Feilsøking for TV over Fiber

Her finner du enkel feilsøking hvis hvis du har problemer med å motta TV-signaler og/eller ikke kommer på nett.
  1. 1

    Grunnleggende sjekk: 

    • Forsøk å bytte til en annen kanal. Hvis du har dårlig lyd eller bilde på én kanal kan det være en feil hos leverandøren. Kontakt i så fall Telenor på 815 00 391.
    • Dersom du mangler lyd, sjekk at lyden ikke er skrudd helt ned eller satt på mute ved å skru lyden opp og ned.
    • Dersom du mangler lyd: Trykk Meny og velg Innstillinger. Under systeminnstillinger kan du velge mellom ulike innstillinger for digital lyd. Forsøk ulike innstillinger for å se om dette hjelper.
    • Sjekk at TV-en, fiberboksen, modemet og TV-dekoderen er slått på og tilkoblet strøm
    • Skru TV-dekoderen av og på. Dekoderen skal ha lamper som lyser når den er skrudd på.
    • Sjekk at TV-en står på riktig kilde. Se TV-ens brukermanual for å finne ut hvordan du endrer dette.
  2. 2

    Sjekk alle kabler:

    • Sjekk først kablene til fiberboksen. Det skal være 3 kabler koblet til denne boksen.

    • Deretter sjekker du kabelen fra fiberboksen til modemet. Kabelen skal gå fra Data1/Ethernet1 på fiberboksen til WAN på modemet. På modemene Zyxel 2602 og 2812 skal bryteren markert WAN/DSL stå på WAN.

    • Sjekk at det går en kabel fra et av de gule LAN-uttakene på modemet til TV-dekoderen.

    • Sjekk at HDMI-kabelen fra dekoderen til TV-en sitter godt i.
  3. 3

    Restart boksene:

    • Ta ut strømmen på TV-dekoderen.

    • Ta ut strømmen til modemet.

    • Ta ut strømmen på fiberboksen og vent cirka 20 sekunder før du setter den inn på nytt.

    • Vent 30 sekunder før du setter strømmen i modemet, vent til Internett lyser grønt.

    • Sett tilbake strømmen på TV-dekoderen.

  4. 5

    Har du fortsatt problemer med TV-signalene? Kontakt kundeservice på nummer 815 00 391.

Hjalp denne siden deg?