Mobilabonnement uten kredittsjekk

Har du betalingsanmerkninger eller er i en økonomisk situasjon som gir deg lavere kredittverdighet, kan det hende du ikke får kjøpt mobilabonnement. Heldigvis finnes det en enkel løsning med forskuddsbetaling.

Forskudd er et mobilabonnement uten ekstern kredittsjekk – vi ser kun på din betalingshistorikk hos Telenor. Abonnementet betaler du på forhånd, noe som gir deg full kontroll på mobilbruken. Fri tale, SMS og MMS og våre faste sikkerhetsfordeler er selvfølgelig inkludert.

Abonnementet kommer med noen begrensninger:

  • Tjenester som ikke er tilgjengelig i abonnementet

    Det er ikke mulig å kjøpe tjenester som medfører kostnad på faktura, som for eksempel å:

    • Ringe spesialnummer

    • Bruke mobilen utenfor EU

    • Ringe/sende SMS/MMS fra Norge til utlandet

    • Kjøpe SWAP

    • Bruke BankID på mobil

    Det vil påløpe kostnader ved bestilling av fakturakopi, SIM-kort og PUK-koder.

Velg ditt abonnement uten kredittsjekk og bestill

Spørsmål og svar om mobilabonnement uten kredittsjekk

  • Hva skjer hvis jeg ikke betaler?

    Dersom faktura ikke betales til forfall, blir abonnementet sperret for all bruk fra den 1. i etterfølgende måned. Det påløper ingen månedsavgift når abonnementet er sperret for bruk.

    Ved betaling av faktura åpnes abonnementet opp igjen umiddelbart. Hvis abonnementet er sperret i tre måneder, avsluttes abonnementet.

  • Hva betyr "uten ekstern kredittsjekk"?

    Med Forskudd gjør vi ingen ekstern kredittvurdering der vi vurderer din betalingsevne. Det er kun din betalingshistorikk internt i Telenor vi sjekker. Ønsker du å endre fra Forskudd til et annet mobilabonnement hos oss, vil vi foreta en kredittsjekk.

    Mobilabonnementet gir deg full kontroll. Du betaler abonnementet på forhånd og unngår med det overraskelser på fakturaen.

  • Kan jeg kjøpe datapakker?

    Ja, i Mitt Telenor-appen kan du kjøpe datapakker med Vipps.

  • Kan jeg kjøpe ekstra tjenester på abonnementet?

    Det er ikke mulig å kjøpe tjenester som medfører kostnad på faktura. Dette kan f.eks. være å ringe spesialnr., bruke mobilen utenfor EU, ringe/sende SMS/MMS fra Norge til utlandet, kjøpe datapakker, kjøpe SWAP eller bruke BankID på mobil. Det vil påløpe kostnader ved bestilling av fakturakopi, SIM-kort og PUK-koder.

  • Kan jeg bruke mobilen i utlandet?

    Dette avhenger av hvor du reiser. I EU/EØS kan du bruke mobilen akkurat som hjemme. Du kan ikke bruke telefonen utenfor EU.

  • Kan jeg kjøpe flere Forskudd?

    Du kan kjøpe kun to Forskudd pr. år.

Inkluderte sikkerhetstjenester

  • Ikon for Nettvern

    Nettvern

    Nettvern er et filter som blokkerer de vanligste, utrygge nettsidene, slik at du kan surfe litt tryggere.

  • Ikon for Datakontroll

    Datakontroll

    Datakontroll sørger for full stopp på bruk av data når du har brukt opp inkludert mengde, og gjelder i Norge og EU/EØS.

    Mer om Datakontroll

  • Ikon for Sikker Bruk

    Sikker Bruk

    Sikker Bruk gjør mobilbruken tryggere for barna ved å sperre for uønsket bruk som SMS-tjenester, 820-nummer og utlandssamtaler.

    Mer om Sikker Bruk

  • Ikon for Nettslett

    Nettslett

    Nettmobbing, netthets og private bilder på avveie er et utbredt problem. Med tjenesten Nettslett kan du få hjelp og advokatbistand hvis du blir utsatt for netthets eller uønsket innhold på nett.

Alltid inkluderte fordeler

Ikon for fri tale i mobilabonnement uten kredittsjekk

Fri tale og SMS/MMS

Ring og send så mange meldinger du vil.

Ikon for fri bruk i EU/EØS i mobilabonnement uten kredittsjekk

Fri bruk i EU/EØS

Bruk mobilen som hjemme på reise i EU/EØS.

Ikon for ingen binding i mobilabonnement uten kredittsjekk

Ingen binding

Bytt abonnement når du vil.

Ikon for dekning i mobilabonnement uten kredittsjekk

Telenor-dekning

Dekning i verdensklasse, der du er.

Ikon for Data Rollover i mobilabonnement uten kredittsjekk

Data Rollover

Få med ubrukt data til neste måned.

Trenger du mer fleksibilitet?

...eller ønsker du mer forutsigbarhet?

Nyttig info

  • Prøv oss i 2 måneder

    Nå kan du prøve Telenor i 2 måneder. Ombestemmer du deg, får du månedsprisene tilbake. Se noe av det du får som Telenor-kunde

    Slik gjør du det

    Du bestiller enkelt og greit det mobilabonnementet du er interessert i, og så er det bare å kose seg med prøvingen. Hvis du ikke blir fornøyd, tar du kontakt med kundeservice på telefon innen 60 dager etter at du har byttet til en annen operatør, så hjelper vi deg.

    Om pengene tilbake-garantien

    • Gjelder for nye nummer eller nummer som overføres fra en annen operatør. (Kun én gang per nummer.)

    • Kan kombineres med kjøp av mobil med SWAP.

    • Det er kun månedsprisene for abonnementet som blir refundert, ikke f.eks. SWAP-månedsprisen, tilleggstjenester, ev. etablering av nytt nummer eller bruk utover det som er inkludert i abonnementet.

    • Månedsprisene betales tilbake hvis du skal bytte til en annen operatør, men ikke hvis du bare sier opp abonnementet.

    • Garantien gjelder ikke for Forskudd 4 GB og Forskudd 10 GB.

  • Vilkår for mobilabonnement