Pressemeldinger

Telenor gjør det billigere og tryggere å surfe i utlandet

Seks av ti nordmenn følger nøye med på mobilregningen når de er i utlandet. Nå gjør Telenor det lettere å holde kontroll på datakostnadene i ferien. Samtidig blir det samme lave pris for å surfe i EU og USA.

(Fornebu, 27. mai 2015) Seks av ti nordmenn følger nøye med på mobilregningen når de er i utlandet. Nå gjør Telenor det lettere å holde kontroll på datakostnadene i ferien. Samtidig blir det samme lave pris for å surfe i EU og USA.

I en undersøkelse som InFact har utført for Telenor, oppgir 62 prosent at de regelmessig sjekker mobilkostnadene når de er i utlandet. Samtidig er nordmenn ivrige feriesurfere. Fra juli 2013 til juli 2014 registrerte Telenor hele 113 prosent økning i total mobildatabruk i utlandet.

– De aller fleste ønsker å ta med seg surfevanene utenlands, men noen skrur også av mobildata i frykt for høye kostnader. Telenor innfører nå rimeligere, automatiske datapakker i alle land slik at kundene får kontroll og ingen ubehagelige overraskelser når de sjekker mobilregningen etter ferien, forteller Bjørn Ivar Moen, leder for mobil i privatmarkedet i Telenor.

Moen understreker at om du bruker lite data, betaler du kun for den reelle bruken, altså mindre enn makspris per døgn.

– Og du betaler selvfølgelig ingenting de dagene du ikke bruker data. Med tjenesten surfer du trygt med makspris per døgn, uansett hvor du er i verden. Telenor leverer sikker daglig surf globalt, sier Moen.

Makspris
Telenors nye surfepakker behøver ikke å bestilles eller aktiveres, samtlige kunder får automatisk surfepakkene.

– USA blir nå medlem av EU idet Telenor innfører samme pris på surfing i USA og EU, noe som er unikt for Telenors kunder. Dagspakken blir nå på 50 MB til bare 29 kroner, enten du er i USA, EU eller Sveits. Kunden vil dermed ikke bli taksert for mer enn 29 kr per dag, med mindre den reisende selv velger å bestille ekstra pakke, sier Moen.

Telenor er opptatt av at løpende MB-priser kan bli en risikofylt ferd for kunder på utenlandsreise. 

– Derfor har vi gått bort fra dette. Med makspris verden over, leverer Telenor den tryggheten kundene etterspør. I tillegg blir bruken langt rimeligere. I EU og USA blir prisen bare på 0,59 kr. pr. MB dersom kunden benytter seg av hele pakken sin, sier Bjørn Ivar Moen.

(Prisoversikten under ligger også vedlagt)
”Name

– Telenor har i en årrekke jobbet for at mobilbruk i utlandet skal bli rimeligere og mer forutsigbart for kundene. Nå tar vi et langt steg mot dette ved at kundene får friheten til å bruke mobilen som de vil uten at det koster for mye. Dessuten har Telenor 4G-avtaler med 43 land slik at nordmenn får samme hastigheter som i Norge flere steder, sier Moen.

Bedriftskunder med faste dagspriser i hele verden
Bedriftskundene får også faste dagspriser i hele verden, og datapakkene blir større og rimeligere.

– Vi har gjort det enkelt og forutsigbart for bedriftskundene. Nå trenger de ikke bekymre seg for surfing i utlandet. Vi øker pakkene for å støtte høyere databruk, samtidig som vi senker mange av prisene. Kunder som er i ferd med å bruke opp dagspakken, får et SMS-varsel fra oss, sier leder for bedriftsmarkedet i Telenor Norge, Marina Lønning.

Også for bedriftskundene blir dagspakkene automatisk tilgjengelig.

– Bedriftskundene ønsker å ha kontroll på sine kostnader, og de ønsker både varsling når pakken er brukt opp og større datapakker, sier Lønning.

Lønning trekker fram hvor gunstig Telenors tilbud er i land dit flest forretningskunder reiser til. – I EU har vi nå markedets beste tilbud, og vår USA-nyhet er enestående i markedet, sier Lønning.

Marina Lønning og Bjørn Ivar Moen avslutter i skjønn forening: – Som Telenor-kunde er det denne sommeren ingen grunn til å slå av dataroamingen, sier de.

I Mitt Telenor-appen får kundene full oversikt over bruken.

Telenor har begynt på den store jobben med å få alle kunder over på de nye løsningene, og alle kunder vil være omfattet av den nye ordningen før 10. juni.

Les mer på Telenors bedriftssider for informasjon om de nye dagspakkene.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Anders Krokan, informasjonssjef i Telenor Norge
Mobil: 952 09 037, e-post: anders.krokan@telenor.com