Endre mobilabonnement

Hvis du er eier av abonnementet, kan du selv bytte det på Mine sider. Velg abonnementet du vil endre og trykk på Bytt abonnement.

Ditt abonnement

?

Hvordan endrer jeg adresse?

Du kan selv endre adressen din på Mine sider:

Merk, har du bredbånd og/eller fasttelefon som du ønsker å flytte til ny adresse, kan du melde flytting via vårt flytteskjema på Mine sider

?

Kan jeg endre abonnementet mitt når jeg ikke er eier av det?

Nei. Det er kun eier av abonnementet som kan gjøre endringer.

?

Hvordan endrer jeg mitt abonnement til kontantkort?

For å endre abonnementet ditt til kontantkort, ring oss på 915 09000.
?

Hvordan endrer jeg mitt kontantkort til et abonnement?

Du kan selv bestille abonnement med faktura, og beholde mobilnummeret ditt.

Se oversikt over våre mobilabonnement. Velg abonnementet du ønsker, trykk Bestill. Velg deretter at du ønsker å beholde ditt eksisterende mobilnummer og fortsett bestillingen.

?

Hvordan kan jeg bytte eier eller bruker på mitt mobilabonnement?

Er du eier av abonnementet, kan du selv bytte bruker på Mine sider. Velg abonnementet ditt og så Endre bruker, nederst på siden under Bruker.

Ønsker du å bytte eier på et abonnement kan du kontakte kundeservice på 915 09000 eller sende inn eierskifteskjema.

?

Hva skjer med månedsavgiften når jeg bytter abonnement?

Hvis du endrer fra et abonnement til et annet, vil du oppleve at fakturaen blir litt annerledes enn ellers.

Siden du har betalt månedsavgiften for abonnementet på forskudd, vil du få tilbake månedsavgiften for ditt gamle abonnement fra datoen abonnementet ble endret. Dette vil vises med en minus foran på fakturaen. Fra samme dato legges månedsavgiften for ditt nye abonnement til. Det har altså ingen betydning når i måneden du bytter abonnement.

Endringsfaktura_300

Andre spørsmål

?

Hva skjer med Data Rollover hvis jeg bytter abonnement eller eier?

Hvis du bytter abonnement eller eier på abonnementet ditt, vil oppspart datamengde nullstilles.
?

Hva skjer med Min Sky hvis jeg sier opp eller endrer mobilabonnementet mitt?

Lagringsmengden du har på Min Sky er avhengig av hvilket abonnement du har. Endrer du abonnementet, får du en annen lagringsmengde etter hvilket abonnement du velger.

Dersom du bruker opp mengden, eller endrer til et abonnement som har mindre inkludert plass enn det du har i bruk, eller sier opp abonnementet blir du varslet i appen i etterkant. I tillegg mottar du en SMS og en e-post fra Telenor Digital med informasjon om hvordan du kan bestille mer lagringsplass.

Ved oppsigelse av abonnement i Telenor, mister du den ekstra lagringsmengden du har.

Du har fortsatt 2GB gratis lagring i Min Sky, men overskrider du denne får du et varsel i appen om at lagringsplassen er oppbrukt. I tillegg får du en e-post fra Telenor Digital som inneholder mer informasjon om hvordan du kan kjøpe mer lagringsplass.

 Merk at filene blir lagret i skyen i 30 dager før de blir slettet, men filene som ligger lagret lokalt på dine enheter beholder du.

?

Hvordan bytter jeg fra en annen operatør til Telenor?

Det er enkelt å flytte mobilabonnement fra en annen mobiloperatør til Telenor.

Bestill nytt mobilabonnement eller ring kundeservice på nummer 09000. Du beholder selvfølgelig mobilnummeret ditt om du ønsker det.

Bestiller du et nytt nummer, tar det opptil 3 dager før du kan benytte det. Flytter du nummeret ditt til Telenor, tar det opptil 7 virkedager før du kan benytte det.

Merk, skal du flytte nummeret ditt over til Telenor må du ikke si opp nummeret hos din nåværende operatør. Dette går automatisk i flytteprosessen.

Det er også viktig at abonnementet bestilles i samme navn hos Telenor som det er registrert med hos din nåværende operatør.

?

Jeg vil ha ny mobil, men har binding. Hva gjør jeg?

Har du bindingstid og vil kjøpe ny mobil, har du flere alternativer:

  • Du kan si opp bindingsavtalen du har og betale oppsigelsesgebyret. Deretter kan du kjøpe en ny mobil på samme eller på et nytt abonnement. Ring kundeservice på nummer 09000.
  • Når du har hatt binding i 11 måneder, kan du fornye avtalen ved å kjøpe en ny mobil. Du betaler da ikke for brudd på binding.

Hvis du bytter mobil ofte, bør du lese om SWAP

Kundeservice

Vi hjelper deg

Kundeservice er her når du trenger hjelp. Kontakt oss på 915 09000 (8-20), e-post eller Facebook.