenester som betales over mobilregningen. Sperrer du internett trygger du mobilbruken til barna, i tillegg til å unngå uforutsette høye regninger.

SikkertBarn inkluderer

  • Fast sperre mot bruk av internett på mobilen
  • Fast sperre for SMS-tjenester (CPA), som for eksempel ringetoner, spill eller opplysningstjenester
  • Fast sperre for Teletorg (820 xx xxx og 829 xx xxx)
  • Fast sperre for utgående internasjonale samtaler. Merk – du kan fortsatt til ringe/sende meldinger til norske mobilnummer og lokale nummer i det landet du befinner deg i.
  • Reservasjon mot opplysningstjenester (sørger for at nummeret ikke føres opp hos opplysningen, i elektroniske og trykte kataloger. Du kan fortsatt ringe til opplysningen).
  • Mulighet for å sperre for SMS-tjenester fullstendig, eller sette en beløpsgrense på 250,-, 500,- eller 1000,- per måned.
Aktiver SikkertBarn

Mobbefilter

Får barnet ditt uønskede SMS/MMS? Mobbefilteret stopper nye meldinger, og gi avsender en advarsel på SMS som forklarer at han/hun har blitt nektet å sende meldinger til ditt barn. Det koster ingenting å installere eller bruke mobbefilteret.

Ta mobilpraten med barnet ditt

  • De reglene som gjelder i den virkelige verden gjelder også for mobilbruk.
  • Mobbing og trakassering via mobil er forbudt.
  • Det er ikke lov å ta bilder av andre og publisere eller vise disse uten samtykke.
  • Mottar barnet 'mobbemeldinger', bør disse lagres og vises til foresatte.
  • Meldingene kan brukes for å løse problemer.
  • Passord og hemmeligheter bør ikke lagres på mobilen, slik informasjon kan komme på avveie.
  • Mobilen kan også brukes som betalingsmiddel. Avtal derfor med barnet hvor mye som kan brukes på ringetoner, avstemminger o.l.

Bestill Mobbefilteret hos Kundeservice på nummer 915 09000. Når Mobbefilteret er aktivert kan du administrerer tjenesten på Mine sider under SMS. 

Nyttige lenker