Endringer i eierskifte av mobilabonnement fra 1. november 2025

Dersom du skal slutte i en bedrift og vil beholde mobilnummeret ditt, må eierskiftet gjøres i Min Bedrift av en administrator. Dette gjelder uansett om abonnementet skal flyttes over til en ny bedrift eller til et privat abonnement. Dette erstatter tidligere eierskifteskjema. Les mer under

Ofte stilte spørsmål

  • Hva er et eierskifte?

    Et eierskifte er når du endrer juridisk eier på et abonnement/nummer. Når du får en ny jobb eller slutter i din gamle jobb er det vanlig å flytte med seg mobilnummeret man bruker til ny arbeidsgiver.

    Ved et eierskifte overtar ny arbeidsgiver det formelle eierskapet av nummeret til din jobbmobil, eller så flyttes eierskapet over til deg privat. Du er fremdeles bruker av nummeret.

    Har du et privat abonnement kan dette også overføres til arbeidsgiver. Prosessen er lik uansett om din nye jobb er kunde hos Telenor eller ikke.

  • Jeg skal slutte i jobben men vil beholde nummeret mitt, hva gjør jeg?

    Hvis du vil beholde mobilnummeret ditt må det utføres et eierskifte/overføring av nummeret. Det er to ulike måter det kan gjøres på:

    1) Ny arbeidsgiver skal overta nummeret
    Går du rett over i et nytt arbeidsforhold, det vil si at du ikke har en mellomperiode uten arbeidsgiver, så er det er din nye arbeidsgiver som skal sette i gang prosessen. Du trenger å opplyse ny arbeidsgiver om:

    • Organisasjonsnummer på nåværende arbeidsgiver

    • Navn på kontaktperson og mobilnummer hos nåværende arbeidsgiver som kan gi samtykke

    2) Du skal overta nummeret selv
    Har du en mellomperiode hvor du selv skal stå som eier av nummeret, må du ta kontakt med nåværende arbeidsgiver og be de om å overføre nummeret til deg privat i Min Bedrift.

  • En ansatt skal slutte og vil beholde nummeret sitt, hva gjør jeg?

    Dersom den ansatte skal ta over abonnementet selv privat, eller abonnementet skal termineres, gå til Ansatte som slutter i Min Bedrift.

    Merk: Hvis lenken over ikke fungerer kan du bestille tilgang til Min Bedrift her.

    Dersom den ansatte skal starte i en ny bedrift, er det den nye bedriften som bestiller overføring av abonnementet i Min Bedrift.

    • Du vil motta SMS for å gi samtykke til overføring av nummer når dette er bestilt

    • Overføring/eierskifte utføres i løpet av 5-10 minutter etter siste samtykke er mottatt

  • En nyansatt vil beholde sitt eksisterende mobilnummer, hva gjør jeg?

    Hvis du har en nyansatt som skal ta med seg mobilnummeret sitt trenger du navn, mobilnummer, e-post og organisasjonsnummer hos tidligere arbeidsgiver som kan gi samtykke til eierskiftet.

    Slik gjør du:

    • Logg deg inn i Min Bedrift og velg Nytt abonnement eller eierskifte deretter følger du steg for steg.

    • Lurer du på noe underveis så finner du veiledninger i Min Bedrift under Vi hjelper deg.