Slik fordeler du Familiebonus

Når du har aktivert din Familiebonus gjenstår selve fordelingen. Dere bestemmer selv hvor mye data de kvalifiserte abonnementene skal få hver seg.

Så enkelt er det:

Bonusdataen blir tilgjengelig i en felles pott den første hver måned.

I Mitt Telenor-appen kan dere sette en grense for hvor mye data hvert medlem skal få.

Du kan sette en grense på 0 for et eller flere medlemmer, slik at f.eks. barna kan få mer.

Setter du ingen grenser, gjelder førstemann til mølla-prinsippet for alle medlemmene!

Aktiver Familiebonus i Mitt Telenor

Klikk på knappen/lenken fra mobilen din for å åpne eller installere appen:

Visste du at...

Du kan sette fordelingen på 0 og spare bonusdata til slutten av måneden.

Har du mer data igjen ved månedsslutt? Familiebonus har Data Rollover!

All bonusdata som dere samler kan også brukes i EU/EØS.

Nyttig å vite

  • Produkter som bidrar til Familiebonus

    Disse produktene bidrar til Familiebonus: Mobilabonnement (privat og bedrift, inkludert utgåtte), SWAP, Bredbånd, Mobilt Bredbånd, Trådløst Bredbånd, TV, Fiber og Hjemmetelefon. Følgende abonnement bidrar inn i Familiebonus, men kan ikke bruke av bonusdataen: Liten 5 GB, Normal 10 GB, Optimal 10 GB, Ubegrenset Start, Ubegrenset Standard, Ubegrenset Ekstra, Ubegrenset Multi, Litt 2 GB, Enkel 8 GB, Mer 8 GB, Ubegrenset Basis, Ubegrenset Medium og Ubegrenset Pluss.

  • Detaljer Familiebonus

    • Minimum 2 private mobilabonnement eller 1 privat mobilabonnement + ytterligere 2 Telenor-produkter trengs for å aktivere Familiebonus.

    • Familiebonus aktiveres av eier av et privat mobilabonnement fra Telenor.

    • Ved aktivering blir alle numrene og Telenor-produktene til eier automatisk med i Familiebonus.

    • Det er ingen begrensninger på antall medlemmer i samme Familiebonus, men kun mulig å være medlem i én Familiebonus av gangen.

    • Medlemmer i samme Familiebonus trenger ikke å være i familie med hverandre.

    • For hvert Telenor-produkt som inngår i Familiebonus, deler vi ut 1 GB ekstra data hver måned.

    • Den ekstra dataen blir tilgjengelig i en felles pott, som Familiebonus-medlemmer med følgende mobilabonnement fra Telenor kan bruke av: Forskudd 4 GB, Forskudd 10 GB, Mini 1 GB, Original, Yng, U18, Trygg Start 400 MB, Fleksi, Medium, Trygg, Frihet, Mobil, Telenor Nonstop/Nonstop home og Telenor Nonstop roam

    • Bedriftsabonnement kan bidra til potten, men ikke bruke av den.

    • Kontantkort kan ikke inngå i Familiebonus.

    • Familiebonus har Data Rollover. Den ekstra dataen brukes derfor før dataen som er inkludert i abonnementet.

    • For å få mer bonusdata er det mulig å invitere flere medlemmer eller kjøpe flere produkter.

    • Nye medlemmer kan bruke av fellespotten med ekstra data fra dag 1, men nye produkter vil først bidra med ekstra data fra den første neste måned. 

    • For å akseptere en invitasjon til en Familiebonus-gruppe må man ha en bruker på Mine Sider eller i Mitt Telenor-appen.  

    • Hvis du avslutter en Familiebonus kan du ikke opprette en ny Familiebonus før den første neste måned.

    Merk! Den som eier avtalen kan se ditt navn og telefonnummer med mindre du har hemmelig mobilnummer. Eier av avtalen kan også se hvor mye bonusdata du har brukt og eventuelt sette grenser for hvor mye du kan bruke.

  • Er du bedriftskunde?

    • For å aktivere eller delta i en Familiebonus må ditt bedrift mobilabonnement være registrert hos din arbeidsgiver med navn og fødselsdato til deg som bruker.

    • Dersom ditt bedriftsabonnement ikke er registrert med korrekt informasjon vil det ikke være mulig å ta i bruk Mitt Telenor-appen. Kontakt i tilfelle telefoniansvarlig hos din arbeidsgiver. Vedkommende kan enkelt oppdatere informasjonen om deg som bruker i Min Bedrift.

    • Fremgangsmåte for hvordan telefoniansvarlig skal gjøre dette finnes nedenfor.

    • Med bedriftsabonnement hos Telenor kan du bidra til potten med Familiebonus, men ikke bruke av den. Bredbånd der bedriften står som eier kan ikke delta i Familiebonus.

    • Familiebonus aktiveres av eier på et privat mobilabonnement.

    Er du Min Bedrift administrator?
    Så enkelt registrerer du personlige brukere for mobilabonnement i Min Bedrift:

    • Logg inn i Min Bedrift - velg så Mobil på topplinjen.

    • Velg «Abonnement» og gjør et søk med ditt firma- eller virksomhetsnavn. Du vil da få opp alle abonnement som er registrert med bedriften som bruker.

    • Trykk på «Bruker» og bruk pennen i høyre hjørne for å fylle inn navn og fødselsdato for de abonnementene som skal ha en personlig bruker.

    • Husk å lagre.