50 prosent flere 5G-telefoner

(Fornebu, 14. april 2023) Ferske tall fra Telenor viser at siste året har antall 5G-telefoner økt med mer enn 50 prosent. Det er nå godt over 1,3 millioner 5G-mobiltelefoner i Telenors nett, og nå kommer nok en produsent inn når Telenor i dag lanserer Google Pixel.

– Med 5G går alt raskere, og kapasiteten er ekstrem. Det er utrolig hvor hurtig det går å laste ned en spilleliste fra Tidal eller Spotify, eller en Netflix-episode. Også på en rekke andre områder er mobilopplevelsene sterkere, det er en helt annen dans med 5G, sier leder for Privatmarked i Telenor, Ric Brown.

Han påpeker at for å kunne dra nytte av 5G, må du ha en mobiltelefon som støtter teknologien. I Telenorbutikken og på telenor.no tilbys en rekke ulike modeller. Nå tar Telenor en ny produsent inn i varmen når Telenor lanserer Google Pixel.

– Telenor har i lengre tid hatt et strategisk samarbeid med Google, og jeg er glad for at vi nå utvider samarbeidet gjennom å tilby Google Pixel-smarttelefoner til kundene våre. Mobilene er nå utstilt i alle våre 83 Telenorbutikker, sier Brown.

Brown påpeker at siden lanseringen i oktober i fjor, har Google Pixel-telefonene blitt tatt godt imot av norske forbrukere og mobiltelefonene har oppnådd gode omtaler i tester. Det er særlig brukervennlighet, god batterikapasitet og kameraet som fremheves. Google er også svært opptatt av sikkerhet i telefonene sine.

Google Pixel 6A, 7 og 7 Pro er fra i dag tilgjengelig for både våre privat- og forretningskunder via Telenorbutikken og Telenor.no. På telenor.no tilbyr vi også brukte mobiltelefoner.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Anders Krokan, pressesjef Telenor Norge, telefon: 952 09 037, e-post: anders.krokan@telenor.no