Kjøp mobil med SWAP – trygt og enkelt

SWAP er en smart måte å kjøpe mobilen du vil ha.

Kjøp mobil med SWAP

Enkelt å kjøpe mobil med SWAP

På nett:

Velg mobilen du vil ha

Finn mobilen du ønsker i nettbutikken. Velg å kjøpe med SWAP-avtale.

Velg abonnement

Velg et mobilabonnement som passer deg og ditt bruk – eller fortsett med det du har.

Velg leveringsmetode

Mobilen kan leveres på flere måter – og innen 3 dager har du den i hendene.

... eller i butikk:

Besøk butikken

Du kan kjøpe mobil med SWAP i Telenorbutikken, eller hos Elkjøp og Power.

Velg mobilen du vil ha

Finn mobilen du ønsker og et mobilabonnement som passer deg.

Få hjelp med resten

Trenger du hjelp eller råd? Bare spør i butikken – de kan fikse alt for deg.

Ikke glem

... at du også kan kjøpe utvalgte nettbrett med SWAP!

Lurer du på noe om SWAP?

  • Hva er SWAP?

    SWAP er en enkel, trygg og smart måte å kjøpe mobil på.

    Du kjøper akkurat den mobilen du vil ha, og betaler 0,- i dag. I stedet betaler du et fast månedsbeløp over 24 måneder. Skjermforsikring er alltid inkludert med SWAP.

    Når SWAP-avtalen er ferdig, eier du mobilen. 

    Hvis du har lyst, kan du swappe til en ny mobil etter 12 måneder. Du får en ny mobil og starter en ny SWAP-avtale som varer i 24 måneder. 

    Mobilabonnement er ikke inkludert i SWAP, og månedsbeløpet i SWAP-avtalen kommer altså i tillegg til det du betaler for mobilabonnementet ditt.

  • Hvor kan jeg kjøpe mobil med SWAP?

    Mobiler med SWAP kan kjøpes i nettbutikken, din nærmeste Telenorbutikk eller hos Elkjøp og Power. 

  • Når kan jeg swappe?

    Du kan swappe til en ny mobil når du har hatt SWAP-avtalen i 12 måneder, og helt frem til avtalen er ferdig etter 24 måneder – uten ekstra kostnad. Da betaler du ikke mer på den gamle mobilen, og starter en ny SWAP-avtale på 24 måneder med den nye mobilen. Den gamle mobilen returneres til oss. 

    Det er også mulig å swappe før det har gått 12 måneder. Du betaler da bare for den gjenværende tiden frem til det har gått 12 måneder – basert på den faste månedsprisen i SWAP-avtalen.

    Du kan også beholde den gamle mobilen når du swapper til en ny. Hvis du ønsker å sende den gamle tilbake senere, betaler du da for begge avtaler til den gamle er innsendt. Når avtalen er ferdig, eier du mobilen.

    Lurer du på hvor mye som gjenstår å betale på SWAP-avtalen? Vår chatbot Telmi kan regne ut det for deg!

    Start Telmi!
  • Hvordan swapper jeg på nett?

    Swapping på nett er enkelt, både på Mine sider, med Mitt Telenor-appen og i nettbutikken.

    • Mine sider/Mitt Telenor: Velg mobilen du vil swappe fra, følg bestillingsstegene og velg mobilen du vil swappe til.

    • Nettbutikken: Velg mobilen du vil swappe til, og start bestillingen. Snart får du valget «SWAP mobilen din» og kan velge mobilen du vil swappe fra.

    Når du mottar mobilen, får du også ferdig frankert returemballasje som du bruker til å sende den gamle mobilen til oss.

    Før du sender mobilen til oss, må du huske å slette alt innhold og gjenopprette fabrikkinnstillingene – se hvordan du gjør det her.

    Les mer om swapping her.

  • Hvordan swapper jeg i butikk?

