Slik skaper vi vår hverdag på jobb
Frihet til å trene i lunsjen, svare på e-post hjemme i ro og mak, unngå rushtrafikk eller ta en langhelg på hytta.
Det er blitt en tradisjon at vi går vi sammen for å farge Norge rosa i oktober. Med dette ønsker vi å vise solidaritet med brystkreftrammede og støtte livsviktig forskning på brystkreft. Jo tidligere brystkreft oppdages, desto bedre er prognosen. I år setter Rosa sløyfe-aksjonen søkelyset på tidlig oppdagelse av brystkreft - rett og slett fordi det redder liv.
- Sjekk deg, oppfordrer Telenors forretningsutvikler Kristina Brend med en velfortjent medalje rundt halsen.
Gjengen fra Telenors kontor i Trondheim er overbevist om at det å gjøre slike ting sammen på fritiden også bygger kultur på arbeidsplassen.
I Frankrike farges Eiffeltårnet rosa. I Trondheim har vi Tyholt.
Lars Bundgaard jobber som ingeniør i Telenor Infra som har ansvar for det lysende landemerket, og han tok ansvar for å spre rosa lys over himmelen også i år.
- Kreftforeningen fortjener at støtten og oppmerksomheten opprettholdes. Og så er det uten tvil også et supert initiativ for vårt arbeidsmiljø i Telenor å bidra til dette, sier Bundgaard som kan fortelle at flere kollegaer har blitt oppmerksomme på Kreftforeningens arbeid på en ny måte.
Telenor-ansatte i Trondheim opplever positiv repons både i byen og på sosiale medier. Forretningsutvikler Kristina Brend er sikker på at det å møtes på en søndag og løpe for en god sak bidrar til å styrke samhold og kreativitet - også på kontoret.
- Telenor er en stor organisasjon, så at vi kan samles på tvers av avdelingene, støtte en god sak og bygge fysisk helse er svært mange fluer i en smekk. Også er det gøy å møte familie og venner av kollegaer, smiler Kristina som også hadde med seg hunden Squat på søndagstur i telenortrøye.