Mistet TV-kanal

Noen ganger går kanaler ut av grunnpakken fordi avtalen vi har med kanalen går ut. Sjekk derfor først kanallisten om vi fortsatt tilbyr kanalen du ikke får tilgang til.

Dersom den er i listen og du ikke finner den, kan du forsøke å oppdatere programkortet. Det gjør du på min side.


Dersom dette ikke hjalp, følg stegene under:

  1. Sjekk at alle kabler mellom TV og dekoder og vegguttaket er riktig koblet. De skal sitte godt.
  2. Sjekk at du har valgt riktig inngang bak på TV-en. Sjekk også at du har valgt den kilden (source) på fjernkontrollen som samsvarer med inngangen du har brukt.
  3. Prøv å restarte dekoderen ved å trekke ut strømkabelen. Husk at dekoderen trenger 3-4 minutter på å starte skikkelig opp etter at du har satt kabelen inn igjen.
  4. Sitter dekoderkortet ordentlig i og er det riktig kort? Hvis dekoderen ikke har vært i bruk på en stund kan det være lurt å resette signalet ved å sette dekoderen på NRK1 og la den stå uten å bytte kanal i en time.
  5. Gjør et kanalsøk. Finn ut hvordan du gjør det i brukerveiledningen til tv-boksen din.
  6. Om du fremdeles mangler kanaler kan en fullstendig resett av dekoder eller IDTV-kort hjelpe. Fremgangsmåten finner du i brukerveiledningen.
  7. Om ingenting hjelper kan det være feil med signalet der du bor. Sjekk feilmeldinger i ditt område.