Purring

Hvis du ikke betaler fakturaen din ved forfall, vil du få en betalingspåminnelse/purring. Da får du også et purregebyr i tillegg til den opprinnelige summen. Gebyret vil variere litt på de forskjellige tjenestene. 


Inkasso

Hvis du heller ikke betaler purringen innen fristen, vil fakturaen kunne gå til inkasso, og det legges til enda et gebyr.
Når fakturaen går til inkasso overtar inkassobyrået kravet fra Telenor, og du må betalt regningen til dem. 

Hvis kravet ikke betales, vil abonnement ditt bli stengt. For å få det åpnet igjen, må du betale ytterligere gebyrer.

Hvordan åpne stengt abonnement

?

Åpne stengt mobilabonnement

Betal til Telenor

For rask åpning av abonnementet kan du betale den utestående fakturaen i Mitt Telenor-appen eller på Mine sider. Du kan betale med bankkort eller Vipps, og får abonnementet åpnet etter 30 minutter. 

Dersom du gjør det på denne måten, må du huske å også betale gebyret til inkassobyrået. Hvis du ikke betaler gebyret er inkassosaken fortsatt åpen, og du kan du få betalingsanmerkninger og problemer med bestilling og endring av abonnement hos Telenor.

Betal til inkassobyrået

Hvis du betaler alt til inkassobyrået, blir abonnementet gjenåpnet når inkassobyrået har mottatt innbetalingen. Fra du har betalt regningen i nettbanken tar det vanligvis inntil 3 dager før abonnementet blir gjenåpnet. 

Vi kan dessverre ikke åpne abonnementet noe raskere selv om du sender oss kvittering på innbetaling, inkassobyrået må melde fra til Telenor.

?

Åpne stengt bredbånd- eller TV-abonnement

Hvis signalene på TV-en eller internettet ditt har blitt stengt, må du betale utestående faktura for å få det tilbake. Abonnementet åpnes så snart innbetaling er mottatt hos oss. For internett må du også betale et gjenåpningsgebyr, som blir lagt til på neste faktura.

Fakturaer som har gått til inkasso må betales direkte til inkassoselskapet. Abonnementet blir gjenåpnet når inkassobyrået har mottatt innbetalingen. Fra du har betalt regningen i nettbanken, tar det vanligvis inntil 3 dager før abonnementet blir gjenåpnet. 

Vi kan dessverre ikke åpne abonnementet noe raskere selv om du sender oss kvittering på innbetaling, inkassobyrået må melde fra til Telenor.