Pressemeldinger

Telenor sponser e-sportlandslaget i fotball

Telenor går inn som sponsor for det nyopprettede E-sportlandslaget i FIFA. Dette er klart etter at samarbeidsavtalen med Norges Fotballforbund ble forlenget til 2022.
Telenor Norge-sjef Bjørn Ivar Moen (t.v.) og Pål Bjerketvedt fra Norges Fotballforbund etter at avtalen ble undertegnet. Foto: Martin Phillip Fjellanger

(Fornebu, 21. desember 2018) Telenor går inn som sponsor for det nyopprettede E-sportlandslaget i FIFA. Dette er klart etter at samarbeidsavtalen med Norges Fotballforbund ble forlenget til 2022.

Avtalen som tirsdag ble signert av Bjørn Ivar Moen, fungerende leder av Telenor Norge, og Pål Bjerketvedt, generalsekretær i Norges Fotballforbund (NFF) gir Telenor rettigheter til dame og herrelandslaget, samt de store breddeaktivitene Telenor Cup og Telenor Xtra. Nytt i den forlengede avtalen er at Telenor går inn som sponsor for det nyopprettede E-sportlandslaget i FIFA.

Langsiktighet og trygghet
– Vi ønsker å støtte norsk idrett for både for store og små. Med vårt langsiktige og stabile samarbeid med NFF oppnår vi dette, med fokus på både bredden og toppen. I tillegg gjør vi fotballhverdagen enklere for familier via våre digitale tjenester, sier Bjørn Ivar Moen, fungerende leder av Telenor Norge.

Telenor vil også fortsette arbeidet med digitalisering og videreutvikling av MinFotball-appen som igjen er tett knyttet til MinFamilie-appen.

Styrker grunnlaget for utviklingen
– Norges Fotballforbund er svært stolt over å ha signert en ny 4-årig avtale med Telenor. Telenor og NFF har samarbeidet i 25 år, og denne avtalen vil styrke grunnlaget for en fortsatt god utvikling av norsk fotball, både i topp og bredde, sier Pål Bjerketvedt, generalsekretær i NFF.

E-sportlandslaget slo for øvrig Frankrike 3-2 i den første offisielle landskampen. Du kan lese mer om landslaget her 

Fakta om avtalen
Gjennom avtalen med Norges Fotballforbund fortsetter Telenor som hovedsponsor for A-kvinner, delsponsor for A-herrer og det nystartede E-sportlandslaget. I tillegg vil partene videreutvikle Telenor Xtra, som er blitt en suksessrik landsdekkende fotballfritidsordning hvor over 100 klubber har fantastisk aktivitet for barn i alderen 6-12 år. I tillegg skal NFF og Telenor gjennom denne avtalen etablere en plattform for utvikling av og investering i digitale løsninger som skal gjøre det enklere å delta, organisere og kommunisere gjennom digitale flater, med vekt på mobiltelefon. Disse løsningene har som mål å gjøre fotballhverdagen enklere for alle involverte i norsk fotball.


For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Petter Svendsen, sponsorsjef i Telenor Norge
Tlf: 900 55 402, petter.svendsen@telenor.com

eller

Roald Orheim, informasjonssjef i Telenor Norge

Tlf: 957 74 993, e-post: roald.orheim@telenor.com eller ring pressetlf. på 800 80 900

Besøk også vårt nyhetsrom og følg oss på Twitter @TelenorN_presse