Ny DNB-avtale for Telenor
(Fornebu, 27. juni 2013) Telenor har signert ny avtale med DNB om leveranse og drift av telefoni- og mobiltjenester til bankens virksomhet i Norge, Sverige og Danmark. Avtalen har en verdi på 315 millioner kroner over tre år.
Avtalen omfatter basistjenester på fasttelefoni, mobiltelefoni og såkalte Intelligente Nett-tjenester, WAN til filialnett og sentrale lokasjoner, samt MCS (managed communication services, drift av Avaya og Trio Entreprise).
- Ved å velge Telenor som leverandør av telefoni- og mobiltjenester bygger vi videre på et etablert samarbeid med en solid og langsiktig aktør innenfor telekommunikasjon, sier Liv Fiksdahl, konserndirektør IT og Operations i DNB.
- DNB har som mål å tilby sine kunder enkle og framtidsrettede banktjenester. For å nå dette målet er vi avhengige av å ha en partner som forstår hva kundene forventer av oss og er i stand til å levere på dette. I tillegg er det viktig for oss at våre løsninger driftes med høy kvalitet, der både hastighet og stabilitet er avgjørende faktorer, sier Fiksdahl.
- Vi er svært glade for å få fortsette vårt samarbeid med DNB. Avtalen understøtter en felles strategi hvor det skal være enkelt å kjøpe, bruke og få support, og vi utfordrer hverandre på å finne gode og innovative mobile tjenester og løsninger. Vi ser frem til å være med i den videre utviklingen av DNBs virksomhet, sier Bjørn Ivar Moen, leder for bedriftsmarkedet i Telenor.
Avtalen inkluderer mulighet for forlengelse på ett pluss ett år, og åpner for at Telenor kan gi tilbud på nye tjenesteområder i løpet av kontraktsperioden.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Kristin V. Tønnessen, informasjonssjef i Telenor, tlf. 934 80 648, e-post: kvt@telenor.com
Øyvind Trangerud, divisjonsdirektør Teknologi- og leverandørstyring DNB, tlf. 924 22 560,
e-post: oyvind.trangerud@dnb.no