Mangler kanaler

Har du mistet tilgang til en eller flere kanaler? Her finner du forslag til hvordan du kan løse problemet.

Rettigheter

Undersøk først om du abonnerer på kanalen. Dette kan du se på Mine sider - enten i TV-menyen eller på nett. Abonnerer du på kanalen, skal du automatisk bli tildelt rettigheter til å se innholdet.

Andre årsaker til feilen kan være at det ikke sendes noe program på kanalen du har valgt for øyeblikket, eller at vi ikke har kanalen som en del av kanalpakken du abonnerer på. 
Oversikt over tilgjengelige kanaler
Logg inn på Mine sider

Oppdater programkort

Om både sending på kanalen og abonnementet er i orden, kan feilen skyldes at programkortet i dekoderen ikke er oppdatert med rettighetene. Dette løser du slik:

  1. Logg inn på Mine sider
  2. Velg Internett & TV
  3. Velg ditt TV-abonnement
  4. Velg Oppdater Programkort
Det kan ta noen minutter før rettighetene er oppdatert.
Tar det lang tid, kan det være nødvendig å restarte dekoderen ved å ta ut strømkontakten. Vent noen sekunder før du setter strømmen tilbake. 
Merk: Det er ikke tilstrekkelig å skru dekoderen av med fjernkontrollen. Dette setter dekoderen i hvilemodus, og skrur den ikke helt av. 
 

Oppdater programkort med SMS

Får du ikke logget inn på Mine sider, kan programkortet også oppdateres gjennom SMS. 
Send SMS til 915 05000
Kodeord 'AKTIVER nummer på programkort'
Nummeret på programkortet finner du på dekoderens innstillinger under Dekoderstatus.
 

Mistet alle kanaler?