Pressemeldinger

Thomas (20) håndplukket av Telenor

I forbindelse med åpningen av 77 nye butikker i Norge har Telenor satt sammen et panel med landets mest avanserte mobilbrukere. En av de utvalgte er 20 år gamle Thomas Rudi Christiansen fra Klepp.

(Sandnes, 21. mars 2014) I forbindelse med åpningen av 77 nye butikker i Norge har Telenor satt sammen et panel med landets mest avanserte mobilbrukere. En av de utvalgte er 20 år gamle Thomas Rudi Christiansen fra Klepp.

Rudi Christiansen fikk også æren av å åpne den splitter nye Telenorbutikken på Kvadrat i Sandnes sammen med lederen for Mobil i Telenor, Bjørn Ivar Moen.

– Det er veldig spennende å få være med på utviklingen av fremtidens mobiltjenester, sier Rudi Christiansen, som ser frem til den videre dialogen med Telenor.

Den avanserte mobilkunden fra Klepp er invitert til en innovasjonsdag på Telenors hovedkontor på Fornebu sammen med åtte andre mobilkunder fra hele Norge. Her vil han delta i samtaler med Telenors eksperter om fremtidens mobiltjenester.

Bruker telefonen til alt
Rudi Christiansen kan med rette kalles en avansert mobilkunde. Han er faktisk en av de med høyest forbruk av data i hele Rogaland, og forteller at han har med seg telefonen nesten hele dagen.

– Hvis det ikke er meldinger som tikker inn, så er det nyheter, er det ikke nyheter, så er det mail. Og er det ikke mail så er det spill eller streaming av musikk, sier han.

Han tror også flere bruker telefonen som verktøy til mer hverdagslige ting. Enten ved hjelp av applikasjoner, eller ved å benytte seg av enkle verktøy som ligger i funksjonene til selve telefonen.

– Jeg bruker for eksempel telefonen som vekkerklokke, noe de fleste vel gjør i dag. Fordelen med mobilen er at man til har tilgang til nesten alt hele tiden, enten det er værmeldingen, nyheter, private bilder, sosiale medier eller egen kalender.

Bjørn Ivar Moen, leder for Mobil i Telenor, synes det er spennende å høre hva superbrukere som Rudi Christiansen tenker om fremtidens mobiltjenester.

– Selv om vi har tjenesteutviklere og ingeniører i toppklasse, så er det alltid nyttig å snakke med kundene. Vi jobber kontinuerlig med spørsmål om hva kan vi bli bedre på, og hva kundene ønsker, sier Moen.

Avansert bruk krever avanserte butikker
Telenor ser en klar fordel med å komme tett på kunden i butikk i stedet for at all kundekontakt skjer over nettet. Moen forteller at avanserte tjenester og smart mobilbruk gjør at flere ønsker butikker som tar kundene på alvor.

– Internett gir gode muligheter for selvbetjening og hjelp, men kundene ønsker i tillegg å sjekke ut nye modeller, få personlig hjelp til hvilket abonnement de trenger og hva slags mobil som passer best til eget forbruk. Det er faktisk flest avanserte kunder som benytter seg av mulighetene for råd og veiledning i butikk, sier Bjørn-Ivar Moen.

Moen mener at butikkene inviterer til utforskning og lek.

– Butikken er også et sted for relasjoner med eksisterende og potensielle kunder. Det nye konseptet tar kundenes behov på alvor, og det skal være et rom for noe mer enn salg. Alle modellene er koblet til nettet og kundene skal kunne erfare hvordan produktene og tjenestene virker allerede mens man er i butikk. Telenorbutikken skal være et rom for utforskning og lek med det nyeste innen mobilteknologi og god kunderådgivning, sier Moen.

I tillegg til Telenorbutikken på Kvadrat åpnes det denne uken butikker på følgende steder i Rogaland:
• Telenorbutikken Bryne
• Telenorbutikken Arkaden Stavanger
• Telenorbutikken Amanda

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
• Informasjonssjef i Telenor, Per Aril Meling, tlf. 905 15 800 eller mail: per-aril.meling@telenor.com