Dette er Familiebonus

Hvis du samler minst 3 produkter i en Familiebonus, får du ekstra data hver måned - helt uten ekstra kostnad! Hvert produkt gir 0,5 GB bonusdata, så jo flere Telenor-produkter, jo mer data får dere.

Eksempel på Familiebonus:

Familiebonus

Slik virker Familiebonus

  • Et produkt = 0,5 GB. Du trenger minst tre produkter for å få bonusdata 
  • GB-ene samles i en felles pott, du bestemmer hvordan dataen fordeles
  • Har du ikke tre produkter - inviter flere i Mitt Telenor
  • Inviter hvem og hvor mange du vil, dere trenger ikke være i familie
  • Jo flere du inviterer, jo mer data får dere

Familiebonus + Mitt Telenor

Fordel bonusdata, følg med på forbruk, inviter flere medlemmer.
Familiebonus både aktiverer og styrer du i Mitt Telenor-appen.

For å få tilgang til Familiebonus må du laste ned siste versjon av Mitt Telenor.

Se hvordan du aktiverer Familiebonus i appen

Spørsmål og svar om Familiebonus

i

Slik fungerer Familiebonus

  • Alle som står som eier av et privat mobilabonnement kan aktivere Familiebonus. For å få Bonusdata må du har minst 3 Telenor-produkter i samme Familiebonus.
  • Produktene som gir Familiebonus er Mobilabonnement (privat og bedrift, inkludert utgåtte), SWAP, Mobilt Bredbånd, Bredbånd, Fiber og Hjemmetelefoni. Bestill nye produkter > 
  • Familiebonus aktiveres av eier av et privat mobilabonnement fra Telenor.
  • Ved aktivering blir alle numrene og Telenor-produktene til eier automatisk med i Familiebonus.
  • Det er ingen begrensninger på antall medlemmer i samme Familiebonus, men kun mulig å være medlem i én Familiebonus av gangen.
  • Medlemmer i samme Familiebonus trenger ikke å være i familie med hverandre.
  • For hvert Telenor-produkt som inngår i Familiebonus, deler vi ut 0,5 GB ekstra data hver måned.
  • Den ekstra dataen blir tilgjengelig i en felles pott, som alle Familiebonus-medlemmer med privat mobilabonnement fra Telenor kan bruke av.
  • Bedriftsabonnement kan bidra til potten, men ikke bruke av den.
  • Kontantkort, M2M, Mobilt bredbånd Bedrift og Data-SIM gir ikke Familiebonus.
  • Familiebonus har Data Rollover. Den ekstra dataen brukes derfor før dataen som er inkludert i abonnementet.
  • For å få mer bonusdata er det mulig å invitere flere medlemmer eller kjøpe flere produkter.
  • Nye medlemmer kan bruke av fellespotten med ekstra data fra dag 1, men nye produkter vil først bidra med ekstra data fra den første neste måned. 
  • For å akseptere en invitasjon til en Familiebonus-gruppe må man ha en bruker på Mine Sider eller i Mitt Telenor-appen. 
  • Hvis du avslutter en Familiebonus kan du ikke opprette en ny Familiebonus før den første neste måned.

Merk! Den som eier avtalen kan se ditt navn og telefonnummer med mindre du har hemmelig mobilnummer. Eier av avtalen kan også se hvor mye bonusdata du har brukt og eventuelt sette grenser for hvor mye du kan bruke.

i

For deg som er bedriftskunde

Alle bedrift mobilabonnement kan bidra til Familiebonus så lenge abonnementet er registrert med navn og fødselsdato. Mobilt Bredbånd  Bedrift gir ikke bonusdata.

Ønsker du også å administrere og sette opp Familiebonus i Mitt Telenor må du være eier av minst ett privat mobilabonnement.

Har du Mitt Telenor fra før, er det bare å sørge for at du har siste versjon av appen, og du er klar til å bli med. 

Er ditt abonnement registrert med navn og fødselsdato er det bare å laste ned Mitt Telenor og du er klar til å bli med.

Er ditt bedriftsabonnement ikke registrert med korrekt informasjon så kan du dessverre ikke laste ned Mitt Telenor-appen. Da må du kontakte din telefoniansvarlig i bedriften, som enkelt kan oppdatere informasjonen i Min Bedrift.

Bedriftsabonnement kan bidra til potten med Familiebonus, men ikke bruke av den. Bredbånd der bedriften står som eier kan ikke delta i Familiebonus.


Er du Min Bedrift-administrator?
Så enkelt registrerer du personlige brukere for mobilabonnement i Min Bedrift: 

Logg inn i Min Bedrift - velg så Mobil på topplinjen.

Velg «Abonnement» og gjør et søk med ditt firma- eller virksomhetsnavn. Du vil da få opp alle abonnement som er registrert med bedriften som bruker. 

Trykk på «Bruker» og bruk pennen i høyre hjørne for å fylle inn navn og fødselsdato for de abonnementene som skal ha en personlig bruker. 

Husk å lagre.

?

Koster det noe?

Nei, Familiebonus koster ingenting.
?

Hvor mange produkter må man ha for å få ekstra data?

For å få bonusdata hver måned trenger du minst tre produkter, og det ene må være et privat mobilabonnement. Du kan opprette Familiebonus med kun to produkter, men du får ikke ekstra data før du har et tredje produkt. Det er ingen grense for maks antall produkter.
?

Hvis jeg inviterer noen, vil produktene til det nye medlemmet gjelde fra første stund?

Produktene til et nytt medlem vil gjelde fra den 1. i neste måned, men det nye medlemmet kan bruke av eksisterende bonusdata med en gang såfremt han/hun har et privat mobilabonnement.
?

Jeg har invitert noen til min Familiebonus, men jeg får ikke opp hvilket abonnement de har?

Hvis du har invitert noen med bedriftsabonnement, så vil disse først bli aktive i avtalen fra den 1. i neste måned – samtidig som de begynner å tilføre bonusdata. I mellomtiden kan du se den invitertes navn i Mitt Telenor-appen.
?

Jeg har bedriftsabonement. Kan jeg få Familiebonus?

Med et bedrift mobilabonnement kan du være med i en Familiebonus og abonnementet ditt gir bonus, men du kan dessverre ikke bruke av bonusdataen. For å kunne bruke bonusdata må du være bruker av et privat mobilabonnement. Har du selv et bedriftsabonnement, men står som eier av abonnementet til barnet ditt kan du opprette en Familiebonus på det abonnementet.
?

Jeg har blitt med i en Familiebonus, når får jeg ekstra data?

Nye medlemmer kan bruke av fellespotten med bonusdata fra dag 1, men nye produkter vil først bidra med ekstra data fra den første neste måned.
?

Vil produktene til et nytt medlem gjelde fra første stund?

Produktene til et nytt medlem vil gjelde fra den 1. i neste måned, men det nye medlemmet kan bruke av eksisterende bonusdata med en gang dersom det er et privat mobilabonnement. Medlemmer med bedriftsabonnement kan ikke bruke bonusdata.

?

Går invitasjonen til nye medlemmer til juridisk eier eller bruker?

Den går til nummeret du har valgt, men bruker kan ikke velge å bli medlem av en Familiebonus, det er det kun en eier som kan.
?

Hvordan inviterer jeg flere medlemmer?

Dette gjør i Mitt Telenor-appen. Det er ingen maksgrense for hvor mange som kan være med i samme Familiebonus.
?

Jeg har avsluttet en Familiebonus, kan jeg opprette ny?

Hvis du avslutter en Familiebonus kan du ikke opprette en ny Familiebonus før den første neste måned.
Vis flere