Telenor tilbyr over 20 API-er som gjør det enklere å skape digitale tjenester og effektivisere prosesser i virksomheten. Gjennom API-ene kan du enkelt administrere mobilabonnementene i virksomheten, bestille og følge ordrestatus for fast bredbånd eller administrere feilmeldinger. Jobben gjør du i din virksomhets egne systemer.

Kontakt oss

Hva er et API?

API er en forkortelse for Application Programming Interface og beskriver grensesnittet mellom en virksomhets applikasjon og Telenors systemer. Ved hjelp av API-er kan virksomhetene nå integrere Telenors funksjonalitet direkte inn i sine egne systemer.

Fordeler med API-er?

  • Forenkler administrasjonsoppgaver i virksomheten

  • Forbedrer datakvalitet ved å slippe manuell oppdatering i ulike løsninger

  • Reduserer tid og kostnad ved å kunne jobbe rett i virksomhetens egne løsninger

API-ene er REST-baserte og dokumentert på Telenors utviklerportal.

Administrasjons API-er i bruk

Hvordan integrere mot Telenors API-er?

På vår utviklerportal får du oversikt over våre API-er. Her vil du også finne beskrivelse for hvordan du bestiller og tar i bruk API-ene.

Dersom din virksomhet ikke har utviklingsressurser eller ikke ønsker å lage en integrasjon selv, vil vi i samarbeid med utvalgte partnere, kunne tilby ferdige «plug and play»-løsninger mot de mest relevante systemene.

Lurer du på om det finnes en god løsning for ditt system? - Kontakt oss her