Melde forsikringssak for SWAP

Har du kjøpt mobil med SWAP er du alltid forsikret. Her finner du veiledninger for hvordan du går frem hvis mobilen din er skadet, stjålet eller mistet.

Skadet mobil

Med SWAP Skjermforsikring

Meld skade
SWAP Skjermforsikring dekker knust skjerm. Se vilkår Det første du må gjøre er å melde skaden din hos vår forsikringspartner Brightstar. Meld skaden her, eller ved å ringe 800 20 180. Når du får skaden godkjent vil du få en e-post fra Brightstar med returetikett som du skriver ut og bruker til å sende inn mobilen til reparasjon. Du vil motta reparert mobil på nærmeste postkontor i løpet av 5 virkedager. 

Sikre innhold
Før du levere inn mobilen til reparasjon er det viktig å sikre innholdet på mobilen din da dette kan forsvinne ved reparasjon.

Med SWAP Plussforsikring

Meld skade
SWAP Plussforsikring dekker alle skader inkludert knust skjerm, men ikke normal slitasje. Se vilkår Det første du må gjøre er å melde skaden din hos vår forsikringspartner Brightstar. Meld skaden her, eller ved å ringe 800 20 180. Når du får skaden godkjent vil du motta en erstatningstelefon på nærmeste postkontor innen én virkedag. Sammen med erstatningstelefonen følger returkonvolutt med returetikett som du bruker til å returnere den skadede mobilen.

Sikre innhold
Dersom mobilen din fortsatt fungerer bør du sikre innholdet ditt slik at du får dette tilbake på erstatningstelefonen.

Mistet eller frastjålet mobil

SWAP Plussforsikring

Prøv å finne mobilen
SWAP Plussforsikring dekker tap av mobil, og du vil få ny mobil innen én virkedag. Dersom du har mistet mobilen din bør du først se om du kan finne mobilen din.

Fjerne innhold
Hvis du har mistet mobilen er det ikke mulig å få ulagret innhold tilbake. Men vi anbefaler å fjerne innholdet på mobilen din slik at ingen andre får tilgang til din sensitive informasjon. Dette kan gjøres ved fjernsletting av innhold gjennom Apple sine tjenester for iPhone, eller Android sine tjenester for Samsung, HTC og flere. Les mer om dette her


Sperre SIM-kort

Dersom mobilen er tapt bør du sperre SIM-kortet ditt. Dette kan du gjøre ved å logge inn på Mine sider, Mitt Telenor, eller ved å ringe Kundeservice på 915 09000.

Meld sak
Dersom mobilen er tapt må du melde saken til vår forsikringspartner Brightstar. Meld skaden her, eller ved å ringe 800 20 180.

Politianmeldelse
Dersom mobilen er stjålet må du i tillegg politianmelde saken. Dette gjør du her