Utsette faktura

Du kan selv utsette betaling når du har behov for det.

Utsettelse koster 50 kr og gjelder i 30 dager fra dagen du utsetter.

Dersom du utsetter betalingen etter at fakturaen har forfalt, må du uansett betale purregebyr. Forfaller purringen også, kan du normalt ikke få utsettelse. Når du har fått utsettelse, kan du likevel begynne å betale inn deler av beløpet. Vil du for eksempel betale halvparten først og andre halvparten etter en måned, kan du det.

Slik utsetter du

Mine Sider

For å utsette faktura på Mine Sider, logg inn og velg Mine Fakturaer i toppmenyen på høyre side.

Finn fakturaen du ønsker å utsette, og trykk på Se detaljer. Velg så Utsett Faktura og til sist knappen Utsett.

Du kan også gå rett til fakturasiden via linken under

Utsette faktura på Mine Sider
Mine Sider Faktura

Mitt Telenor

For mobil:

Åpne appen, bla ned til Faktura og trykk på den.

Velg fakturaen du ønsker å utsette. Hvis fakturaen kan utsettes, får du opp en knapp med 'Utsett betalingen'. Trykk på knappen.

Dersom fakturaen ikke kan utsettes, får du opp en forklaring på hvorfor.

Åpne Mitt Telenor-appen
Mitt Telenor Faktura
?

Utsette betaling via kundeservice

Har du AvtaleGiro og eFaktura?

Disse kan også utsettes. Du må da ringe kundeservice på 915 09 000. I tillegg må du huske å endre forfallsdato selv i nettbanken.