Informasjon før kjøp av forsikring hos Telenor
Sist oppdatert: 04. mars 2024.
Aksessorisk forsikringsagent
Telenor ASA (“Telenor”), er i sin kapasitet som aksessorisk forsikringsagent (AFA), utnevnt til å distribuere denne forsikringen fra SquareTrade Europe Limited (“SquareTrade”).
Forsikrer og administrator
Starr Europe Insurance Limited er forsikrer og medprodusent for denne forsikringen. Starr Europe Insurance Limited (Organisasjonsnummer: C 85380) er regulert av Malta Financial Services Authority (MFSA). Registrert forretningsadresse er Dragonara Business Centre 5th Floor, Dragonara Road, St Julians, STJ 3141, Malta.
SquareTrade, som er administrator og medprodusent for denne forsikringen, opptrer som forsikringsagent på vegne av Starr Europe Insurance Limited. Hovedkontorets adresse er Vision Exchange Building, Territorials Street, Zone 1, Central Business District, Birkirkara, CBD1070, Malta. SquareTrade er registrert på listen over forsikringsagenter i henhold til loven om forsikringsformidling (Insurance Distribution Act) på Malta.
SquareTrade og Starr Europe Insurance Limited’s MFSA registrering kan verifiseres på www.mfsa.com.mt.
Krav og behov
Telenor handler på dine vegne når de tilrettelegger forsikringsavtaler.
Denne forsikringen tilbys i overensstemmelse med dine angitte behov og betingelser basert på valget du har gjort. Telenor gir ingen personlig anbefaling eller råd i forhold til forsikringen, men vil gi deg tilstrekkelig informasjon relevant for dine krav og behov, slik at du kan ta en informert avgjørelse om forsikringen. Du må selv bestemme om denne forsikringen passer for deg.
Forsikringen dekker dine krav og behov hvis du ønsker å kjøpe den forsikrede enheten i en Telenorbutikk eller nettbutikk, få den reparert eller erstattet hvis den blir stjålet eller skadet, eller slutter å virke etter at produsentens garanti går ut.
Hvordan fremsette et krav
Hvis du ønsker å fremsette et krav, vennligst kontakt SquareTrade Europe Limited, administratoren, enten:
Online via: www.squaretrade.no
Per telefon: (+47) 21 49 20 59
Via epost: kundeservice@squaretrade.no
Rett til kansellering
Hvis du angrer på kjøp av forsikringen, kan du kansellere når som helst ved å kontakte Telenor.
Online via kontaktskjema: https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/mobilabonnement/
Per telefon: (+47) 915 09000
Kansellering i åpent kjøp-perioden
Hvis du angrer på kjøpet av forsikringen, ta kontakt med Telenor.
Hvis du ønsker å kansellere innen de første fjorten (14) dagene fra du kjøpte den månedlige forsikringen, vil Telenor gi deg full refundering av premien du har betalt i løpet av den relevante dekningsperioden, hvis du ikke har fremsatt et krav under forsikringen før kanselleringen.
Kansellering etter åpent kjøp-perioden
Hvis du ønsker å kansellere forsikringen etter de første fjorten (14) dagene fra kjøpsdato, vil forsikringen bli kansellert på slutten av den betalte perioden.
Din rett til å klage
Hvis du ikke er fornøyd med kundebehandlingen eller behandlingen av forsikringen, kan du kontakte SquareTrade på telefon (+47) 21 49 20 59, via e-post: complaintseu@squaretrade.com, eller skriftlig til Director - Customer Experience & Service at SquareTrade Europe Limited, Vision Exchange Building, Territorials Street, Central Business District, Birkirkara, Malta.
For mer informasjon om vår klagebehandlingsprossess, se våre nettsider www.squaretrade.no.
Anker
Hvis du ikke er fornøyd med avgjørelsen til The Office of the Arbiter for Financial Services, kan du fremlegge en klage for ankedomstolen (Court of Appeal) (lavere rettsinstans) innen 20 dager fra du ble informert om avgjørelsen.
Denne prosessen vil ikke ha noen innvirkning på dine rettigheter til å ta rettslige skritt. Vær dog oppmerksom på at det er tilfeller der the Office of the Arbiter for Financial Services ikke kan vurdere anker.
Lov som anvendes for denne kontrakten
Denne forsikringen reguleres av norsk lov. Norske lover og forskrifter er gjeldende ved forsikringskontrakter og megling i forsikringstvister. Den kompetente domstolen i dette tilfelle er den norske tingretten (lavere instans).
Kontraktssted
Norge
Kontraktsspråk
Polisen og all relevant dokumentasjon blir gitt på norsk. Vi vil kommunisere med deg på norsk angående forsikringen.