Spørsmål og svar om Spotify Premium

?

Hva er forskjellen på gratisversjonen til Spotify og Spotify Premium?

Spotify Premium gir deg mange fordeler sammenlignet med gratisversjonen. Du kan for eksempel laste ned offline-lister, og du får ingen reklame. Hører du på via mobil, kan du hoppe over så mange låter du vil. har du gratisversjonen nå, Prøv Premium nå – den første måneden får du gratis – og du kan avslutte abonnementet når som helst.

?

Hvorfor betale Spotify Premium via Telenor?

Telenor gir deg muligheten til å betale Spotify Premium over mobilregningen. Da slipper du å legge inn kredittkortet ditt og å forholde deg til en ekstra faktura. Bare legg Spotify til din månedlige mobilregning.

?

Hvordan sier jeg opp min Spotify Premium-konto?

Hver gang du belastes for Spotify Premium, mottar du en SMS for å bekrefte at beløpet trekkes. Her kan du også velge å si opp abonnementet. Ønsker du å si opp umiddelbart, send en epost til: spotify.norway@fortumo.com
?

Jeg har allerede Spotify

Logg inn med din eksisterende Spotify-bruker når du aktiverer.

?

Kan jeg velge å betale via Telenor-regningen selv om jeg allerede har Premium- eller Familie-konto?

Ja, hvis du allerede har Spotify Premium eller Familie, kan du overføre abonnementet ditt til Telenor. 

  1. Bestill et nytt Premium- eller Familie-abonnement på telenor.no
  2. Du vil deretter få beskjed om å slette ditt abonnement
  3. Når perioden til eksistrende abonnement utløper, overføres det automatisk  til Telenor.
?

Kan jeg oppgradere til Spotify Familie og betale via Telenor hvis jeg allerede har Premium-konto?

Ja, hvis du allerede har Spotify Premium eller Familie, kan du endre og overføre abonnementet ditt til Telenor.
  1. Bestill et nytt Familie-abonnement på telenor.no
  2. Du vil deretter få beskjed om å slette ditt abonnement
  3. Når perioden til eksistrende abonnement utløper, overføres det automatisk  til Telenor.

Vær oppmerksom på at du må invitere familiemedlemmer på nytt. Dette kan du gjøre etter at vi har overført abonnementet for deg.

?

Jeg fikk ikke aktiveringskode på SMS

Hvis du ikke fikk aktiveringskode på SMS, sjekk at du har lagt til riktig telefonnummer og prøv igjen.

?

Jeg har betalt, men det står fremdeles “gratis” på kontoen min?

Har du oppgradert uten at kontoen har oppdatert seg, prøv å logge ut og inn igjen.

?

Hvorfor må jeg gi Telenor tillatelse til å få tilgang til min Spotify-konto?

Telenor trenger tilgang til din konto når du oppgraderer, slik at Spotify får registrert hvilke kontoer som blir betalt via Telenor. Vi mottar ingen personlig informasjon tilknyttet din Spotify-konto som du kan ha delt med dem.

?

Jeg har bedriftsabonnement, hvem betaler Spotify hvis jeg velger å betale over mobilregningen?

Hvis du har bedriftsabonnement, er det bedriften som betaler Spotify-abonnementet  over mobilregningen
?

Jeg har Spotify og allerede betalt denne måneden, og vil i stedet betale via Telenor-faktura.

Hvis du allerede betalt vil du ikke trekkes på Telenor-fakturaen før neste måned.

?

Hvorfor trenger Spotify mobilnummeret mitt?

Spotify trenger nummeret for å aktivere abonnementet til ditt mobilabonnement.
?

Kan jeg få Spotify Premium og Familie hvis jeg er Telenorkunde, men ikke har mobilabonnement hos Telenor?

Nei, du må ha mobilabonnement hos Telenor for å kunne betale Spotify Premium og Familie over mobilregningen.

?

Trenger du hjelp?

Ring 91509000 hvis du har problemer med Connect ID-innlogging eller betaling? For andre henvendelser, send en e-post til: spotify.norway@fortumo.com

Se flere spørsmål