Pressemeldinger

Høyt utdannede norske kvinner er hekta på sosiale medier

(Fornebu, 6. august 2018) En ny undersøkelse utført av Kantar TNS på oppdrag fra Telenor viser at norske karrierekvinner først og fremst bruker mobiltelefonen til sosiale medier. Hele 80 prosent av de norske respondentene sier at det er sosiale medier som troner mobilbruken.
En ny undersøkelse utført av Kantar TNS på oppdrag fra Telenor viser at norske karrierekvinner først og fremst bruker mobiltelefonen til sosiale medier.

(Fornebu, 21. august 2018) Norske karrierekvinner er storbrukere av sosiale medier på mobiltelefonen. En ny undersøkelse utført av Kantar TNS på oppdrag fra Telenor viser at hele 80 prosent av de norske respondentene sier at det er sosiale medier som troner mobilbruken.

Ifølge dr. Erica Gibson, som leder Produkt og Kundeinnsikt i Telenor Group, gir undersøkelsen en mer sammensatt innsikt i kvinners digitale vaner og behov.

- Stort sett sier kvinnene vi snakket med at mobiltelefonen hjelper dem å balansere jobb og fritid. Vi ser at høyt utdannede yrkesaktive kvinner primært bruker mobilen til underholdning, til å holde kontakten med venner og familie, og for å få en pause fra sin ellers travle hverdag, sier Gibson.

Berit Svendsen, administrerende direktør i Telenor Norge, sier selv at hun er en ivrig bruker av sosiale medier.

- Jeg synes sosiale medier er veldig underholdende. De ulike kanalene gir meg mulighet til å kommunisere med ulike grupper på en enkel og uformell måte. Instagram, Twitter, Snapchat og Workplace by Facebook er de kanalene jeg bruker for å kommunisere med venner og kjente, ansatte og næringslivet generelt. I tillegg til å nå ut til flere enn før gir bruken av sosiale medier meg mye inspirasjon i hverdagen, sier


For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Anders Krokan, konstituert kommunikasjonsdirektør i Telenor Norge

Tlf: 952 09 037, e-post: anders.krokan@telenor.com eller ring pressetlf. på 800 80 900

Besøk også vårt nyhetsrom og følg oss på Twitter @TelenorN_presse