En undersøkelse Norstat har utført for NRK viser at over halvparten av dagens barn og unge har opplevd nettmobbing. Problemet er økende.

Det er veldig vanskelig for barn når én eller flere rotter seg sammen og sier vonde ting om en på nett. Utestenging, ryktespredning, stygge kommentarer på klær eller utseende og uthenging av tro eller dialekt er kun en liten del av hva barn blir utsatt for på nett.

Barn som blir mobbet eller truet på nett, kan føle seg hjelpeløse og utrygge. Ingen skal ha det sånn. 

I lys av dette lanserer vi Nettslett i samarbeid med HELP forsikring – en tjeneste som gir dere advokatbistand hvis dere blir utsatt for nettmobbing.

Med Nettslett har dere et støtteapparat – en dedikert advokat og kontaktperson som tar på seg oppgaven med å stoppe nettmobbingen for dere.

Nettslett er inkludert i U11
Se abonnement
info icon

Dette er Nettslett

  • Du får advokatbistand hvis du blir utsatt for netthets eller privat innhold kommer på avveie. 
  • Dekker juridisk rådgivning, utgifter til advokat, tapt lønnsinntekt og psykolog.
  • Nettslett gjelder for både eier og bruker av abonnementet, f.eks. forelder og barn.

Slik får du hjelp

  • Ta kontakt med HELP forsikring via www.help.no, på telefon 22 99 99 99 eller ved å sende en mail til post@help.no for å opprette en sak.

  • Start gjerne med å fortelle hva saken gjelder og hva du trenger hjelp til.

  • Når saken er registrert blir du kontaktet av en HELP-advokat med kompetanse på rettsområdet som saken gjelder, og som vil være ansvarlig for å følge opp saken din og deg videre.

Du kan også ta kontakt hvis du er usikker på om du kan bruke Nettslett til det du eller barnet ditt opplever. Da vil du få råd om hvordan du kan håndtere deres situasjon.