Endringer for deg som kunde

?

Hvorfor forsvinner Canal Digital Kabel og når skjer endringen

Allerede i januar 2016 ble Canal Digital Kabel en juridisk del av Telenor Norge AS. Nå samler vi alt i ett selskap for å kunne tilby produkter og tjenester på tvers av TV, bredbånd og mobil. Canal Digital Satelitt vil beholde Canal Digital-navnet, og fortsetter som et eget selskap som i dag. Canal Digital Kabel ble en del av Telenor tirsdag 23. oktober 2018.

?

Hvilke fordeler har dette for meg som kunde

Det er mange fordeler med at Canal Digital Kabel blir en del av Telenor.

?

Vil mine priser, produkter eller tjenester endres etter navneskiftet

Nei da. Prisene vil ikke påvirkes og tjenestene dine vil fungere akkurat som før. Du får en oversikt over ditt kundeforhold får ved å logge inn på Mine sider.
?

Hvordan logger jeg inn på Mine sider

Du finner innloggingen på forsiden av telenor.no. Dersom du ikke ellerede er bruker av Mine sider hos Telenor, må du opprette dette første gang du logger inn. På Mine sider får du full oversikt over dine produkter og tjenester fra Telenor samlet på ett sted.
?

Hvordan kontakter jeg kundeservice

Fra nå av kontakter du kundeservice på 915 09000 eller via chat på telenor.no om du lurer på noe. Du kan også finne svar på dine spørsmål på våre hjelpesider.

Åpningstider for kundeservice er:

Hverdager: 08:00 - 20:00

Lørdager:   09:00 - 17:00

Søndager:  10:00 - 15:00

I tillegg er det utvidet åpningstid til kl 23 i en periode for feilmelding av TV.

For hjelp med alle tekniske problemer med din pc, nettbrett eller mobil, kan du ringe Telenoreksperten på telefon 820 90 100. Dette er en betalt tjeneste. Les mer om Telenoreksperten.

?

Kan jeg kjøpe TV og bredbånd i Telenorbutikkene og hos Telenor-forhandlere

Nei, det vil du ikke kunne gjøre, men de vil henvise deg videre til riktig sted.
Se alle spørsmål og svar

Produkter og tjenester

?

Må jeg bytte til Telenor?

Canal Digital Kabel ble allerede i januar 2016 en juridisk del av Telenor Norge AS. Skulle du ønske å avslutte ditt kundeforhold, gjelder ordinære oppsigelsesbetingelser.
?

Får jeg ny bindingstid?

Nei, din eventuelle bindingstid påvirkes ikke av denne endringen.
?

Jeg har bredbånd og TV via borettslaget eller sameiet, hvordan påvirkes det

Tjenestene dine vil ikke påvirkes, men fungere akkurat som før.
?

Er det noen fordeler ved at jeg har Telenor mobilabonnement fra før?

Gjennom tjenesten Familiebonus får du bonusdata på din mobil per Telenorprodukt du eier, og fra 23. oktober vil dine tidligere Canal Digital Kabel produkter også inngå i tjenesten. Du kan lese mer om Familiebonus her.
?

Kan jeg få Familiebonus og hvordan bestiller jeg tjenesten

Du kan få Familiebonus hvis du har et privat mobilabonnement fra Telenor, og til sammen minst tre Telenorprodukter. Har du ikke tre produkter kan du kjøpe flere eller invitere flere medlemmer på Mine sider, eller i Mitt Telenor Appen.

Tjenesten aktiverer du inne på Mine sider eller i Mitt Telenor Appen. Deretter kan du legge til familie, venner og bekjente i din Familiebonus.

Faktura og kundeservice

?

Hvordan kommer min faktura til å se ut fremover

Din faktura vil ikke endre seg, utover at logo og avsender vil være Telenor.
?

Hvem skal jeg betale min faktura til

Du betaler allerede til Telenor Norge AS, og dette endrer seg ikke.
?

Jeg har AvtaleGiro/ eFaktura, kan jeg beholde den/dem?

Det kan du. AvtaleGiro/eFaktura hos Canal Digital Kabel, blir automatisk overført til Telenor Norge AS. Du vil om kort tid kunne se en endring av betalingsmottaker i nettbanken din, men du trenger ikke gjøre deg noe.

?

Jeg er kunde hos Canal Digital Kabel og Telenor i dag, kommer jeg til å få alt på samme faktura?

Nei, fakturaene fortsetter å komme hver for seg, som før. På sikt håper vi imidlertid å få til en felles løsning.
?

Hvis jeg i dag har papirfaktura fra Telenor og Canal Digital Kabel, vil jeg da få dobbelt fakturagebyr?

Ja, du får fakturagebyr per faktura. Dette kan du unngå ved å bestille eFaktura, hvor du får fakturaen rett i nettbanken i stedet. Mer info om eFaktura finner du på hjelpesidene våre.