Utsettelse koster 50 kroner dersom du gjør det selv på nett, eller 100 kroner dersom du ønsker at kundeservice skal ordne det for deg. 

Utsettelsen gjelder i 30 dager fra opprinnelig forfallsdato. 

Dersom du utsetter betalingen etter at fakturaen har forfalt, må du uansett betale purregebyr. Forfaller purringen også, kan du normalt ikke få utsettelse. Når du har fått utsettelse, kan du likevel begynne å betale inn deler av beløpet. Vil du for eksempel betale halvparten først og andre halvparten etter en måned, kan du det. 

Du kan utsette betalingen på tre forskjellige måter:

?

Utsette betaling i Mitt Telenor

Åpne appen og velg Min profil. Velg så Faktura.
Velg fakturaen du ønsker å utsette. Hvis fakturaen kan utsettes, får du opp en knapp med 'Utsett betalingen'. Trykk på knappen. Dersom fakturaen ikke kan utsettes, får du opp en forklaring på hvorfor.

?

Utsette betaling på Mine sider

For å utsette fakturaen på Mine sider logger du inn, og velger Mine fakturaer. 

Finn den fakturaen du ønsker å utsette. 

?

Utsette betaling via kundeservice

Du kan også ringe kundeservice for å utsette betalingen. Telefonnummeret til kundeservice er 915 09000.

Utsetter du ved hjelp av selvbetjeningsmenyen koster det 50 kroner, mens ønsker du at en kundekonsulent skal utsette betalingen for deg, koster det 100 kroner. 

Har du AvtaleGiro og eFaktura?

Disse kan også utsettes. Du må da ringe kundeservice på 915 09 000. I tillegg må du huske å endre forfallsdato selv i nettbanken.