Avtalen er fleksibel med gode valgmuligheter. Du velger selv hvilken bredbåndshastighet du ønsker, om du vil ha TV- og strømmetjenesten T-We, og om du vil se T-We med eller uten dekoder. På denne siden kan du gjøre deg kjent med hva den nye avtalen inneholder og hvordan du tar den i bruk.

Modell som viser hva som er inkludert og individuelle tilvalg i avtalen

Avtalen inkluderer

Bredbånd 150 Mbps

Moderne og sikker WiFi Ruter

Fornøydhetsgarantien Alltid WiFi

Alltid På Nett-garanti

Sikkerhetsfilteret Nettvern+

Personlig og sikker aktivering

Den dagen sameiets eller borettslagets fellesavtale trer i kraft vil du motta en e-post og SMS med nødvendig informasjon for å kunne gjennomføre en personlig og sikker aktivering. Det vil ikke være mulig å starte din aktivering før denne dagen.

Mann som aktiverer Bredbånd Start enkelt fra mobiltelefonen

Bredbånd Start gir individuell mulighet for

Tilgang til TV- og strømmetjenesten T-We

Valget mellom å se T-We med eller uten TV-boks

Bredbåndshastighet tilpasset dine behov

TV- og strømmetjenesten T-We

Med T-We får du tilgang til et univers av smarte TV-tjenester og populære strømmetjenester som gjør at du kan se programmer, filmer og serier når og hvor du vil. T-We-tjenesten kan bestilles av den enkelte husstand i aktiveringsløpet.

Skreddersy TV og strømmetjenester slik du selv ønsker

Velg mye eller lite innhold utfra egne preferanser og behov

Velg T-We eller T-We Start

På Mine sider kan du endre innhold i ettertid
Visualisering av utvalget i T-We
Favoritt

T-We

For deg som liker strømmetjenester og ser litt på TV

  • 120 poeng til valgfritt innhold

  • Velg blant strømmetjenester som Netflix, TV 2 Play, Max, Viaplay og SkyShowtime

  • 12 faste TV-kanaler med start forfra og ukesarkiv

  • Valgfritt å leie TV-boks

Illustrasjon av innholdet i T-We Start

T-We Start

Start med norske TV-kanaler og legg til mer om du vil

  • 12 faste tv-kanaler med start forfra og ukesarkiv

  • Legg til flere TV-kanaler og strømmetjenester som du ønsker

  • Valgfritt å leie TV-boks

Bredbånd tilpasset deg

I abonnementet har vi forhåndsvalgt Bredbånd 150. Dette passer for en husholdning med moderat internettbruk. Med endrede vaner og varierte bruksbehov er det viktig å ha riktig nettkapasitet hjemme. Du kan enkelt oppgradere hastigheten i aktiveringsløpet og når som helst endre den på Mine sider.

Ikon for WiFi

Bredbånd 1000

Hjem som ønsker det aller beste

Ikon for WiFi

Bredbånd 750

Større hjem med høye krav

Ikon for WiFi

Bredbånd 500

Strømming, jobb og gaming i aktivt hjem

Ikon for WiFi

Bredbånd 250

Hjem med flere samtidige brukere

Ikon for WiFi

Bredbånd 150

Hjem med moderat bruk

Nyttig informasjon om Bredbånd Start

Aktivering

  • Hvorfor må jeg aktivere?

    Aktivering i Bredbånd Start er nødvendig for å ivareta ditt kundeforhold, personvern og sikkerhet knyttet til dine tjenester hos Telenor.

  • Når og hvordan skal jeg aktivere?

    Aktivering kan skje fra den dagen ditt borettslag/sameie blir lagt over til Bredbånd Start. Du vil motta en egen e-post og SMS med informasjon og en lenke for å aktivere. Du kan også aktivere abonnementet via Mine sider eller ved å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 91509000.

  • Hvor finner jeg aktiveringslenken?

    Telenor sender e-post og SMS i henhold til adresselisten vi får fra borettslaget/sameiet. Det er kun mottakeren av e-posten som kan gjennomføre aktiveringen.

  • Hvordan vet jeg at aktiveringen er sikker?

    Aktiveringen er personlig og sikker gjennom innlogging med Telenor-ID.

  • Hvordan ser jeg at aktiveringen er registrert?

    På slutten av aktiveringsløpet vil du motta en bekreftelse på at aktivering er gjennomført. Du kan også se valgene du har gjennomført ved å logge inn på Mine sider.

  • Jeg leier boligen og har ikke fått e-post/SMS, hva gjør jeg?

    Telenor sender e-post/SMS i henhold til adresselisten vi får fra borettslaget/sameiet. Av sikkerhetsmessige årsaker anbefaler vi at den som bruker tjenestene står som ansvarlig. Leietaker må da kontakte Kundeservice på telefon 915 09000 for å registrere seg og aktivere bredbåndet.  

Bredbånd

  • Hvordan kan jeg få høyere hastighet enn Bredbånd 150 som er inkludert i Bredbånd Start?