    Ta med deg mobilen du vil swappe til Telenorbutikken, Elkjøp eller Power. Velg mobilen du vil ha og abonnementet som passer deg best – så fikser de resten på stedet.

    Den gamle mobilen leveres i butikken. Du trenger ikke levere inn lader og annet tilleggsutstyr.

    Huske å slette alt innhold og gjenopprette fabrikkinnstillingene. Butikken kan hjelpe deg med dette, men det er også enkelt å gjøre selv – se hvordan her.

    Les mer om swapping her.

  • Hva gjør jeg hvis jeg vil swappe en skadet mobil?

    Når du vil swappe til en ny mobil, blir du bedt om å vurdere tilstanden til mobilen du vil swappe fra. Hvis mobilen er skadet, må du melde forsikringssak og eventuelt selv sørge for å reparere mobilen før du swapper.

    Siden Skjermforsikring alltid er inkludert med SWAP, er det enkelt å få hjelp med skjermskader.

    Dersom mobilen har andre skader må du ha Plussforsikring for å melde sak. Plussforsikring gir deg nemlig hjelp til å reparere alle typer skader, i tillegg til skjermskader, i hele verden. Kjøper du ny mobil eller nettbrett med SWAP, spanderer vi Plussforsikring i 2 måneder. Har du ikke Plussforsikring må du selv få mobilen reparert før du swapper.

    Både Skjermforsikring og Plussforsikring har en fast lav egenandel. Oversikt over dine egenandeler finner du i ditt forsikringsbevis i Mine sider.

  • Hvorfor er totalprisen høyere med SWAP?

    Når du kjøper mobil med SWAP får du alltid Skjermforsikring inkludert. Derfor er totalprisen litt høyere enn hvis du betaler alt på en gang.

    Skjermforsikring gjør at du er trygg hvis uhellet er ute og får skjermen knust. Dette koster vanligvis flere tusen kroner å få reparert. Skjermforsikring har en fast lav egenandel – og velger du å reparere mobilen, betaler du kun halv egenandel.

    I tillegg spanderer vi 2 måneder med Plussforsikring når du kjøper mobil med SWAP. Dette er vår bredest dekkende forsikring og dekker alle typer skader i hele verden. Er du uheldig kan du velge å få en erstatningsmobil etter én virkedag – i hele Norge, Europa og USA!

  • Må jeg ha et Telenor-abonnement med SWAP?

    Du må ha et mobilabonnement fra Telenor i det du kjøper mobilen – og du står helt fritt til å velge det abonnementet som passer best til ditt bruk.

    Abonnementet har ingen bindingstid, og du kan når som helst bytte til et annet abonnement fra Telenor (eller en annen mobiloperatør).

  • Er mobilabonnement inkludert i SWAP?

    SWAP-avtalen inkluderer ikke mobilabonnement. Månedsbeløpet i SWAP-avtalen kommer altså i tillegg til det du betaler for mobilabonnementet ditt.

  • Kan jeg bare kjøpe mobil med SWAP?

    Nei, det er også mulig å kjøpe utvalgte nettbrett med SWAP – og du kan til og med swappe fra mobil og til nettbrett!

    Sjekk utvalget av nettbrett med SWAP i nettbutikken.

  • Hva skjer med min gamle SWAP-mobil?

    Når vi mottar mobilen din, sjekker vi mobilen grundig og sletter alt innhold – helt trygt.

    Er den i god stand, kan den klargjøres og selges videre til en ny eier. Hvis den er i dårlig stand, vil deler som fortsatt virker gjenbrukes og resterende deler resirkuleres.

  • Kan jeg avslutte SWAP-avtalen uten å swappe?

    Du kan når som helst avslutte din SWAP-avtale, uten å swappe til en ny mobil. Du betaler da for månedene du har igjen av avtalen.

    Lurer du på hvor mye som gjenstår å betale på din SWAP-avtale? Vår chatbot Telmi kan regne ut for deg!

    Start Telmi