TV-boks foran skjerm og plante

Vår nye TV-boks drevet av Android TV er en kraftig multimedieboks som gir deg tilgang til strømmetjenester, TV-kanaler og apper - Alt samlet på ett sted.

TV-boksen må være tilkoblet internett for å fungere. Vi anbefaler at du kobler den til en Google Konto, slik at du kan synkronisere innhold på tvers av enheter og bruke Googles stemmesøk.

Med T-We Boks III har du tilgang på flere nyttige funksjoner som f.eks. favorittlister og ukesarkiv. For hjelp med de forskjellige funksjonene i TV-menyen kan du bla i brukermanualen på denne siden, eller ta en titt på våre Brukerveiledninger for T-We

Koble til internett

Koble opp TV-boks

Her finner du informasjon og veiledning om hvordan du kobler opp din dekoder til TV og internett.

Fjernkontroll til T-We Boks III

Fjernkontroll

Bli kjent med de forskjellige knappene på fjernkontrollen og les mer om hvordan du kan programmere den.

Google

Opprette din egen Google-konto

Her finner du veiledning og hjelp til å sette opp Google-konto

  • Tekniske spesifikasjoner

    • Operativsystem: Android™ 14 for TV

    • 4K, Ultra HD, HDR10/10+, HLG

    • Dolby Vision, Dolby Audio, Dolby Digital (AC3)/Dolby Digital Plus (AC3+)

    • Porter:

      • 1 x HDMI 2.1

      • 1 x RJ-45 (Ethernet)

      • 1 x USB 2.0 A

    • Tilkoblinger:

      • Ethernet 10/100

      • Wi-Fi 6 2x2 - 2.4GHz/5GHz

      • Bluetooth 5.2 with LE Audio, Wi-Fi–BT combo 

      • 1 x USB 2.0 A

    • CPU: Quad-core 30K DMIPS, 8nm

    • RAM-minne: 4 GB LPDDR4

    • Flash (eMMC): 32GB

    • Trådløs tilkobling: Wi-Fi 6 (IEEE 802.11ax) - 2.4GHz/5GHz, dual antenna, Bluetooth 5

    • Størrelse: 84 x 84 x 24 mm

    • Fjernkontroll: Bluetooth og IR. Back light med bevegelsessensor og lyssensor som slår seg på automatisk når det er lite lys i omgivelsene. Oppladbar (LiPo 650 mAh) med USB-C port. Ladekabel medfølger (USB-A til USB-C). Størrelse 198 x 40 x 19mm

  • Restart TV-boksen

    Slå av T-We-boksen, og vent noen sekunder før du slår den på igjen.

    Gå til Hjelpesiden for TV hvis problemet vedvarer.

  • Nullstilling / Tilbakestilling til fabrikkstandard

    Nullstilling, eller “tilbakestilling til fabrikkstandard”, kan gjøre på to måter:

    1. Trykke inn resetknappen på baksiden av dekoderen i minimum tre sekunder mens strøm er tilkoblet

    2. Gå inn i menyen Systeminnstillinger > Innstillinger > Enhetsinnstillinger > Info > Tilbakestilling til fabrikkstandard

     

    Prosedyren brukes typisk i to tilfeller:

    • Problemløsning når andre metoder ikke hjelper (f.eks. strømreset)

    • Når man bevisst ønsker å slette alle data på boksen, f.eks. ved overlevering til ny bruker

Jeg opplever feil med min T-We Boks III

  • Vedlikehold

    Fra tid til annen kan det være nødvendig å rengjøre T-We-boksen. Koble T-We-boksen fra strømuttaket, og rengjør den med en myk og tørr klut.

    Hvis overflatene er svært skitne, dypper du kluten i en svak oppløsning av såpe og vann og vrir den godt. Rengjør T-We-boksen, og tørk deretter av med en myk og tørr klut. Ikke bruk alkohol, malingstynner eller en kjemisk behandlet klut til rengjøringen. Slike kjemikalier kan skade overflaten.

  • Før du ber om service

    De vanligste problemene gjelder kabeltilkoblinger.

    1. Kontroller først at T-We-boksen er riktig tilkoblet. Du kan kontrollere at alle kablene er på riktig plass ved å koble dem fra og deretter koble dem til igjen.

    2. Hvis ingen av løsningsforslagene i Brukermanualen eller på Hjelpesidene våre for TV. Hvis problemet vedvarer kan du kontakte kundeservice.

  • Generelle problemer - Standby/på-knappen lyser ikke

    • Kontroller at veggkontakten tilfører strøm. Den grønne LED-lampen på T-We-boksens strømkontakt lyser når den er tilkoblet strøm

    • Kontroller at strømledningen, HDMI-kabelen og nettverkskabelen er riktig tilkoblet, og at T-We-boksen er slått på. Prøv å koble fra kablene og koble dem til igjen for å sikre at de er ordentlig plugget i.

