Nettverk

WiFi Connect – for deg som ønsker et nettverk som bare virker

Har virksomheten et behov for å oppgradere det lokale nettverket? Da bør du vurdere WiFi Connect – en driftet tjeneste levert av Telenor.

En kvinne står ved en arbeidsstasjon og pakker. Det står en åpen laptop koblet opp via wifi connect.

– Tjenesten WiFi Connect er nettverksløsningen for virksomheter som ønsker å kjøpe en ferdig konfigurert tjeneste. For mange virksomheter er det krevende å følge opp mange lokasjoner på samme måte som en drifter hovedkontoret. Det kan være ulike løsninger og manglende kompetanse lokalt som gjør det uoversiktlig og vanskelig å drifte et nettverk som bare blir mer og mer kritisk for virksomheten. Det skaper utfordrende situasjoner – som en driftet LAN-tjeneste enkelt kan løse, forklarer Geir Præsttun, Business Development Manager for WAN og LAN i Telenor.

Samler du bedriftens lokalnettverk med tjenesten WiFi Connect får du en moderne nettverksløsning som krever minimalt med oppfølging. Utstyr, installasjon og drift er inkludert og Telenor har teknikere og reservedelslager over hele landet som raskt og effektivt håndterer oppgraderinger, vedlikehold og eventuell feilretting – enten over nettet eller fysisk ute hos kunden. Som en WiFi Connect-kunde sparer du både penger og tid på å slippe å investere i og drifte utstyr selv. Åpnes det en ny lokasjon legges den enkelt inn i tjenesten.

Tjenesten WiFi Connect – LAN med god oversikt og høy sikkerhet

Med tjenesten WiFi Connect betaler du ett fast månedsbeløp som dekker det antall aksesspunkter og svitsjer virksomheten trenger. Du vil også kun ha ett kontaktpunkt å forholde deg til – både for feilmeldinger, endringer og fakturering. Dette gjør nettverksdriften forutsigbar og effektiv.

Hvis det er ønskelig kan bedriften også få tilgang til en nettverksportal som gir full oversikt over bruken av nettverket ned på applikasjonsnivå. Her får du også oversikt over status som gjør det enkelt å identifisere eventuelle feil eller flaskehalser. I portalen kan en enkelt gjøre endringer som å sette opp gjestenett uten bistand fra Telenor.

Lær mer om IT-sikkerhet i denne saken: Skjerp IT-sikkerheten med moderne nettverksteknologi

forklarer Geir Præsttun, Business Development Manager for tjenesten WiFi Connect
GJØR DET ENKELT: Geir Præsttun i Telenor anbefaler bedrifter med flere lokalnettverk å samle driften i en standardisert LAN-tjeneste som WiFi Connect for bedret effektivitet og sikkerhet.

«WiFi Connect samler lokalnettverkene til bedriften i en stabil og effektiv tjeneste med god sikkerhet».

— - Geir Præsttun, Telenor
Fornøyd dame som er koblet til tjenesten wifi connect
FULL KONTROLL: Med tjenesten WiFi Connect blir nettverksdriften både oversiktlig og effektiv på tvers av lokasjoner for bedriftens IT-ansvarlig.

Derfor burde du ha WAN og LAN fra samme leverandør

Tradisjonelt har LAN vært eid og driftet av kunden selv eller av en partner, mens WAN har vært levert som en driftet tjeneste.

For Telenor er det åpenbart at markedet er modent og klart for å handle også LAN som en tjeneste. Med tjenesten WiFi Connect får du et ferdig konfigurert software-definert nettverk der Telenor både drifter og eier utstyret. Kombinerer du WiFi Connect med WAN-tjenesten Nordic Connect øker du driftsfordelene ytterligere.

– Har du samme leverandør for både WAN og LAN har du kun ett kontaktpunkt å forholde deg til om det skulle oppstå en feil med nettverket. Bruker du forskjellige leverandører kan det fort bli en lengre prosess for å finne ut hvor eventuelle feil har oppstått og hvilken leverandør som er ansvarlig for å rette den opp. Med felles faktura får du også en bedre oversikt og en enklere administrasjon som sparer virksomheten for unødvendig ressursbruk, avslutter Præsttun.

Vil du vite mer om hvordan et tjenestebasert LAN kan effektivisere driften?

Vi tar gjerne en uforpliktende nettverksprat.

Kontakt oss!