Få hjelp ved nettsvindel og ID-tyveri

Med Svindelforsikring Individ behøver du ikke bekymre deg for å måtte stå alene hvis du skulle oppleve nettsvindel eller ID-tyveri. Forsikringen inkluderer advokathjelp, økonomisk kompensasjon og psykolog.

Hacker

Visste du at ...

... 1 million nordmenn har blitt utsatt for digital svindel eller ID-tyveri?

Trygg på nett

... over 300 000 oppgir å ha blitt lurt når de handler på nett.

Inkludert i Svindelforsikring Individ

Advokathjelp

Rettshjelp på inntil 3 millioner kr av en personlig advokat som følger deg opp og bistår deg med det du har opplevd.

Trygghet og hjelp ved netthandel

Få tilbakebetalt inntil 10 000,– hvis du ikke mottar varen. Du får også rådgivning og bistand fra advokat ved kjøp av mangelfull vare. Gjelder både bruktkjøp (f.eks på Finn.no) og kjøp av nye varer.

Rådgivning

Opptil 30 timer rådgivning fra advokat. Forsikringen kan brukes etter at skaden har oppstått, i tillegg til før skaden har skjedd, som forebyggende tiltak.

Hjelp til å slette ...

... krenkende innhold som andre har publisert om deg på internett.

Økonomisk tap

Ved ID-tyveri dekkes tapt lønnsinntekt for inntil 15 000,– og annet tap inntil 300 000,–

Psykologhjelp

Psykologbistand for inntil 30 000,–.

Tryggere med Svindelforsikring Individ

Forsikringen hjelper deg med alle former for nettsvindel - også reklamasjon ved både nye kjøp og bruktkjøp gjort på nettet:

  • Dekning på varekjøp på nett

  • Identitetstyveri

  • Krenkende nettpublisering

  • Misbruk av betalingskort

  • Svindel knyttet til person- eller kortopplysninger

Ofte stilte spørsmål

  • Fungerer Svindelforsikring Individ i utlandet?

    Ja, den fungerer også i utlandet: Gjennom Svindelforsikring Husstand får du dekket svindelsaker med skandinavisk verneting – dette angår hvilken nasjonal rett saken tilhører og hvor rettsaken eventuelt skal gå. Det har ikke noe å si hvor du fysisk befinner deg, så lenge handelen foregår mellom skandinaviske innbyggere.

    Å kjøpe en vare som nordmann fra en annen nordmann på Finn mens man f.eks. er på ferie i et annet land, vil fortsatt dekkes.

    Ved saker knyttet til ID-tyveri er det som oftest kundens bank man går til sak mot, dermed vil det falle under norsk rett.

  • Trenger jeg å aktivere Svindelforsikring Individ?

    Nei, forsikringen er aktiv fra du kjøper den.

  • Må jeg være Telenor-kunde for å kunne ha Svindelforsikring Individ?

    Nei, du kan benytte deg av Svindelforsikring Individ uavhengig av hvilken teleoperatør man har.

  • Avsluttes Svindelforsikring Individ hvis jeg sier opp mitt mobilabonnement?

    Nei, Svindelforsikring Individ er en tjeneste du kan ha uavhengig av hvor du har mobilabonnementet ditt.

  • Hva koster Svindelforsikring Individ?

    Svindelforsikring Individ koster 89,–/md.

  • Jeg har blitt svindlet på nett, hva gjør jeg?

    Med Svindelforsikring Individ har du tilgang på advokathjelp fra HELP hvis du oppdager at du er blitt svindlet på nett. I tillegg får du trygghet og hjelp ved kjøp på nett. Dette gjelder både bruktkjøp (for eksempel på Finn.no) og kjøp av nye varer.

    Du får tilbakebetalt fra 500 kr opptil 10 000 kr hvis du ikke mottar varen.

    Ovennevnte gjelder forutsatt av kjøpsavtalen er inngått mens Medlemmet er omfattet av forsikringsavtalen og at tvistesummen er over kr. 3 000.

    Kontakt HELP på e-post: post@help.no eller telefon 22 99 99 99.

  • Hvordan kan jeg si opp?

    Dersom du ønsker å si opp Svindelforsikring Individ kan du enten gjøre dette ved å logge inn på Mine Sider. Du kan også kontakte kundeservice som vil hjelpe deg med å avslutte abonnementet.