Pressemeldinger

Telenor satser tungt på TV- og strømmeposisjonen

Bedre brukeropplevelser i Telenor T-We og videreutvikling av tjenesten baner veien for fremtidens TV-opplevelse for Telenors kunder.
I disse dager oppgraderes brukeropplevelsen på alle de nyeste TV-boksene. Om ikke lenge vil også den eldre versjonen av TV-boksen og appene til Telenor T-We-kundene oppdateres med ny programvare.

(Fornebu, 21. april 2021) Bedre brukeropplevelser i Telenor T-We og videreutvikling av tjenesten baner veien for fremtidens TV-opplevelse for Telenors kunder.

– TV- og strømmemarkedet er midt i en stor og spennende brytningstid. Nye forretningsmodeller og store teknologiske endringer forutsetter at vi tenker nytt og utvikler oss i et høyere tempo enn før. Derfor har Telenor besluttet å styrke satsingen på tv og strømming ytterligere, sier Camilla Amundsen, leder for bredbånd og TV i Telenor.

– Vi gjør det enkelt for kundene å finne det de har lyst å se på. Etter lansering av den nye T-We-opplevelsen i 2020 har vi jobbet tett med kundene for å videreutvikle løsningen ytterligere, og basert på den innsikten har vi nå gjort et skikkelig løft, sier Camilla Amundsen, tv-sjef i Telenor Norge. Foto: Martin Fjellanger.

I disse dager oppgraderes brukeropplevelsen på alle de nyeste TV-boksene. Om ikke lenge vil også den eldre versjonen av TV-boksen og appene til Telenor T-We-kundene oppdateres med ny programvare.

Skreddersydd TV-løsning

Med Telenor T-We kan kundene skreddersy sitt eget tv-innhold, på tvers av mediehus og strømmetjenester. Innenfor en gitt poengverdi kan seerne selv velge kanaler og strømmetjenester. I tillegg kan seerne bytte og endre så mye og ofte de vil. Et intuitivt og inspirerende brukergrensesnitt er derfor helt avgjørende.

– Vi gjør det enkelt for kundene å finne det de har lyst å se på. Etter lansering av den nye T-We-opplevelsen i 2020 har vi jobbet tett med kundene for å videreutvikle løsningen ytterligere, og basert på den innsikten har vi nå gjort et skikkelig løft. Etter en vellykket testing av løsningen mot 10.000 kunder, velger vi nå å rulle ut programvaren til alle kundene våre. Oppdateringen skjer automatisk, sier Amundsen.

Satser vider

I løpet av 2020 fikk Telenor 19.000 flere Telenor T-We-kunder. Satsingen som landets fremste leverandør av TV- og strømmetjenester fortsetter. Som et ledd i dette søker de nå en rekke nye nøkkelpersoner til flere ulike funksjoner.

– Vi ønsker mer kompetanse innenfor både innhold, brukeropplevelse og den teknologiske utformingen. Derfor er vi nå på utkikk etter flere nye medarbeidere som kan bidra inn i dette arbeidet. Selv om vi har lansert et nytt brukergrensesnitt nå er Telenor T-We en tjeneste i konstant utvikling, og da gjelder det å henge med på hva kundene våre ønsker, sier Amundsen.

Fakta:

Dette er nytt i brukergrensesnittet:

  • Nytt design som gjør det enklere og raskere å finne frem i tjenesten.
  • Lettere å finne frem og orientere seg i strømmearkivene.
  • Inspirerende tips til nytt, relevant og populært innhold
  • Lettere å finne frem i opptakene dine.
  • Forbedret ukesarkiv
  • Enklere å sortere og søke i innhold

Dette er stillingene Telenor Norge har utlyst:

Systemutvikler TV & Streaming

Technical Expert Content Recommendations

Technical Expert OTT Streaming

Integrasjonsarkitekt T-We

UX Designer

Metadata integration manager

Agile Team Coach & Service Manager

Technical Expert TV Test & Diagnose

QA Engineer Client & Platform

Incident and Problem Manager

Telenor T-We er Norges største leverandør av TV- og strømmetjenester og har om lag 600 000 TV-kunder, og tilbyr 15 strømmetjenester og over 100 kanaler i sitt strømme og TV-univers.

For ytterligere informasjon:

Amalie Knudsen, senior kommunikasjonsrådgiver. E-post: amalie.knudsen@telenor.no telefon: 926 66 262