Vilkår for Streamix

Gjeldende fra 27.10.2025

 

1. Partene m.m

Disse vilkårene gjelder levering av tjenesten Streamix (tjenesten) fra Telenor Norge AS (Telenor). Partene er Telenor Norge AS (Telenor) og den Telenor inngår avtale med (kunden). 

Det vises for øvrig til de til enhver tid gjeldende generelle avtalevilkår for Telenor Norge AS.

Telenor deler personopplysninger med strømmetjenestene som mailadresse og mobilnummer. Se Telenors personvernerklæring https://www.telenor.no/om/personvern/

2. Forutsetninger

For å benytte tjenesten må kunden være privatperson, bosatt i Norge og ha fylt 18 år.  Kunden må oppgi e-post adresse for å inngå avtale om Streamix.

For å få tilgang til ønsket innhold må kunden akseptere vilkårene til tilbyderen av strømmetjenesten. Kunden vil da ha et avtaleforhold med tilbyder av strømmetjenesten, som er utenfor Telenors kontroll og ansvar.

Kunden må ha tilgang til internett for å kunne benytte tjenesten. Kvalitet på tjenesten er avhengig av kundens internettforbindelse.  Det er en forutsetning at kunden har riktig utstyr for å konsumere tjenestene.

 

3. Nærmere om tjenesten

Med Streamix har kunden et visst antall strømmetjenester inkludert i månedsprisen.  Med strømmetjenester menes tjenester som overfører medieinnhold over internett (f.eks. film, bøker, video eller musikk) uten at brukeren trenger å laste ned innholdet. Dersom kunden ønsker  strømmetjenester utover inkludert antall, kan dette bestilles i tillegg.

Kunden kan bytte strømmetjenester i henhold til forhåndsdefinert tidsperiode per strømmetjeneste.  Den valgte strømmetjenesten kan bli låst i nærmere angitt tidsperiode (låseperiode).   Med låseperiode menes at kunden ikke kan velge ut strømmetjenesten før perioden er over.

Kunden kan gjøre oppkjøp eller tilleggsvalg i de ulike strømmetjenestene (f.eks gi tilgang til flere brukere, 4k oppløsning, sportsinnhold osv). Ved kundens eventuelle oppkjøp og/eller tilleggsvalg kan låseperioden bli endret.

For mer informasjon se telenor.no.

 

4. Kundens plikter

Kunden må ikke dele passord til brukerkonto med andre, videreselge eller bruke tjenestene kommersielt.  Kunden har ansvaret for å holde brukernavn og passord til brukerkonto konfidensielt, og er ansvarlig for den bruk som finner sted. 

Ved misbruk eller brudd på disse vilkårene, kan Telenor si opp brukerkontoen.

 

5. Betaling

Betaling for tjenesten skjer forskuddsvis og ved at Telenor trekker beløpet med 30-dagers syklus. Betaling kan foretas via betalingskort, tredjepartsbetalingsløsninger eller via faktura.

Oppkjøp eller tilleggsvalg i de enkelte strømmetjenestene kan ha annen betalingssyklus enn Streamix.

 

6. Manglende betaling

Ved forsinket eller manglende betaling kan Telenor begrense kundens muligheter til å endre valgte strømmetjenester samt også stanse videre levering av Streamix inntil kunden betaler.  Ved fortsatt mislighold kan Telenor si opp avtalen.

  

7. Angrerett

Kunden har ikke angrerett ved kjøp av Streamix om kunden har bedt om at levering av tjenesten skal begynne før angrefristens utløp og også har erkjent at angreretten bortfaller.

 

8. Endring i tjenesten, varsling m.m

Telenor har rett til å foreta endringer i tjenesten for eksempel ved at enkelte strømmetjenester tas ut eller legges til.   Telenor vil informere kunden om eventuelle endringer i avtalen.  

Kunden kan heve avtalen om endringen påvirker tjenesten negativt på en ikke uvesentlig måte.  

Telenor har ingen påvirkning på innholdet i de enkelte strømmetjenestene som innholdsleverandørene distribuerer, og det vil ikke bli gitt varsel om eventuelle endringer i innholdet.

Midlertidig bortfall av en strømmetjeneste regnes ikke som en varig endring i tjenesten. Dersom en strømmetjeneste midlertidig bortfaller, kan kunden kreve kompensasjon i henhold til de alminnelige misligholdsreglene. Midlertidig bortfall regnes ikke som vesentlig mislighold eller ensidig endring og kunden kan ikke heve avtalen i slike tilfeller, men kan si opp avtalen i tråd med de generelle oppsigelsesvilkårene.  Telenor vil varsle kundene ved slikt midlertidig bortfall.

Dersom bortfallet, på et gitt tidspunkt, får karakter av vesentlig mislighold, vil kunden kunne heve avtalen.

Endring i konsumprisindeks eller som følge av økte offentlige skatter og avgifter gir imidlertid ikke rett til heving av avtalen.

 

9. Oppsigelse

Oppsigelsestiden er inneværende faktureringsperiode. Med faktureringsperiode menes fra dagen kundens betalingskort blir belastet for tjenesten og 30 dager frem i tid. Kunden må si opp tjenesten innen to dager før neste faktureringsperiode.

Oppsigelsen vil tre i kraft fra neste faktureringsperiode.

Dersom kunden ved oppsigelse er i en låseperiode utover inneværende fakturaperiode, vil det påløpe en ekstra fakturaperiode før oppsigelsen effektueres.

Dersom kunden i oppsigelsestiden gjør endringer som innebærer låseperiode utover oppsigelsestiden, vil oppsigelsen bli annullert.

 

For å si opp tjenesten kan kunden kontakte Telenors kundeservice eller på nettsiden

telenor.no/mitt-telenor/streamix.