Slik inviterer du flere til Familiebonus

Det kan være lurt å invitere andre til å bli med i din Familiebonus. Du gjør det enkelt i Mitt Telenor-appen eller på Mine Sider.

Det er ingen begrensning på antall medlemmer eller produkter som kan være med i én Familiebonus. Venn, nabo eller bestemor, inviter hvem du vil – dere trenger ikke å være i familie.

Jo flere produkter som samles i samme Familiebonus, desto mer ekstra data blir det. Regnestykket er enkelt: 1 Telenor-produkt = 1 GB ekstra data, som utvalgte abonnement kan benytte seg av hver måned – uten ekstra kostnad.

Slik inviterer du andre i Mitt Telenor-appen:

  1. Gå inn i Mitt Telenor-appen

  2. Klikk på Familie, nederst på siden

  3. Klikk på Familiebonus

  4. Klikk på Inviter medlemmer

  5. Skriv inn mobilnummeret/e-postadressen til den du vil invitere

  6. Klikk på Bekreft

Deretter må invitasjonen aksepteres

  1. Den inviterte må godta invitasjonen innen 7 dager, ellers må den sendes på nytt.

  2. Når invitasjonen er akseptert vil det nye medlemmet kunne bruke av den eksisterende fellespotten med bonusdata fra dag 1.

  3. Den inviterte tar med seg alle sine Telenor-produkter som gir bonusdata – men disse produktene vil først bidra med ekstra data fra den 1. neste måned.

  4. NB: For å akseptere en invitasjon til en Familiebonus må man ha en bruker på Mine sider eller i Mitt Telenor.

Ikke aktivert Familiebonus ennå? Kom i gang nå!

Aktiver Familiebonus

Nyttig å vite

  • Produkter som bidrar til Familiebonus

    Disse produktene bidrar til Familiebonus: Mobilabonnement (privat og bedrift, inkludert utgåtte), SWAP, Bredbånd, Mobilt Bredbånd, Trådløst Bredbånd, TV, Fiber og Hjemmetelefon. Følgende abonnement bidrar inn i Familiebonus, men kan ikke bruke av bonusdataen: Liten 5 GB, Normal 10 GB, Optimal 10 GB, Ubegrenset Start, Ubegrenset Standard, Ubegrenset Ekstra, Ubegrenset Multi, Litt 2 GB, Enkel 8 GB, Mer 8 GB, Ubegrenset Basis, Ubegrenset Medium og Ubegrenset Pluss.

  • Detaljer Familiebonus

    • Minimum 2 private mobilabonnement eller 1 privat mobilabonnement + ytterligere 2 Telenor-produkter trengs for å aktivere Familiebonus.

    • Familiebonus aktiveres av eier av et privat mobilabonnement fra Telenor.

    • Ved aktivering blir alle numrene og Telenor-produktene til eier automatisk med i Familiebonus.

    • Det er ingen begrensninger på antall medlemmer i samme Familiebonus, men kun mulig å være medlem i én Familiebonus av gangen.

    • Medlemmer i samme Familiebonus trenger ikke å være i familie med hverandre.

    • For hvert Telenor-produkt som inngår i Familiebonus, deler vi ut 1 GB ekstra data hver måned.

    • Den ekstra dataen blir tilgjengelig i en felles pott, som Familiebonus-medlemmer med følgende mobilabonnement fra Telenor kan bruke av: Forskudd 4 GB, Forskudd 10 GB, Mini 1 GB, Original, Yng, U18, Trygg Start 400 MB, Fleksi, Medium, Trygg, Frihet, Mobil, Telenor Nonstop/Nonstop home og Telenor Nonstop roam

    • Bedriftsabonnement kan bidra til potten, men ikke bruke av den.

    • Kontantkort kan ikke inngå i Familiebonus.

    • Familiebonus har Data Rollover. Den ekstra dataen brukes derfor før dataen som er inkludert i abonnementet.

    • For å få mer bonusdata er det mulig å invitere flere medlemmer eller kjøpe flere produkter.

    • Nye medlemmer kan bruke av fellespotten med ekstra data fra dag 1, men nye produkter vil først bidra med ekstra data fra den første neste måned. 

    • For å akseptere en invitasjon til en Familiebonus-gruppe må man ha en bruker på Mine Sider eller i Mitt Telenor-appen.  

    • Hvis du avslutter en Familiebonus kan du ikke opprette en ny Familiebonus før den første neste måned.

    Merk! Den som eier avtalen kan se ditt navn og telefonnummer med mindre du har hemmelig mobilnummer. Eier av avtalen kan også se hvor mye bonusdata du har brukt og eventuelt sette grenser for hvor mye du kan bruke.

  • Er du bedriftskunde?

    • For å aktivere eller delta i en Familiebonus må ditt bedrift mobilabonnement være registrert hos din arbeidsgiver med navn og fødselsdato til deg som bruker.

    • Dersom ditt bedriftsabonnement ikke er registrert med korrekt informasjon vil det ikke være mulig å ta i bruk Mitt Telenor-appen. Kontakt i tilfelle telefoniansvarlig hos din arbeidsgiver. Vedkommende kan enkelt oppdatere informasjonen om deg som bruker i Min Bedrift.

    • Fremgangsmåte for hvordan telefoniansvarlig skal gjøre dette finnes nedenfor.

    • Med bedriftsabonnement hos Telenor kan du bidra til potten med Familiebonus, men ikke bruke av den. Bredbånd der bedriften står som eier kan ikke delta i Familiebonus.

    • Familiebonus aktiveres av eier på et privat mobilabonnement.

    Er du Min Bedrift administrator?
    Så enkelt registrerer du personlige brukere for mobilabonnement i Min Bedrift:

    • Logg inn i Min Bedrift - velg så Mobil på topplinjen.

    • Velg «Abonnement» og gjør et søk med ditt firma- eller virksomhetsnavn. Du vil da få opp alle abonnement som er registrert med bedriften som bruker.

    • Trykk på «Bruker» og bruk pennen i høyre hjørne for å fylle inn navn og fødselsdato for de abonnementene som skal ha en personlig bruker.

    • Husk å lagre.