Ekstra data - uten å betale mer
Få ekstra data hver måned uten at det koster noe ekstra. Det eneste du trenger å gjøre er å aktivere Familiebonus.
Slik virker Familiebonus
Du trenger minst tre abonnement/avtaler for å få bonusdata, men du kan invitere med hvem du vil i din Familiebonus, dere trenger ikke være i familie. Dataen samles i en felles pott, som du kan fordele som du vil. Jo flere du inviterer, jo mer bonusdata får dere - hver måned!
Dette gir deg bonusdata
- Mobilabonnement = 0,5 GB
- SWAP = 0,5 GB
- Bredbånd = 0,5 GB
- Mobilt Bredbånd = 0,5 GB
- Hjemmebredbånd Mobil = 0,5 GB
- TV = 0,5 GB
- Fiber = 0,5 GB
- Hjemmetelefon = 0,5 GB
Spørsmål og svar om Familiebonus
Hvordan fungerer Familiebonus?
Alle som står som eier av et privat mobilabonnement kan aktivere Familiebonus. For å få bonusdata må du har minst 3 Telenor-produkter i samme Familiebonus.
Produktene som gir Familiebonus er Mobilabonnement (privat og bedrift, inkludert utgåtte), SWAP, Bredbånd, Mobilt Bredbånd, Hjemmebredbånd Mobil, TV, Fiber og Hjemmetelefoni. Bestill nye produkter >
Familiebonus aktiveres av eier av et privat mobilabonnement fra Telenor.
Ved aktivering blir alle numrene og Telenor-produktene til eier automatisk med i Familiebonus.
Det er ingen begrensninger på antall medlemmer i samme Familiebonus, men kun mulig å være medlem i én Familiebonus av gangen.
Medlemmer i samme Familiebonus trenger ikke å være i familie med hverandre.
For hvert Telenor-produkt som inngår i Familiebonus, deler vi ut 0,5 GB ekstra data hver måned.
Den ekstra dataen blir tilgjengelig i en felles pott, som alle Familiebonus-medlemmer med privat mobilabonnement fra Telenor kan bruke av.
Bedriftsabonnement kan bidra til potten, men ikke bruke av den.
Kontantkort, M2M, Mobilt bredbånd Bedrift og Data-SIM gir ikke Familiebonus.
Familiebonus har Data Rollover. Den ekstra dataen brukes derfor før dataen som er inkludert i abonnementet.
For å få mer bonusdata er det mulig å invitere flere medlemmer eller kjøpe flere produkter.
Nye medlemmer kan bruke av fellespotten med ekstra data fra dag 1, men nye produkter vil først bidra med ekstra data fra den første neste måned.
For å akseptere en invitasjon til en Familiebonus-gruppe må man ha en bruker på Mine Sider eller i Mitt Telenor-appen.
Hvis du avslutter en Familiebonus kan du ikke opprette en ny Familiebonus før den første neste måned.
Merk! Den som eier avtalen kan se ditt navn og telefonnummer med mindre du har hemmelig mobilnummer. Eier av avtalen kan også se hvor mye bonusdata du har brukt og eventuelt sette grenser for hvor mye du kan bruke.
Hva hvis jeg er bedriftskunde?
Alle bedrift mobilabonnement kan bidra til Familiebonus så lenge abonnementet er registrert med navn og fødselsdato. Mobilt Bredbånd Bedrift gir ikke bonusdata.
Ønsker du også å administrere og sette opp Familiebonus i Mitt Telenor må du være eier av minst ett privat mobilabonnement.
Har du Mitt Telenor fra før, er det bare å sørge for at du har siste versjon av appen, og du er klar til å bli med.
Er ditt abonnement registrert med navn og fødselsdato er det bare å laste ned Mitt Telenor og du er klar til å bli med.
Er ditt bedriftsabonnement ikke registrert med korrekt informasjon så kan du dessverre ikke laste ned Mitt Telenor-appen. Da må du kontakte din telefoniansvarlig i bedriften, som enkelt kan oppdatere informasjonen i Min Bedrift.
Bedriftsabonnement kan bidra til potten med Familiebonus, men ikke bruke av den. Bredbånd der bedriften står som eier kan ikke delta i Familiebonus.
Er du Min Bedrift-administrator?
Så enkelt registrerer du personlige brukere for mobilabonnement i Min Bedrift:
Logg inn i Min Bedrift - velg så Mobil på topplinjen.
Velg «Abonnement» og gjør et søk med ditt firma- eller virksomhetsnavn. Du vil da få opp alle abonnement som er registrert med bedriften som bruker.
Trykk på «Bruker» og bruk pennen i høyre hjørne for å fylle inn navn og fødselsdato for de abonnementene som skal ha en personlig bruker.
Husk å lagre.
Koster det noe?
Hvor mange produkter må man ha for å få ekstra data?
Hvis jeg inviterer noen, vil produktene til det nye medlemmet gjelde fra første stund?
Jeg har invitert noen til min Familiebonus, men jeg får ikke opp hvilket abonnement de har?
Jeg har bedriftsabonement. Kan jeg få Familiebonus?
Jeg har blitt med i en Familiebonus, når får jeg ekstra data?
Vil produktene til et nytt medlem gjelde fra første stund?
Produktene til et nytt medlem vil gjelde fra den 1. i neste måned, men det nye medlemmet kan bruke av eksisterende bonusdata med en gang dersom det er et privat mobilabonnement. Medlemmer med bedriftsabonnement kan ikke bruke bonusdata.