Kom i gang med SWAP

?

Hva er SWAP og hvor kjøper jeg SWAP?

SWAP er en ny måte å kjøpe mobil, hvor du nedbetaler mobilen over 24 måneder. Inkludert i avtalen er også skjermforsikring. Når du kjøper SWAP må du samtidig ha et Fleksi-, Medium-, Trygg-, Frihet-, Yng- eller U18-abonnement. Det er ingen binding på abonnementet, og du kan fritt bytte abonnement etter en måned.
Etter et år kan du bytte inn din SWAP-mobil i en valgfri ny mobil, hvis du oppretter en ny SWAP 24-måneders mobilavtale. Når du har bestilt ny mobil sender du inn din gamle mobil, og vi sletter resterende beløp på den gamle avtalen.

Mobiler med SWAP kan du kjøpe her på Telenor.no, i Telenorbutikken og hos Elkjøp og Power. Du kan også ringe oss på 915 09000.

?

Hvorfor må jeg kjøpe abonnement når jeg kjøper mobil?

SWAP er et tilbud til Telenors kunder. Du må derfor bestille et Fleksi-, Medium-, Trygg-, Frihet-, Yng- eller U18-abonnement når du oppretter en SWAP-avtale. 

Hvis du senere ønsker å bytte til en annen operatør, kan du gjøre det uten ekstra kostnader. Det er ingen bindingstid på abonnementene, bortsett fra at du må betale for den første måneden.

?

Kan jeg bestille SWAP-avtale med abonnementet jeg har?

Du må ha Fleksi-, Medium-, Trygg-, Frihet-, Yng- eller U18-abonnement-abonnement for å bestille SWAP. Hvis du har et av disse abonnementene og ønsker å beholde det, velger du samme abonnement i bestillingsløpet. Du beholder selvfølgelig ditt eksisterende telefonnummer selv om du bytter abonnement.

?

Jeg har bindingsavtale på min mobil. Kan jeg få SWAP?

Ja, det kan du, men du må vente til bindingsavtalen er ferdig eller betale et gebyr for å starte med SWAP i dag.

?

Kan jeg bytte inn min gamle mobil i en ny når jeg starter med SWAP?

Din eksisterende mobil må være med i SWAP-programmet for at du skal kunne bytte den inn. Men vi tilbyr mobilinnbytte i alle våre Telenorbutikker. Vi anbefaler derfor at du tar med din gamle mobil til nærmeste Telenorbutikk for å få en verdivurdering. Verdien for mobilen kan du bruke til å kjøpe tilleggsutstyr eller til å få avslag på ny mobil (fullpris). Du bestemmer selv om du ønsker å bruke hele beløpet der og da, eller få en tilgodelapp som kan brukes senere. 

Finn din nærmeste Telenorbutikk

?

Jeg bruker en annen operatør, kan jeg bestille SWAP?

Ja, men du må bestille mobilabonnement hos Telenor.

Velg mobilen og abonnementet du ønsker deg. Når du legger inn telefonnummeret ditt i bestillingsløpet og gjennomfører bestillingen, blir telefonnummeret automatisk overført til Telenor. Vi sletter avtalen hos din eksisterende operatør og ordner alt det praktiske for deg. Dette forutsetter at du står som eier av mobilnummeret ditt.

?

Må jeg betale renter eller gebyrer for SWAP-avtalen?

Nei. SWAP er et mobilprogram som koster litt mer, men det gir deg mye for pengene: Ny mobil, skjermforsikring og mulighet til å bytte til ny mobil etter et år. Fordi du får mer inkludert i prisen med SWAP, vil totalprisen derfor bli noe høyere enn om du kun kjøper en mobil.

?

Bidrar ikke SWAP til en bruk-og-kast-mentalitet?

Når du leverer inn din gamle mobil, slettes alt innhold før den selges videre i et land utenfor Norden. Dette gir mennesker som vanligvis ikke kan kjøpe ny smarttelefon mulighet til å bruke ny teknologi. Bra for deg og bra for miljøet.

?

Gjelder SWAP også for iPad og nettbrett?

Nei, for øyeblikket er SWAP kun tilgjengelig for mobil.

Vis flere spørsmål og svar

Slik fungerer SWAP

?

Hva skjer når jeg vil bytte mobil?

Etter 12 måneder kan du bytte inn mobilen i en valgfri ny mobil. Det resterende beløpet på den gamle avtalen blir slettet når vi mottar den gamle mobilen din.
Hvis du ønsker å bytte før det har gått 12 måneder, må du betale resterende beløp opp til 12 mnd.
Ny mobil med ny SWAP-avtale kjøper du enkelt i Nettbutikken, i Telenorbutikken, hos Lefdal, Elkjøp eller Power. Kjøper du ny mobil i butikk, leverer du samtidig inn den gamle der. Du trenger ikke å levere inn lader og annet tilleggsutstyr.

Kjøper du ny mobil i nettbutikken, mottar du en retur-pakke for å sende den inn. Les mer om hvordan du swapper i nettbutikken

Mobilen som leveres inn må være i brukbar/funksjonell stand, dvs. uten skader av synlig art utover normal slitasje iht. Telenors krav. Hvis mobilen har skade som dekkes av Skjermforsikringen som inngår i SWAP-programmet, kan mobilen byttes inn. Egenandel vil påløpe. Har mobilen annen skade, må denne være utbedret for egen regning før du kan levere inn mobilen, og dermed få avsluttet den eksisterende SWAP-avtalen. Se vilkår her

Telenor garanterer av vi sletter alt innhold på mobiler som leveres inn. Vi sender deg en e-post etter at slettingen er kvalitetssikret.

Hvis du ønsker å beholde din gamle mobil når du mottar den nye, må du enten betale på avtalen for den gamle mobilen i 24 måneder eller avslutte avtalen ved å betale ut restbeløpet.

?

Meld fra om skadet mobil

Med SWAP får du også skjermforsikring inkludert. Hvis du trenger å bruke forsikringen, må du kontakte forsikringsselskapet Brightstar.

1. Fyll ut skademelding hos Brightstar. Fyll inn mobilnummeret og postnummeret ditt, og beskriv kort hva som har skjedd.
2. Når skademeldingen er sendt, får du en bekreftelse fra Brightstar på e-post. Saken din blir behandlet, og Brightstar vil hjelpe deg videre hvis det er noe du lurer på.

Les mer om hvordan du melder fra om skade

?

Hva er SWAP Plussforsikring?

SWAP Plussforsikring dekker skade, tyveri og tapt mobil. Er uhellet ute erstatter vi din mobil med en tilsvarende mobil neste virkedag.

Les hvordan du melder fra om skade eller tapt mobil

Hvis du ønsker å si opp din SWAP Plussforsikring, ring oss på 915 09000.

?

Hva skjer hvis jeg vil avslutte avtalen før det har gått 24 måneder?­

Du kan betale inn de resterende nedbetalingene om du ønsker det. Du beholder mobilen, men fordelene med SWAP vil opphøre (forsikring og mulighet for å bytte til ny mobil).

Ring oss på 915 09000 hvis du ønsker å avslutte din SWAP-avtale.

?

Jeg har SWAP, kan jeg bytte til en annen mobiloperatør?

Ja, det kan du. Det er ingen bindingstid på abonnementet. Men ønsker du å benytte deg av muligheten til å bytte mobil, må du være Telenor-kunde.

?

Hvor mange SWAP-avtaler kan jeg ha samtidig?

Du kan ha seks SWAP-avtaler totalt (per kunde).

Vis flere spørsmål og svar