Eierskifte for mobilabonnement

Skal du gjøre et eierskifte (overføre/flytte) mobilabonnement fra arbeidsgiver til deg selv har du kommet til rett sted.

Slik foregår et eierskifte fra bedriftsabonnement til privatabonnement

  1. Et eierskifte kan ikke gjennomføres tilbake i tid. Ønsket dato for eierskifte må derfor være enten dagens dato eller en dato frem i tid.

  2. Etter at du har sendt inn skjemaet blir det sendt en SMS til nåværende eier av abonnementet (arbeidsgiver) og til nummeret som skal bytte eier (bruker av abonnementet). SMS-en sendes i løpet av 1 time hverdager kl. 08:00-16:00 (I slutten og begynnelsen av hver måned kan det ta noe lenger tid før samtykke SMS blir sendt ut). Både eier og bruker må samtykke til at overføring utføres ved å svare JA på utsendt SMS. Når begge parter har svart, blir eierskifte utført innen 24 timer eller på dato oppgitt i skjemaet under.

  3. Det blir utført en kredittsjekk etter at begge parter har samtykket. Eierskiftet blir ikke utført, hvis ny eier ikke består kredittsjekk.

  4. Du vil bli lagt over til privatabonnementet Ubegrenset Start etter at eierskiftet er utført. Deretter kan du fritt endre til ditt foretrukne abonnement på Mine sider, i Mitt Telenor-appen eller ved å ringe kundeservice på 915 09 000.

  5. Hvis du har gjenværende bindingstid på ditt bedriftsabonnement så vil eierskiftet utløse et gebyr for brudd på bindingstiden.

  6. Du må slå av og på mobiltelefonen for oppdatering etter at eierskifte er utført.