Smart Elektro på Lillestrøm behov for en samarbeidspartner som leverer gode mobile løsninger og solid dekning. De valgte Telenor.
Smart Elektro på Lillestrøm behov for en samarbeidspartner som leverer gode mobile løsninger og solid dekning. De valgte Telenor.
- Mobil

Smarte elektromontører som alltid er på nett

Publisert: 26. januar 2021 kl. 18:30

Med montører som alltid er ute farten har Smart Elektro på Lillestrøm behov for en samarbeidspartner som leverer gode mobile løsninger og solid dekning. Derfor er de godt fornøyd med Telenor.

Smart Elektro er en elektromontørbedrift med over 70 ansatte som holder til på Lillestrøm. Den er eid og drevet av de ansatte, og gjør oppdrag av alle størrelser over hele Østlandet, med klokkeklart fokus på innovasjon og bærekraft.

- Våre montører er alltid på farten og gjør alle typer oppdrag, fra å montere stikkontakter for Fru Hansen, til totalinstallasjon i næringsbygg, sier Ole Morten Furseth, ansvarlig for Marked og IT i selskapet. Han forteller at dekningen var en viktig faktor da de valgte Telenor.

- Enten våre montører står nede i en kjeller i Drammen eller i en lift over en kunstgressbane på Gjelleråsen, så er de avhengige av god dekning. I dag er mobilen blitt et like viktig arbeidsverktøy for dem som skrutrekkern – de bruker den til å hente opp tegninger, timeregistrering, innrapportering, bestille deler, få oppdrag fra hovedkontoret og rett og slett å finne ut hvor de skal for å fullføre neste oppdrag. For at vi skal kunne løse oppgavene for våre kunder på best mulig vis, er vi avhengig av å alltid ha dekning, og det får vi med Telenor.

Ole Morten Furseth, ansvarlig for Marked og IT i Smart Elektro, i Smart Elektro City Store.
Ole Morten Furseth, ansvarlig for Marked og IT i Smart Elektro, i Smart Elektro City Store.

En annen fordel for montørene i Smart Elektro er de fleksible mobilabonnementene og det at de har muligheten til å bestille mer data umiddelbart om de skulle gå over grensen.

- Vi er avhengige av mobilabonnement som alltid sikrer nok data. Det nytter ikke å stå med henda fulle av ledninger og skruer og så få beskjed om at du har gått over datagrensen din når du skal hente opp de oppdaterte tegningene for jobben, forteller Ole Morten.

Med Telenor Flyt kan man sette opp automatisk utvidelse av datapakkene når man når månedens grense, uten å måtte ringe inn til hovedkontoret og be dem ordne opp. Administrasjonen drar også nytte av Telenors løsninger. Prosjektlederne bruker tablets med SIM-kort fra Telenor når de er ute på oppdrag, og ble mindre bundet til pultene sine da de gikk over til Mobilt Sentralbord for et par år siden. Det er en løsning der hovednummeret går til en tidsstyring med én meny i åpningstiden og en annen meny etter stengetid.

- Vi bruker en løsning med mobilt sentralbord og full CRM-integrasjon, som gjør det mye enklere å ta imot eksisterende og nye kunder, ettersom du med én gang vet hvem det er som ringer og hva vi har gjort for dem tidligere.

Våre montører er alltid på farten og er avhengige av god dekning og mobile løsninger som alltid fungerer.

— Ole Morten Furseth, ansvarlig for Marked og IT i Smart Elektro

I installasjonsprosessen var forhandleren, Mobit, også en verdifull samarbeidspartner.

- Nina hos Mobit er helt rå, hun vet alltid hva som skjer og hva vi trenger.

Da Smart Elektro integrerte CRM systemet sitt med det mobile sentralbordet, tok Mobit seg av hele prosessen, og om de har mobiler med knust skjerm eller utfordringer som kunne holdt dem tilbake og gjort dagen vanskeligere, så fikser hun det før du vet ordet av det. Smart Elektro synes samarbeidet med sin forhandler Mobit er helt uvurderlig. Dette setter Nina Skarprud, Key Account Manager i Mobit, pris på å høre.

- Så gøy å høre! Telenor er jo et fantastisk produkt i seg selv, spesielt med tjenestene som Nettvern og Min Sky.

Nina vet godt at bare ett tapt anrop kan være tap av mye penger, derfor ser hun det som en av sine viktigste oppgaver som forhandler å få formidlet til alle ansatte i bedriften hvordan det nye systemet fungerer og lære dem hvordan de skal bruke det. Da de gikk over til Telenor, hadde Mobit opplæring av alle ansatte i Smart Elektro, i appen Mitt Telenor og Mobilt Bedriftsnett. Flere ganger i året tar Nina ut rapporter på abonnementene, slik at hun og Ole Morten kan gå igjennom og justere etter de ansattes forbruk.

Vil du også bli Telenor-kunde?

Smart Elektro installerer det aller nyeste av elektronikk og tekniske løsninger, og setter samme krav til sin mobilleverandør som de gjør til sine egne leveranser.
Smart Elektro installerer det aller nyeste av elektronikk og tekniske løsninger, og setter samme krav til sin mobilleverandør som de gjør til sine egne leveranser.

Smart Elektro er medlemmer av Nelfo, landsforeningen som organiserer elektro-, ekom- og heisbedriftene, og fikk derfor ekstra gode betingelser for sine abonnementer og løsninger.

Ikke bare har Smart Elektro Telenors produkter i sin daglige drift, de installerer også Telenors IoT produkter rundt om i hjem og næringsbygg.

- I Smart Elektro har vi veldig fokus på innovasjon, og samarbeider tett med Telenor også på å introdusere og bruke morgendagens IoT produkter når vi løser utfordringer for våre kunder. For som vi liker si, Fremtiden – den er elektrisk.

Les mer om Nelfos rabatter hos Telenor eller besøk Nelfos egen nettbutikk hos Telenor.

info icon

Smart Elektro

  • 70 ansatte

  • Betjener Oslo og omegn

  • Leverer svakstrøm- og sterkstrømtjenester til næringsmarkedet og private. Tilbyr alt fra el-sjekk til totalentreprise. Miljøsertifiserte og godkjent opplæringsbedrift

Har følgende tjenester fra Telenor

  • Flyt abonnement

  • Mobilt Bedriftsnett

  • Mobilt Bredbånd

Smart Elektro