Med SWAP har du alltid den mobilen du vil ha.


Hvert år kommer nye mobiler, som gjerne er merkbart bedre enn fjorårets. 

Samtidig koster det å hele tiden ha den nye teknologien.

Men har du en mobil med en aktiv SWAP-avtale er det enklere – fordi:

Etter 12 måneder kan du swappe til ny mobil – helt kostnadsfritt!

SWAP til ny på 1-2-3

På nett:

Finn mobilen du vil swappe til i nettbutikken og start bestillingen.

Velg «SWAP mobilen din».

Ta imot den nye mobilen, og send den gamle i retur – helt gratis.

... og i butikk:

Ta med mobilen du vil swappe til Telenorbutikken, Elkjøp eller Power.

Velg mobilen du vil swappe til.

Butikken fikser resten – og beholder den gamle mobilen.

«Tøm» mobilen når du skal swappe

Skal du swappe? Dette må du huske:

Slett alt innhold ved å nullstille mobilen til fabrikkinnstillingene.

Innhold du vil ta vare på kan flyttes eller kopieres, for eksempel til Min Sky og Se Hvem.

Du trenger ikke å levere lader eller annet tilleggsutstyr.

SWAP til en av disse?

Se alle

Hvor mye koster det å swappe?

Etter 12 måneder er det helt kostnadsfritt å swappe!

Du betaler ingenting for den nye mobilen når du swapper – akkurat som når du kjøper ny SWAP-mobil.

I stedet starter du en ny SWAP-avtale over 24 md. med et fast månedsbeløp som avgjøres av prisen på mobilen.

Den gamle avtalen slettes – enkelt og greit.

SWAP før 12 md. – hvis du vil

Du kan også swappe før det har gått 12 måneder.

Da betaler du for det som gjenstår frem til det ville ha gått 12 måneder, basert på månedsprisen i avtalen.

Lurer du på noe om SWAP eller swapping?

  • Hva er SWAP?

    SWAP er en enkel, trygg og smart måte å kjøpe mobil på.

    Du kjøper akkurat den mobilen du vil ha, og betaler 0,- i dag. I stedet betaler du et fast månedsbeløp over 24 måneder. Skjermforsikring er alltid inkludert med SWAP.

    Når SWAP-avtalen er ferdig, eier du mobilen. 

    Hvis du har lyst, kan du swappe til en ny mobil etter 12 måneder. Du får en ny mobil og starter en ny SWAP-avtale som varer i 24 måneder. 

    Mobilabonnement er ikke inkludert i SWAP, og månedsbeløpet i SWAP-avtalen kommer altså i tillegg til det du betaler for mobilabonnementet ditt.

  • Må jeg ha et Telenor-abonnement for å swappe?

    Du må ha et mobilabonnement fra Telenor i det du kjøper mobilen – og du står helt fritt til å velge det abonnementet som passer best til ditt bruk.

    Abonnementet har ingen bindingstid, og du kan når som helst bytte til et annet abonnement fra Telenor (eller en annen mobiloperatør).

  • Er mobilabonnement inkludert i SWAP?

    SWAP-avtalen inkluderer ikke mobilabonnement. Månedsbeløpet i SWAP-avtalen kommer altså i tillegg til det du betaler for mobilabonnementet ditt.

  • Når kan jeg swappe?

    Du kan swappe til en ny mobil når du har hatt SWAP-avtalen i 12 måneder, og helt frem til avtalen er ferdig etter 24 måneder – uten ekstra kostnad. Da betaler du ikke mer på den gamle mobilen, og starter en ny SWAP-avtale på 24 måneder med den nye mobilen. Den gamle mobilen returneres til oss. 

    Det er også mulig å swappe før det har gått 12 måneder. Du betaler da bare for den gjenværende tiden frem til det har gått 12 måneder – basert på den faste månedsprisen i SWAP-avtalen.

    Du kan også beholde den gamle mobilen når du swapper til en ny. Hvis du ønsker å sende den gamle tilbake senere, betaler du da for begge avtaler til den gamle er innsendt. Når avtalen er ferdig, eier du mobilen.

    Lurer du på hvor mye som gjenstår å betale på SWAP-avtalen? Vår chatbot Telmi kan regne ut det for deg!

    Les mer om swapping her.

    Start Telmi!
  • Hva gjør jeg hvis jeg vil swappe en skadet mobil?

    Når du vil swappe til en ny mobil, blir du bedt om å vurdere tilstanden til mobilen du vil swappe fra. Hvis mobilen er skadet, må du melde forsikringssak og eventuelt selv sørge for å reparere mobilen før du swapper.

    Siden Skjermforsikring alltid er inkludert med SWAP, er det enkelt å få hjelp med skjermskader.

    Dersom mobilen har andre skader må du ha Plussforsikring for å melde sak. Plussforsikring gir deg nemlig hjelp til å reparere alle typer skader, i tillegg til skjermskader, i hele verden. Kjøper du ny mobil eller nettbrett med SWAP, spanderer vi Plussforsikring i 2 måneder. Har du ikke Plussforsikring må du selv få mobilen reparert før du swapper.

    Både Skjermforsikring og Plussforsikring har en fast lav egenandel. Oversikt over dine egenandeler finner du i ditt forsikringsbevis i Mine sider.

  • Hva skjer med min gamle SWAP-mobil?

    Når vi mottar mobilen din, sjekker vi mobilen grundig og sletter alt innhold – helt trygt.

    Er den i god stand, kan den klargjøres og selges videre til en ny eier. Hvis den er i dårlig stand, vil deler som fortsatt virker gjenbrukes og resterende deler resirkuleres.

  • Kan jeg beholde mobilen når jeg swapper til ny?

    Du kan fint beholde den gamle mobilen etter at du har swappet til den nye, for eksempel hvis du trenger å overføre bilder, videoer, kontakter eller annet innhold.

    I dette tilfellet vil du ha to aktive SWAP-avtaler, inntil du returnerer den gamle mobilen. Når vi har mottatt den gamle mobilen, slettes den gamle avtalen.

    Swapper du på nett, trenger du altså ikke å sende tilbake mobilen før du selv ønsker.

    Swapper du i butikk, kan du ta med deg begge mobilene hjem, gjøre deg ferdig med den gamle og levere den inn når du er klar.

  • Kan jeg avslutte SWAP-avtalen uten å swappe?

    Du kan når som helst avslutte din SWAP-avtale, uten å swappe til en ny mobil. Du betaler da for månedene du har igjen av avtalen.

    Lurer du på hvor mye som gjenstår å betale på din SWAP-avtale? Vår chatbot Telmi kan regne ut for deg!

    Start Telmi!