    Du kan enkelt kjøpe høyere hastigheter (helt opp til 1000Mbps) i aktiveringsløpet, på Mine sider eller ved å kontakte kundeservice. Oppkjøpet gjøres i poengpakker som vil faktureres deg direkte.

  • Hvor lang tid tar det før jeg får tilgang på høyere hastighet?

    Ved bestilling av høyere brebåndshastighet vil du få umiddelbar tilgang til denne.

    I enkelte tilfeller kan det oppstå et kort brudd på inntil 10 minutter på bredbåndslinjen ved endring av hastighet.

  • Jeg har høyere hastighet på bredbåndet mitt i dag, hvordan fortsetter jeg med det?

    Har du tidligere oppgradert til høyere hastighet, vil denne bli endret til Bredbånd 150 ved overgang til Bredbånd Start. Du kan oppgradere hastighet i aktiveringsløpet eller på Min side. Hastigheten vil vises som poengpakker på din faktura.

TV og strømmetjenesten T-We

  • Hvordan kan jeg fortsette å se T-We når jeg får Bredbånd Start?

    T-We tjenesten er ikke inkludert i Bredbånd Start. Den enkelte beboer kan selv velge om de ønsker å bestille en pakke med TV- og strømmetjenester.  

     Du kan velge mellom T-We Start eller T-We. Begge produkter gir høy grad av fleksibilitet slik at du kan legge til eller ta ut tv-innhold etter behov og bruk. 

     Du velger om du vil se T-We tjenesten med eller uten TV-boks.

  • Hvor bestiller jeg T-We?

    TV og strømmetjenesten T-We kan enkelt bestilles samtidig med aktivering av Bredbånd Start, eller ved å logge inn på Mine Sider i etterkant av aktivering.

  • Hvor raskt får jeg tilgang til T-We tjenesten?

    Når bestilling av T-We tjenesten er gjennomført, vil du ha umiddelbar tilgang til dine TV-kanaler via T-We app. Innen få minutter vil du ha få tilgang til innholdsvelgeren hvor du kan legge til eller fjerne innhold.

  • Hva er forskjellen på T-We Start og T-We?

    T-We Start er det minste TV produktet og inkluderer de mest populære norske TV-kanalene.  

     T-We består av T-We Start og 120 valgfrie poeng slik at du selv kan justere TV og strømmeinnholdet til egne ønsker og behov.  

     Begge produktene gir fleksibilitet og du betaler kun for innholdet du har tilgjengelig.

  • Hva skjer med de individuelle valgene jeg har gjort på mitt TV og strømmeabonnement i dag?

    T-We tjenesten er ikke inkludert i Bredbånd Start og blir deaktivert. Når bestilling av T-We tjenesten er gjennomført, vil du ha umiddelbar tilgang til dine TV-kanaler via T-We app. Innen få minutter vil du få tilgang til innholdsvelgeren slik at du kan gjøre dine TV og strømmevalg slik du har i dag.

  • Hva skjer med opptakene jeg har gjort på dekoderen. Mister jeg disse ved overgang til Bredbånd Start?

    Når du velger å fortsette med et abonnement på T-We og dekoder i ny Bredbånd Start avtale vil du ikke miste opptakene du har i dag. Du vil fortsatt ha disse tilgjengelig på din dekoder.

  • Hva skjer med strømmetjenestene mine når jeg får Bredbånd Start?

    For å kunne aktivere strømmetjenester og premiumkanaler må du ha T-We Start eller T-We-abonnement i bunn.

    Når bestilling av T-We tjenesten er gjennomført, vil du ha umiddelbar tilgang til dine TV-kanaler via T-We app. Innen få minutter vil du ha få tilgang til innholdsvelgeren slik at du kan legge til de strømmetjenestene du har hatt tidligere.

  • Hvordan kan jeg se TV uten TV-boks?

    Som Bredbånd Start-kunde trenger du ikke lenger TV-boks for å få tilgang til hele TV- og strømmeuniverset i T-We.  

    Du kan se tjenesten via andre streaming-enheter som AppleTV, Chromecast med Google TV eller nyere smart-TV'er med Android TV , SmartTV m.fl.  

    Du kan også bruke Airplay og Chromecast for å vise T-We på TV'en, eller koble en pc til din TV med kabel for å vise Nett-TV på TV-skjermen din.

    For å se NRK TV via T-We-appen kreves det en TV-boks. Har du valgt TV uten TV-boks må du gå direkte til NRK-appen for å få tilgang til kanalene.

  • Jeg ønsker ikke TV-boks, hva skal jeg gjøre med den jeg har?

    I aktiveringsløpet vil du få god informasjon om hva du skal gjøre med utstyr som skal returneres.

Faktura

  • Hvordan vil fakturaen min bli?

    Høyere hastighet eller TV- og strømmetjenester bestilles av den enkelte beboer og faktureres individuelt.  

     På fakturaen vil alle individuelle kjøp fremkomme som poengpakker.