  • Generelle problemer - Standby/på-knappen lyser rødt

    T-We-boksen er i hvilemodus.
    Trykk på Standby/på-knappen på fjernkontrollen for å vekke T-We-boksen Standby/På-knapp

  • Generelle problemer - «Du har for øyeblikket ikke tilgang til denne kanalen»

    Ved bytte av kanaler kommer meldingen «Du har for øyeblikket ikke tilgang til denne kanalen» opp på kanaler man faktisk har tilgang til.

    • Hvis du bytter raskt mellom kanaler og du blar forbi kanaler du ikke har tilgang til, vil denne beskjeden henge igjen noen sekunder selv om du har kommet til en kanal du har valgt inn i innholdsvelger. Den forsvinner raskt av seg selv.

  • Installasjonsproblemer

    Noen av T-We-boksens programvareinnstillinger kan være tapt. Slå av T-We-boksen, og vent noen sekunder før du slår den på igjen.

    Gå til Hjelpesidene våre for TV hvis problemet vedvarer.

  • Bildet på skjermen løser seg opp i synlige firkanter

    Dette kan skyldes at signalet inn til T-We-boksen er for dårlig. Kontroller at nettverkskablene er ordentlig festet i ruteren og i T-We-boksen. Kontroller også at det ikke er noe i nærheten av T-We-boksen som kan påvirke signalet, for eksempel trådløs ruter, basestasjon til trådløs telefon etc.

    Dette kan skje etter et strømavbrudd eller etter at T-We-boksen har vært koblet fra strømkilden.

  • TV-skjermen er tom, eller det vises «snø» på skjermen

    • Kontroller at TV-en er stilt inn til å motta signal fra den inngangen du har koblet T-We-boksen til. HDMI-tilkoblinger på de fleste av dagens TV-er finner du når du trykker på knappen merket INPUT, SOURCE eller AV på fjernkontrollen til TV-en, ofte symbolisert med

    • Noen av tilkoblingene kan være løsnet. Kontroller alle tilkoblingene. Slå T-We-boksen av og deretter på igjen etter noen sekunder

    • T-We-boksen er kanskje avslått (Hvis Standby/på-knappen på frontpanelet lyser rødt). Trykk på Standby/på-knappen på fjernkontrollen for å slå på T-We-boksen.

  • Det mangler lyd

    • Kontroller om lyden på T-We-boksen er dempet med Volum ned-knappen. Hvis lyden er dempet, skrur du den opp igjen ved hjelp av Volum opp-tasten på boksens fjernkontroll.

    • Kontroller at volumet på T-We-boksen, lydanlegget eller TV-en er høyt nok. Trykk på volumtastene på fjernkontrollen til T-We-boksen eller TV-en.

    • Kontroller at T-We-boksen er riktig koblet til TV-en eller lydanlegget. Noen av tilkoblingene kan være løsnet

    • Kontroller at HDMI-kabelen er koblet riktig til T-We-boksen og TV-en

    • Kontroller at TV-en støtter surroundlyd hvis du har stilt inn T-We-boksen til å levere surroundlyd (Dolby Digital). Hvis TV-en ikke støtter surroundlyd kan du sjekke lydinnstillingene:

      • Handlingsknappen Hold inne Handlingsknappen på fjernkontrollen til menyen Systeminnstillinger kommer opp. Deretter velger du Enhetsinnstillinger. Velg System sound, deretter Avanserte lydinnstillinger og Stereo.

  • Du får ingen surroundlyd

    • Kontroller at programmet du ser på sendes i surround:

      • Trykk på Handlings-knappen på fjernkontrollen for å vise vinduet for Lydspråk og Undertekster

      • Sjekk at lydspråket du har valgt er merket med Dolby Digital-ikonet

    • Kontroller HDMI-kabelen eller TV-ens lydinnstillinger dersom TV-en støtter surroundlyd via HDMI

    • Kontroller lydinnstillingene:

      • Hold inne Handlingsknappen til menyen Systeminnstillinger kommer opp.

      • Deretter velger du Enhetsinnstillinger

      • Velg System sound

      • Velg Avanserte lydinnstillinger

      • Sjekk at enten Automatisk eller Videresend er valgt

    Slik ser knappen ut på fjernkontrollen:
    Handlingsknappen

    Slik ser Doby Digitalikonet ut:
    Dolby Digital

Feilkoder som dukker opp på TV-skjermen

Bruk vårt feilkodesøk og søk etter feilkoden som dukker opp på TV-skjermen eller i T-We app. Disse inneholder en bokstav etterfulgt av fire tall (f.eks. L2309)