Hjelp til SWAP
Her finner du ofte stilte spørsmål om SWAP og swapping
Med lanseringen av Splitt, avvikler vi også SWAP. Her kan du lese mer om hva dette betyr for deg med en aktiv SWAP-avtale.

Hva er SWAP?
SWAP var en måte å kjøpe mobil på, hvor du nedbetalte mobilen rentefritt over 24 måneder. Inkludert i avtalen var også Skjermforsikring. Når du kjøpte SWAP måtte du samtidig ha et av våre mobilabonnement. Det var ingen binding på abonnementet, og du kunne fritt bytte abonnement etter bestilling av SWAP. Du kunne ha opptil seks SWAP-avtaler totalt (per kunde).
Etter et år kunne du bytte inn din SWAP-mobil i en valgfri ny mobil, hvis du samtidig opprettet en ny SWAP 24-måneders mobilavtale. Når du hadde bestilt ny mobil sendte du inn din gamle mobil, og vi slettet resterende beløp på den gamle avtalen.
Hvor finner jeg min SWAP-avtale?
Lurer du på hvor lenge du har igjen av avtalen? Eller når du kan swappe? Det finner du informasjon om på Mine Sider:
Velg SWAP under Tjenester
Her finner du blant annet startdato, sluttdato, dato du kan swappe fra, månedspris og informasjon om forsikring
Hva skjer når jeg vil bytte mobil/swappe?
Selv om vi har sluttet å selge SWAP, vil du som har en aktiv SWAP-avtale kunne fortsette ut avtaleperioden på totalt to år. Skjermforsikringen og eventuelt Plussforsikringen din gjelder også som før, og du trenger ikke å foreta deg noe.
Hvis du ønsker å bytte inn eller avslutte din nåværende avtale har du flere valg. Trykk på knappen under for å lese mer
Hva gjør jeg?
Når du swapper mobil blir du bedt om å vurdere mobilens tilstand. Er den skadet kan du melde forsikringssak samtidig som du swapper.
Med SWAP har du alltid skjermforsikring inkludert, og kan swappe en mobil med knust skjerm. Har du Plussforsikring kan du også swappe mobilen om den har andre skader. Begge forsikringene har en egenandel.
Har mobilen annen skade som ikke dekkes av din forsikring, må denne være utbedret for egen regning før du kan levere inn mobilen, og dermed få avsluttet den eksisterende SWAP-avtalen. Se vilkår her
Ofte stilte spørsmål om SWAP
Hvorfor må jeg kjøpe abonnement med SWAP?
Jeg bruker en annen operatør, kan jeg bestille SWAP?
Hva skjer hvis jeg vil avslutte avtalen før det har gått 24 måneder?
Gjelder SWAP også for iPad og nettbrett?
Jeg har SWAP, kan jeg bytte til en annen mobiloperatør?


Mobilforsikring
