Amel (30) om drømmejobben: Mange vet ikke hvor mye lidenskap det er i Telenor

Om han aldri måtte gå i et eneste møte, hadde Amel Misimovic (30) vært strålende fornøyd. Produktsjefen liker best å ta samtalene over bordet, og prøve ut nye ideer i praksis for å se om de fungerer – eller ikke. Nå søker han nye kollegaer som tenker litt som han.
Bilde av Amel Misimovic, ansatt i Telenor.

Med utsikt over Oslofjorden, i femte etasje på Fornebu, sitter Amel og resten av SIP-gjengen. Praten sitter like løst som vitsene – for ikke å snakke om de gode ideene. Dette er den mest innovative delen av Telenor.

Her utvikles de populære appene Mine Kontakter og Min Sky. Samt mye annet moro, som ikke er lansert enda.

Har du lyst til å være med på laget? Nå søker SIP flere prosjektsjefer som Amel ›

Hvem?

Amel Misimovic (30)

Produktsjef for Mine Kontakter.

Gift og bor på Lier.

Favorittapp: Messenger.

– Team-følelsen hos oss er utrolig sterk, og den blir jo bare sterkere når vi klarer å få til noe som blir en suksess. Og det har vi jo opplevd mye av i SIP, sier Amel.

Stor frihet på jobb

Ansatte i SIP.
Amel og Anders tar seg en velfortjent pause for å klarne hodet.

Av alle suksessene, er det Se Hvem-lanseringen produktsjefen er mest stolt av. Produktet i seg selv selvfølgelig, en integrert løsning i Mine Kontakter-appen som om viser hvem som ringer, mens det ringer, men også prosessen som ledet frem dit. Det gikk kort tid fra idé til sluttprodukt, og han fikk jobbet på den agile måten, som han liker så godt.

Når det sitter en ved siden av deg som er kreativ og tenker litt utenfor den normale boksen, så blir arbeidsdagen plutselig ganske mye morsommere.

En intens reise

Når det går fort i svingene på kontoret, liker Amel å ta seg en tur på motorsykkelen når arbeidsdagen er over. Det er en form for terapi. Det klarner hodet. Trenger han en pustepause før den tid, blir det gjerne en runde Mario Kart med kollegaen Anders. Det vil si, om de har tid. Noen ganger blir det også en fredagspils eller to, kollegaer blir fort til venner.

Anders og Amel sitter i en sofa
Gutta spiller tv-spill.

Selv om det til tider kan være mye å gjøre, er det lett å kombinere jobb og fritid i Telenor, og det liker jeg godt, sier produktsjefen.

Amel har vært i Telenor i snart ni år, men han blir ikke lei. Det er alltid noe nytt å lære, og han har stor frihet i jobben sin. Det tror han potensielle søkere også vil sette pris på.

Her får du friheten til å bygge nytt, du får bruke kreativiteten din til å skape nye produkter og nye verdier. Så lenge du har innsikt i bunnen, kan du gjøre nesten som du vil, sier han.

Selv startet Amel i kundeservice i Comoyo i 2011, og ble overrasket over hvor fort han fikk nye utviklingsmuligheter. Kun to år etter han startet, satt han nemlig på et fly til Serbia for å lansere Mine Kontakter-appen der, og når han kom hjem lå det en produktsjef-kontrakt og ventet på pulten hans. Det var aldri noe tvil om at han skulle si ja.

– Fersk som jeg var, ble jeg litt overrasket over å få den muligheten når jeg var så ung. Det er mange som tror det er kun eldre folk som jobber i Telenor, og at vi bare jobber med nettverk eller mobilsalg, men det er en fordom som ikke er sann i det hele tatt.

For selv om Telenor er en tung og viktig telecom-operatør, finnes det mange som jobber med spennende prosjekter som ikke er så kjent utenfor kontorene på Fornebu. Telenor er i ferd med å bli lett og digital, og har store ambisjoner for innovasjon og digitalisering.

SIP er et viktig internt fagmiljø i dette arbeidet. Og de fleste er sent i 20- eller 30-årene. De tenker agilt.

Søker nye kollegaer

Ansatte i SIP drikker kaffe.
Nå skal SIP-gjengen styrke seg med flere smarte hoder.

For i SIP jobber de litt på sin egen måte, prøver og feiler, og deler kunnskap med hverandre. Og det er nettopp derfor Amel synes det er morsomt å sette seg i bilen, og kjøre den lange veien fra Lier – hver eneste dag. Selv om han selvsagt har frihet til å jobbe hjemmefra hvis han trenger det. Det er leveransene som er viktige, og det er ingen som ser på klokka når han kommer om morgenen.

Det er også rom for å feile. Det er ingen som skyter deg hvis du feiler, det handler mer om hva du kan lære av det, og at du deler den læringen med resten av gjengen. Innsikt er veldig viktig for oss, sier Amel.

Kanskje det er nøkkelen til Amel og kollegaene viser så stort engasjement for produktene sine?

Amel er uansett en fyr som setter seg mål for å nå dem.

Fremover, er målet å forsterke økosystemet mellom de ulike SIP-appene. Det gleder Amel seg veldig til – og han håper mange søker på de ledige stillingene, slik at teamet styrkes med fagsterke ressurser som har lyst til å prøve og feile sammen med han og resten av gjengen.

Høres dette interessant ut for deg?

Les mer om de ledige stillingene:

Alle stillinger ›

OM SIP

SIP er en liten avdeling som bygger nye digitale tjenester. Målet til SIP er å digitalisere Telenors tjenester og gjøre det enklere for kundene å ta i bruk nye tjenester, samt skape et godt økosystem mellom de forskjellige tjenestene.