Dukker det opp feilkode på TV-skjermen eller i T-We app?

Gå til Feilkodesøk for å søke etter feilkoden som dukker opp

Jeg opplever feil med min T-We Boks III

Sjekk dette først

De vanligste problemene gjelder kabeltilkoblinger.

  1. Kontroller først at T-We-boksen er riktig tilkoblet. Du kan kontrollere at alle kablene er på riktig plass ved å koble dem fra og deretter koble dem til igjen.

  2. Hvis ingen av løsningsforslagene under hjelper så anbefaler vi at du tar en titt på Hjelpesidene våre for TV eller i Brukermanualen. Hvis problemet vedvarer kan du kontakte kundeservice.

  • Installasjonsproblemer

    Noen av T-We-boksens programvareinnstillinger kan være tapt. Slå av T-We-boksen, og vent noen sekunder før du slår den på igjen.

    Gå til Hjelpesidene våre for TV hvis problemet vedvarer.

  • Lyd og bilde stemmer ikke overens (Lydforsinkelse)

    Hvis du opplever at lyd og bilde ikke er synkronisert så kan du prøve dette:

    1. Prøv først om problemet løses ved å restarte T-We-boksen.
      Du gjør dette ved å holde inne Standby/på-knappen i to sekunder og trykk OK når spørsmål om Slå av dukker opp. Alternativt kan du ta ut strømmen til T-We-boksen i 10 sekunder og så sette den inn igjen.

    2. Hvis dette ikke hjelper kan du forsøke å justere Lydforsinkelse.

      • Trykk på Hjem-knappen

      • Gå til Innstillinger i menyen til venstre og deretter System-innstillingerVideo og lydLydLydforsinkelse

      • Velg en verdi mellom 10 og 300 millisekunder, til du synes lyd og bilde henger godt sammen.

    3. Alternativt vil det hjelpe å bytte lydinnstilling fra Automatisk til Stereo.

      • Trykk på Hjem-knappen

      • Gå til Innstillinger i menyen til venstre, og deretter System-innstillingerVideo og lydLydAvanserte lydinnstillinger

      • Velg Stereo

    Knappene på fjernkontrollen ser slik ut:



  • Det mangler lyd

    • Kontroller om lyden på T-We-boksen er dempet med Volum ned-knappen. Hvis lyden er dempet, skrur du den opp igjen ved hjelp av Volum opp-tasten på boksens fjernkontroll.

    • Kontroller at volumet på T-We-boksen, lydanlegget eller TV-en er høyt nok. Trykk på volumtastene på fjernkontrollen til T-We-boksen eller TV-en.

    • Kontroller at T-We-boksen er riktig koblet til TV-en eller lydanlegget. Noen av tilkoblingene kan være løsnet

    • Kontroller at HDMI-kabelen er koblet riktig til T-We-boksen og TV-en

    • Kontroller at TV-en støtter surroundlyd hvis du har stilt inn T-We-boksen til å levere surroundlyd (Dolby Digital). Hvis TV-en ikke støtter surroundlyd kan du sjekke lydinnstillingene:

      • Handlingsknappen Hold inne Handlingsknappen på fjernkontrollen til menyen Systeminnstillinger kommer opp. Deretter velger du Enhetsinnstillinger. Velg System sound, deretter Avanserte lydinnstillinger og Stereo.

  • Du får ingen surroundlyd

    • Kontroller at programmet du ser på sendes i surround:

      • Trykk på Handlings-knappen på fjernkontrollen for å vise vinduet for Lydspråk og Undertekster

      • Sjekk at lydspråket du har valgt er merket med Dolby Digital-ikonet

    • Kontroller HDMI-kabelen eller TV-ens lydinnstillinger dersom TV-en støtter surroundlyd via HDMI

    • Kontroller lydinnstillingene:

      • Hold inne Handlingsknappen til menyen Systeminnstillinger kommer opp.

      • Deretter velger du Enhetsinnstillinger

      • Velg System sound

      • Velg Avanserte lydinnstillinger

      • Sjekk at enten Automatisk eller Videresend er valgt

    Slik ser knappen ut på fjernkontrollen:
    Handlingsknappen

    Slik ser Doby Digitalikonet ut:
    Dolby Digital

  • Generelle problemer - Standby/på-knappen lyser ikke

    • Kontroller at veggkontakten tilfører strøm. Den grønne LED-lampen på T-We-boksens strømkontakt lyser når den er tilkoblet strøm

    • Kontroller at strømledningen, HDMI-kabelen og nettverkskabelen er riktig tilkoblet, og at T-We-boksen er slått på. Prøv å koble fra kablene og koble dem til igjen for å sikre at de er ordentlig plugget i.

  • Generelle problemer - Standby/på-knappen lyser rødt

    T-We-boksen er i hvilemodus.
    Trykk på Standby/på-knappen på fjernkontrollen for å vekke T-We-boksen Standby/På-knapp

  • Generelle problemer - «Du har for øyeblikket ikke tilgang til denne kanalen»

    Ved bytte av kanaler kommer meldingen «Du har for øyeblikket ikke tilgang til denne kanalen» opp på kanaler man faktisk har tilgang til.

    • Hvis du bytter raskt mellom kanaler og du blar forbi kanaler du ikke har tilgang til, vil denne beskjeden henge igjen noen sekunder selv om du har kommet til en kanal du har valgt inn i innholdsvelger. Den forsvinner raskt av seg selv.

  • Bildet på skjermen løser seg opp i synlige firkanter

    Dette kan skyldes at signalet inn til T-We-boksen er for dårlig. Kontroller at nettverkskablene er ordentlig festet i ruteren og i T-We-boksen. Kontroller også at det ikke er noe i nærheten av T-We-boksen som kan påvirke signalet, for eksempel trådløs ruter, basestasjon til trådløs telefon etc.

    Dette kan skje etter et strømavbrudd eller etter at T-We-boksen har vært koblet fra strømkilden.

  • TV-skjermen er tom, eller det vises «snø» på skjermen

    • Kontroller at TV-en er stilt inn til å motta signal fra den inngangen du har koblet T-We-boksen til. HDMI-tilkoblinger på de fleste av dagens TV-er finner du når du trykker på knappen merket INPUT, SOURCE eller AV på fjernkontrollen til TV-en, ofte symbolisert med

    • Noen av tilkoblingene kan være løsnet. Kontroller alle tilkoblingene. Slå T-We-boksen av og deretter på igjen etter noen sekunder

    • T-We-boksen er kanskje avslått (Hvis Standby/på-knappen på frontpanelet lyser rødt). Trykk på Standby/på-knappen på fjernkontrollen for å slå på T-We-boksen.