Spørsmål og svar
Endringer for deg som kunde
Hvorfor forsvinner Canal Digital Kabel og når skjer endringen
Allerede i januar 2016 ble Canal Digital Kabel en juridisk del av Telenor Norge AS. Nå samler vi alt i ett selskap for å kunne tilby produkter og tjenester på tvers av TV, bredbånd og mobil. Canal Digital Satelitt vil beholde Canal Digital-navnet, og fortsetter som et eget selskap som i dag. Canal Digital Kabel ble en del av Telenor tirsdag 23. oktober 2018.
Hvilke fordeler har dette for meg som kunde
Det er mange fordeler med at Canal Digital Kabel blir en del av Telenor.
- Du kan nå samle TV, bredbånd og mobil på ett sted. Har du mobil fra Telenor kan du få Familiebonus med bonusdata på mobilen.
- Som landets eneste bredbåndsleverandør har vi en Alltid På Nett-garanti. Opplever du feil på bredbåndet ditt får du kompensasjon.
- Nettvern er et filter som er innebygget i Telenors nett. Filteret stopper deg fra å gå inn på skadelige nettsider når du bruker pc, nettbrett eller mobil.
Vil mine priser, produkter eller tjenester endres etter navneskiftet
Hvordan logger jeg inn på Mine sider
Hvordan kontakter jeg kundeservice
Fra nå av kontakter du kundeservice på 915 09000 eller via chat på telenor.no om du lurer på noe. Du kan også finne svar på dine spørsmål på våre hjelpesider.
Åpningstider for kundeservice er:
Hverdager: 08:00 - 20:00
Lørdager: 09:00 - 17:00
Søndager: 10:00 - 15:00
I tillegg er det utvidet åpningstid til kl 23 i en periode for feilmelding av TV.
For hjelp med alle tekniske problemer med din pc, nettbrett eller mobil, kan du ringe Telenoreksperten på telefon 820 90 100. Dette er en betalt tjeneste. Les mer om Telenoreksperten.
Kan jeg kjøpe TV og bredbånd i Telenorbutikkene og hos Telenor-forhandlere
Produkter og tjenester
Må jeg bytte til Telenor?
Får jeg ny bindingstid?
Jeg har bredbånd og TV via borettslaget eller sameiet, hvordan påvirkes det
Er det noen fordeler ved at jeg har Telenor mobilabonnement fra før?
Kan jeg få Familiebonus og hvordan bestiller jeg tjenesten
Du kan få Familiebonus hvis du har et privat mobilabonnement fra Telenor, og til sammen minst tre Telenorprodukter. Har du ikke tre produkter kan du kjøpe flere eller invitere flere medlemmer på Mine sider, eller i Mitt Telenor Appen.
Tjenesten aktiverer du inne på Mine sider eller i Mitt Telenor Appen. Deretter kan du legge til familie, venner og bekjente i din Familiebonus.
Faktura og kundeservice
Hvordan kommer min faktura til å se ut fremover
Hvem skal jeg betale min faktura til
Jeg har AvtaleGiro/ eFaktura, kan jeg beholde den/dem?
Det kan du. AvtaleGiro/eFaktura hos Canal Digital Kabel, blir automatisk overført til Telenor Norge AS. Du vil om kort tid kunne se en endring av betalingsmottaker i nettbanken din, men du trenger ikke gjøre deg noe.